اخبار   
 

 رونق صنعت ساختمان در گرو صدور خدمات فنی مهندسی

اشتغالزایی، تولید ثروت، حمایت از تولیدات داخلی، ورود ارز به کشور در شرایط تحریم و در نهایت اقتصاد پویا و رونق در صنعت ساختمان با صدور خدمات فنی مهندسی امکان پذیر خواهد بود...

رونق صنعت ساختمان در گرو صدور خدمات فنی مهندسی

اشتغالزایی، تولید ثروت، حمایت از تولیدات داخلی، ورود ارز به کشور در شرایط تحریم و در نهایت اقتصاد پویا و رونق در صنعت ساختمان با صدور خدمات فنی مهندسی امکان پذیر خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در صدور خدمات فنی مهندسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «صما»، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای توسعه صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و... در ابتدا باید وضعیت صنعت ساختمان آنها ارزیابی شود.

منصور بهادری در ادامه اضافه کرد: به منظور فعالیت در حوزه ساخت و ساز کشورهای خارجی و همسایه باید توانمندی های مهندسان ایرانی معرفی شوند؛ وجود شرکت ها و دفاتر نمایندگی که امکان فعالیت در دیگر کشورها را دارند از بسترهای لازم صدور خدمات فنی مهندسی به شمار می رود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام از افزایش تعداد دفاتر نمایندگی در کشور عراق خبر داد و گفت: برای توسعه صدور خدمات فنی باید یک برنامه مدون و تخصصی وجود داشته باشد، البته تلاش ما بر این است که شرکت ها و دافاتر نمایندگی را در کشورهای همسایه مستقر نماییم.

راه اندازی اتاق بازرگانی درصنعت ساخت و ساز

وی با اشاره به اینکه برای صدور حرفه ای خدمات مهندسی ضروری است که مهندسان توانا و متخصص حضور داشته باشند، اظهار داشت: با برنامه مدون و مستند سازی قوی می توان این کار را انجام داد؛ ما در نظر داریم که چیزی شبیه اتاق بازرگانی در حوزه ساخت و ساز ایجاد نماییم. گفتنی است که هر شرکتی بدون اصول و برنامه مشخص نمی تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد، چرا که هر کار با کیفیت و یا بی کیفیت به نام کشور ایران به ثبت خواهد رسید و این کار نیاز به حرکت حرفه ای و تخصصی دارد.

مشاور ترکان در بحث صدور خدمات فنی مهندسی ضمن بیان اینکه خدمات فنی مهندسی که مد نظر ما است تنها در زمینه طراحی، نظارت و اجرا نیست، اذعان داشت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت ما ساخت و ساز است درنتیجه شرایط صدور کالاها و محصولات مرتبط با حوزه ساختمان هم امکان پذیر خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام رایزنی هایی در این زمینه انجام شده و به مرحله اجرا نزدیک شده ایم؛ قطعا تا پایان سال چندین شرکت تخصصی دیگر مشغول فعالیت خواهند شد.

این مسئول سازمانی با اعتقاد به اینکه هدف ما از این اقدامات ورود ارز مملکت است، گفت: تلاش ما بر این است که با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گام های وسیع تری در این زمینه بر داریم.

بهادری در پایان ضمن بیان اینکه ظرفیت اشتغال در بسیاری از استان ها به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد: در شرایطی که ساخت و ساز وجود ندارد، ظرفیت اشتغال در بسیاری از استان ها به کمتر از 5 درصد رسیده است که طبیعتا بازار خارج از کشور محل مناسبی برای تامین اشتغال 95 درصد مهندسان بیکار به شمار می رود.

  منبع : صما
  17:00   یکشنبه 16 آذر 1393  
 نظرات    
 
محمدحسین مسعودی 21:04 یکشنبه 16 آذر 1393
1
 محمدحسین مسعودی
به نظر میرسد اجرایی نمودن حضور مجریان ذیصلاح در ساخت و سازهای داخلی، زودتر و بهتر از هر طرحی می تواند به رونق صنعت ساختمان بیانجامد.
مصمم هستیم در سومین نشست تخصصی «راهبر مهندسان ساختمان» به طرح و بررسی این مهم بپردازیم.
www.Lobe.ir
حامد خانجانی 21:55 یکشنبه 16 آذر 1393
0
 حامد خانجانی
باسلام
اشتغالزایی، تولید ثروت، ورود ارز به کشور . . . . چه عبارات رویایی هستند!
چه
خوب بود آقای مهندس بهادری از اینکه ایران از لحاظ مهندسی ( دانش،
تکنولوژی، سازه های استاندارد، سازه هایی با شاخص های جهانی، آموزش مهندسی .
. . ) در کجای جهان ایستاده است، آماری ارائه می کردند.
انجام امور مهندسی هم در عراق و افغانستان کم ماجراجویی و از جان گذشتگی نخواهد داشت.
البته
وضعیت این کشورها به گونه ای هست که ایران به آنها صدور خدمات مهندسی
داشته باشد، ولی ارزش پول آنها و میزان پرداخت ها هم محل تامل دارد . .