اخبار   
 

 بنیاد مستضعفان برای باغ‌های واگذارشده پول می‌خواهد/ «قرار ما این نبود»

ریییس کمیسیون معماری و شهرسازیِ شورای شهر تهران گفت: قرار نبود بنیاد مستضعفان برای واگذاری «باغ عبقری» و «باغ وثوق‌الدوله»، پولی از شهرداری بگیرد. محمد سالاری در نشست روز یک‌شنبه‌ی شورای شهر تهران گفت: ما با همکاری بنیاد مستضعفان و شخص آقای سعیدی‌کیا، گزارشی از باغ‌های در مالکیتِ این بنیاد تهیه و پیش‌بینی کرده بودیم باغ عبقری (بوستان پدر) در منطقه‌ی ۲ به فضای سبز همگانی تبدیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد ...

بنیاد مستضعفان برای باغ‌های واگذارشده پول می‌خواهد
■ «قرار ما این نبود»


ریییس کمیسیون معماری و شهرسازیِ شورای شهر تهران گفت: قرار نبود بنیاد مستضعفان برای واگذاری «باغ عبقری» و «باغ وثوق‌الدوله»، پولی از شهرداری بگیرد. محمد سالاری در نشست علنی روز یک‌شنبه‌ی شورای شهر تهران، در تذکری گفت: بر پایه‌ی درخواست اعضای شورای شهر تهران و همکاری بنیاد مستضعفان و شخص آقای سعیدی‌کیا، که برای نخستین بار در شورا حضور پیدا کرده، گزارشی از باغ‌های در مالکیتِ این بنیاد تهیه و پیش‌بینی شد باغ عبقری (بوستان پدر) در منطقه‌ی ۲ به فضای سبز همگانی تبدیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با تشکر از افرادی که برای به نتیجه رسیدن تبدیل این دو باغ به بوستان عمومی پیگیری کرده بودند، گفت: قرار نبود ما قیمت این باغ‌ها را به بنیاد پرداخت کنیم و این واگذاری‌ها در راستا مسئولیت‌پذیری نهادهای عمومی مانند بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... باید انجام گیرد و در جلسه‌ای که با نمایندگان بنیاد مستضعفان برگزار شد، نمایندگان نیز این توافق را پذیرفتند. رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر قرار بود شهرداری برای این باغ‌ها پولی پرداخت کند و نیازی نبود در این منطقه که از لحاظ سرانه‌های فضا سبز، موقعیت مناسبی دارد، چنین اقدامی انجام شود بلکه شهرداری می‌توانست در بافت فرسوده که به شدت از لحاظ فضا سبز، دچار کمبود است، فضا سبز مورد نظر را خریداری کند.

وی با تاکید بر این‌که نمایندگان شورا به شدت با خرید باغ‌ها مخالفت کرده‌اند و قرار بود همانند واگذاری بوستان «یاس فاطمی» که به دستور مقام معظم رهبری به شهر تهران انجام شد، سایر نهادها نیز فضاهای سبز در اختیار خود را تقدیم شهر و شهروندان کنند، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان، اوقاف، کمیته امداد و ... بدانند باغ‌های در اختیارشان بر اساس مصوبه خانه ـ باغ، دیگر اجازه ساخت‌وساز ندارند و باید خودشان درختان باغ‌ها را آبیاری و رسیدگی کنند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  11:09   یکشنبه 30 تیر 1398  
 نظرات