اخبار   
 

 دکتر آخوندی : دست‌کم سه دولت دیگر درگیر مسکن مهر خواهند بود

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی زمان به سرانجام رسیدنِ طرح مسکن مهر گفت: چند بار گفته‌ام که مسکن مهر چندین دولت را گروگان خودش می‌گیرد و حداقل دو ـ سه دولتِ دیگر درگیر خواهند بود ...

دکتر آخوندی : دست‌کم سه دولت دیگر درگیر مسکن مهر خواهند بود
■ «وارد هسته‌ی سخت مسکن مهر شدیم»
■ «واحدهای بی‌مشتری که دیگر تکمیل کردن ندارند»


وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی زمان به سرانجام رسیدنِ طرح مسکن مهر گفت: چند بار گفته‌ام که مسکن مهر چندین دولت را گروگان خودش می‌گیرد و حداقل دو ـ سه دولتِ دیگر درگیر خواهند بود.

عباس آخوندی تاکنون چندین بار به اشکال مختلف از طرح مسکن مهر گلایه کرده و از مشکلات اجرایی این طرح سخن گفته است. وی این بار در گفت‌وگویی درباره زمان به سرانجام رسیدن طرح مسکن مهر عنوان کرد: من چند بار گفتم که مسکن مهر چندین دولت را گروگان خودش می‌گیرد. حداقل دو سه دولت دیگر درگیرند.

آخوندی که با ویژه‌نامه روزنامه ایران برای هفته دولت گفت‌وگو می‌کرد، افزود:مسأله آموزش و پرورش، مسأله حمل و نقل، مسأله بهداشت و درمان، اینها که حل شود باز هم مسائل فرهنگی و روانی زیادی باقی می‌ماند. چون اینها شهرهای بدون هرگونه زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی هستند.

example-image

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای پایان تکمیل طرح‌های مسکن مهر چیست؟ اظهار کرد: تقریباً یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد تمام شده و تحویل هم شده یا در آستانه تحویل است و ۳۰۰ هزار واحد باقی مانده است. طرح مسکن مهر را نباید یک طرح درنظر بگیرید، هر شهری طرح دارد، هر کدام یک وضعیت دارند، بنابراین اینکه می‌گویند طرح مسکن مهر درست نیست، باید بگویند طرح‌ها. الان وارد هسته سخت می‌شویم. ۱۱۷ هزار واحد اصلاً مشتری ندارد، خب اینها دیگر تکمیل کردن ندارد، چون مشتری ندارد. ۴۹ هزار واحد هم در دادگاه مسأله دعوی دارد، شما نمی‌توانید تا دادگاه رسیدگی نکند و قاضی حکم ندهد، کاری برای آن انجام دهید. مجموع اینها ۱۶۶ هزار واحد می‌شود. بنابراین چیزی که باقی می‌ماند و ما باید آن را جمع کنیم، رقم زیادی نیست و امسال آن را جمع می‌کنیم.یک سری واحدها باقی می‌ماند که مشتری ندارد. ما طرح‌هایی که مشتری و متقاضی دارد را جمع می‌کنیم، تمام طرح‌هایی که متقاضی دارد، هم‌اکنون در حال انجام است.

  منبع : وبگاه صما
  15:06   دوشنبه 8 شهریور 1395  
 نظرات