اخبار   
 

 جزییات مصوبه‌ی ۳بندی شورای عالی معماری و شهرسازی درباره‌ی زمین‌های عباس‌آباد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار، شهردار و رییس شورای شهر تهران، مصوبه‌ی شورای عالی را درباره‌ی زمین‌های عباس‌آباد با تأکید بر نپذیرفتنِ هرگونه افزایش بارگذاری نسبت به طرح جامع، ابلاغ کرد ...

جزییات مصوبه‌ی ۳بندی شورای عالی معماری و شهرسازی درباره‌ی زمین‌های عباس‌آباد
■توقف عملیات ساختمانی
■ ممنوعیت هرگونه بارگذاری در اراضی عباس‌آباد نسبت به طرح جامع


دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار، شهردار و رییس شورای شهر تهران، مصوبه‌ی شورای عالی را درباره‌ی زمین‌های عباس‌آباد با تأکید بر نپذیرفتنِ هرگونه افزایش بارگذاری نسبت به طرح جامع، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مهندس هاشمی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهندس چمران رئیس شورای شهر تهران، مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را درباره اراضی عباس‌آباد ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار، شهردار و رئیس شورای‌اسلامی شهر تهران آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۶.۸ پیرو مصوبه جلسه مورخ ۹۲.۱۲.۵ خود با موضوع طرح به‌روز رسانی اراضی عباس‌آباد ضمن بررسی گزارش مشاور و کمیته فنی شماره ۳، به دلیل عدم پذیرش هرگونه افزایش بارگذاری نسبت به طرح جامع مصوب مقرر کرد:



۱. طرح مجددا در کمیته فنی تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش(کمیته فنی شماره ۳) با در نظر گرفتن ضوابط عام بارگذاری‌های ساختمانی و ملاحظات زیست محیطی برای ۵۳۲ هکتار مساحت کل اراضی با جهت گیری رسیدن به میزان سطح اِشغال برابر با ۵ درصد و تراکم رو ۲۰ درصد، بررسی و نتیجه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارایه شود.

۲. در خصوص ساختمان باغ موزه خزائن و جواهرات بانک مرکزی، مقرر شد: ضمن توقف عملیات ساختمانی و توقف دیوارکشی، نحوه ادامه کار از طریق نظرخواهی از افکار عمومی و مراکز تخصصی مورد نقد، ارزیابی و تصمیم‌سازی قرار گیرد.

۳. در خصوص ایستگاه مترو حقانی (به عنوان مجتمع ایستگاهی)، ضمن توقف عملیات ساختمانی مقرر شد دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری از پروژه بازدید و گزارشی از انطباق وضع موجود پروژه و پروانه‌ها و مجوزهای صادره با ضوابط عام بارگذاری اراضی عباس آباد تهیه و به شورای‌عالی ارایه کند.

  منبع : وبگاه وزارت راه و شهرسازی
  15:18   چهارشنبه 31 شهریور 1395  
 نظرات