اخبار   
 

 برگزاری نشست بهره‌بهرداری مجدد از ساختمان‌های ارزشمند

نشست بهره برداری مجدد از ساختمان های ارزشمند با حضور محمد سعید ایزدی، سید محمد بهشتی، علی اصغر بدی و اسکندر مختاری در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار می شود...

برگزاری نشست بهره‌بهرداری مجدد از ساختمان‌های ارزشمند/ هفته معمار در دانشگاه سوره

اولین نشست "بهره‌برداری مجدد از ساختمان‌های ارزشمند" در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار می شود.

سیر تحول سیاست‌ها و اقدامات در بهره‌برداری مجدد از ساختمان‌های ارزشمند در ایران موضوع این برنامه است.

محمدسعید ایزدی دبیر علمی و سخنران نشست و اعضای پنل را سیدمحمد بهشتی، علی‌اصغر بدری، اسکندر مختاری تشکیل می دهند.

این برنامه روز دوشنبه 7 اردیبهشت 94 ساعت 14 در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به نشانی تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان خدامی پلاک 5 شرکت عمران و بهسازی شهری ایران( مادر تخصصی) برگزار می شود.

برگزاری مراسم “هفته معمار” در دانشگاه سوره

این مراسم به مناسبت سالروز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار برگزار می شود.

میزبانی این برنامه را جمعی از فعالین دانشجویی دانشکده معماری این دانشگاه برعهده دارند و امسال پنجمین دوره این مراسم است.

گفتنی است که در این برنامه قرار است تا از دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه های تهران و سراسر کشور دعوت به عمل آید تا نظاره گر بخش های مختلف این مراسم باشند.

مسابقات خلاقیت معماری، اسکیس، طراحی شهری و… از جمله بخش های مختلف “هفته معمار” است.

لازم به ذکر است که مناسبت این مراسم یعنی شیخ بهایی را در ایران به عنوان یک مهندس و معمار می‌شناسند. معماری مسجد امام در اصفهان، تقسیم آب زاینده‌رود، مهندسی حصار نجف، ابداع نان سنگک از مهم‌ترین کارهای او بود. شیخ همچنین با تعیین اوقات شبانه‌روز از روی سایه‌ی آفتاب و تعیین سمت قبله‌ مسجد امام به یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین اختلافات دانشمندان عصر خود پایان داد.

بناهای کم‌نظیر اصفهان که معماران در ساخت و ساز آن از همفکری شیخ بهایی بهره‌مند شده‌اند، نیز از دیگر کارهای مهندسی اوست که کتیبه‌های مساجد اصفهان، پل الله وردی‌خان (سی‌وسه پل)، پل خواجو، چهارباغ، میدان نقش‌ جهان و مسجد شیخ لطف‌الله از این جمله‌اند.

این مراسم از 5 اردیبهشت الی 9 اردیبهشت ادامه دارد و ورود برای عموم آزاد است. علاقمندان می توانند به نشانی میدان فردوسی، خیابان نجات الهی، خیابان فلاحپور، دانشکده معماری سوره مراجعه نمایند.

  منبع : هنرآنلاین
  14:28   یکشنبه 6 اردیبهشت 1394  
 نظرات