اخبار   
 

 ساخت و سازها در مشهد حدود ۴ میلیون متر مربع کاهش یافت

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ساخت و سازها در کلانشهر مشهد در سال گذشته حدود ۴ میلیون متر مربع در مقایسه با مدت مشابه سال۹۲ کاهش دارد...

ساخت و سازها در مشهد حدود ۴ میلیون متر مربع کاهش یافت

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ساخت و سازها در کلانشهر مشهد در سال گذشته حدود ۴ میلیون متر مربع در مقایسه با مدت مشابه سال۹۲ کاهش دارد.

محمدرضا رئیسی در همایش یکروزه آموزشی توجیهی قبول شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسی افزود: در سال ۱۳۹۲ حدود ۹ میلیون متر مربع ساخت و ساز در مشهد انجام شد که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۵ میلیون متر مربع کاهش یافته است.

به گفته وی، پیش بینی می شود ساخت و ساز در امسال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.

رئیس گروه عمران شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور علت این کاهش را، تورم و رکورد در بازار مسکن دانست و افزود: حدود ۷۰۰ شغل با صنعت ساختمان مرتبط است.

وی ادامه داد: هرگاه ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی دچار رکود شود به همان اندازه صنایع تولیدات مصالح ساختمانی دچار کاهش و بیکاری می شود .

رئیسی عمر ساختمان در کشور را یک نسلی دانست و اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ سال که از زمان ساخت می‌گذرد، ساختمان را کلنگی می‌دانند و اقدام به تخریب می‌کنند.

وی گفت: این در حالی است که ساختمان‌ها ثروت ملی تلقی می‌شوند و باید با نظارت دقیق و مقاوم سازی سعی نماییم طول عمر ساختمان افزایش یابد و به بیش از ۱۰۰ سال برسد.

رئیسی خطاب به مهندسین جدید الورود به حرفه مهندسی گفت: اخلاق حرفه ای مهندسی را به جامعه یاد بدهید و با تعهد و ایمان کار کنید. اگر امضائی می کنید در مقابل تعهد و مسئولیتی را قبول کرده اید، که باید به پای آن بایستید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان " طرح ارجاع کار نظارت بر ساخت و سازها " را قانونی دانست و افزود: این طرح در ۲۶ استان کشور در حال اجرا است.

وکیلی معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: کار یک مهندس ناظر فقط تأیید مستندات پروژه نیست، بلکه مسئولانه و دلسوزانه نسبت به کار خود تعهد داشته و بر پروژه های ساختمانی مستمر نظارت می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان ،خراسان رضوی بیش از ۳۱ هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی دارد و بعد از تهران بیشتر جمعیت مهندس را داراست و بزرگترین سازمان مردم نهاد (NGO) در این استان است.

  منبع : صما
  10:51   سه شنبه 12 خرداد 1394  
 نظرات