اخبار   
 

 تمامی باغات شناسنامه دار می شوند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تشکیل ستادی در سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد و گفت: کلیه باغات تهران شناسنامه دار می شوند...

تمامی باغات شناسنامه دار می شوند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تشکیل ستادی در سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد و گفت: کلیه باغات تهران شناسنامه دار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبدالهی با بیان اینکه بخش عمده ای از باغات تهران که در کمیسیون ماده ۷ دارای پروانه و شناسنامه هستند در حال بررسی از سوی ستاد سازمان بوستان ها هستند، تصریح کرد: در تلاشیم اطلاعات جامع و کاملی از تمامی باغات تهران در قالب یک سامانه گردآوری کنیم تا جلوی هرگونه تخریب تعمدی از سوی مالکان گرفته شود.

وی با بیان اینکه شناسنامه دار شدن باغات تهران علاوه بر فعالیت مناطق ۲۲ گانه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اگر باغی توسط مالکی تعمدا خشکانده شود، برابر تبصره ۱ ماده ۶ شهرداری از طریق مراجع قضایی به این فضای سبز وارد می شود و به نفع مردم تملک صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران از شناسایی ۳۰ باغ تهران از طریق مراجع قضایی خبر داد و یادآور شد: هنوز برای هیچ باغی حکم قطعی برای تملک صادر نشده اما شناسایی این باغات در حال پیگیری است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه برای باغات سطح تهران که تعمدا خشک می شوند از سوی مراجع قضایی حکم صادر می شود، ادامه داد: در تلاشیم این باغات به نفع مردم و برای استفاده عموم تملک شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در نظر داریم علاوه بر این باغات، به زمین هایی که در پهنه جی (فضای سبز) قرار دارند نیز با حکم مراجع قضایی ورود کرده و آبیاری درختان را انجام دهیم.

عبدالهی همچنین از شناسایی تمام درختان تهران خبر داد و گفت: درختان تهران تا پایان برنامه پنج ساله پلاک کوبی می شوند.

وی افزود: در این راستا توسط سیستم نرم افزاری وضعیت درختان پس از شناسایی کنترل ، رصد و پیگیری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه از برگزاری دومین نمایشگاه باز باران پایتخت در شهریورماه خبر داد و گفت: در پی مذاکرات صورت گرفته با صنف لوازم التحریر در تلاشیم لوازم مورد نیاز دانش آموزان ۲۰الی ۳۰ درصد کمتر از قیمت های موجود در بازار آزاد عرضه شود.

عبدالهی با اعلام اینکه نمایشگاه باز باران ۹۴ در سه نقطه از تهران برگزار می شود، تصریح کرد: در سال گذشته نمایشگاه باز باران در ده مکان برگزار شد، اما امسال در نظر داریم با نگاهی تخصصی تر از شمار جانمایی ها کاسته و نمایشگاه در باغ موزه کتاب، بوستان ولایت و پیاده راه ۱۷ شهریور میدان امام حسین(ع) دایر شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه باز باران در سه مکان، اما با متراژی بیش از سال گذشته برگزار می شود، افزود: شرکت نشر شهر، فروشگاه های شهروند، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به همراه معاونت اجتماعی شهرداری تهران دراجرای دومین نمایشگاه باز باران مشارکت دارند و مسئولیت اجرای این نمایشگاه بر عهده معاونت خدمات شهری است.

وی همچنین از نهایی شدن شخصیت های کارتونی که قرار است بر روی لوازم التحریر منقش شوند خبر داد و عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم برای طرح ها، خدمات و امکانات مورد نیاز شهروندان صورت گرفته و سفارش ساخت لوازم التحریر نیز داده شده است.

عبدالهی ادامه داد: همچنین در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه باز باران پایتخت، البسه مورد نیاز همچون مانتو، کیف و کفش و سایر لوازم مورد نیاز خانواده ها نیز طراحی شده و در حال آماده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در نظر داریم با توجه به نیازسنجی های کنونی و نظرسنجی از شهروندان در نمایشگاه سال گذشته، دومین باز باران پایتخت کیفی تر از سال گذشته برگزار شود تا خانواده ها در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، کمترین دغدغه ای برای تهیه مایحتاج تحصیل فرزندان شان نداشته باشند.

معاون شهردار تهران همچنین از برگزاری نمایشگاه اسباب بازی شهرتهران در پیاده راه ۱۷ شهریور خبر داد و گفت: در نظر داریم پوسته بیرونی پیاده راه را به فروشگاه های دائمی فروش الیسه نوجوانان اختصاص دهیم و وسط پیاده راه را به نمایشگاه اسباب بازی کودکان.

وی با یادآوری اینکه نمایشگاه اسباب بازی شهر تهران به مدت ۱۰ روز تا پیش از فرارسیدن ایام ماه محرم دایر خواهد بود، بیان کرد: نمایشگاه اسباب بازی تهران تا یک هفته پیش از آغاز ماه محرم در محور ۱۷ شهریور دایر خواهد بود و پس از آن مراسم آئینی سوگواری حضرت اباعیدالله حسین(ع) در یدان امام حسین(ع) برگزار می شود.

به گفته وی همزمان با برگزاری نمایشگاه اسباب بازی پایتخت نکته حائز اهمیت آن است که در تلاش شده در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه، شهروندان این فرصت را داشته باشند تا وسایل بازی کودکان شان را با تخفیف ۲۰درصدی و برگرفته از کاراکترهای ایرانی- اسلامی خریداری و تهیه کنند.

عبدالهی همچنین به تشریح برنامه هایی که در منطقه ۱۲، نگین پایتخت اجرا می شود ، پرداخت.

  منبع : مهر
  14:43   سه شنبه 13 مرداد 1394  
 نظرات