اخبار   
 

 توصیه‌های پیروز حناچی به شهردار آینده‌ی تهران

امروز در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه، متن کامل گفت‌وگوی پیروز حناچی، شهردار تهران، با روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد» را بازنشر کرده‌ایم. در این گفت‌وگو، حناچی افزون بر ناگفته‌هایی از ۳۰ ماه اداره‌ی پایتخت، توصیه‌هایی نیز به شهردار آینده‌ی پایتخت کرده است؛ از جمله این که: امور شهرداری‌ها باید از وزارت‌ کشور که جایگاه سیاسی دارد، به وزارتخانه‌ای دیگر منتقل شود ...

توصیه‌های پیروز حناچی به شهردار آینده‌ی تهران، در گزارش ویژه‌ی امروز

پیروز حناچی، شهردار تهران در گفت‌وگویی رسانه‌ای، از دولت آینده خواست شهرداری‌ها را تنها نگذارد. او معتقد است این دوره سخت‌ترین دوره‌ی مدیریت شهری بود، به‌طوری‌که تحریم و کرونا ماهانه نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان فقط در یک حوزه به شهرداری خسارت زدند. شهردار تهران خلاصه تجربه ۳۰ ماهه‌اش در اداره پایتخت را به شکل «آرزو‌های محقق‌نشده»، «جفاها و سیاسی‌کاری‌های صورت‌گرفته» و همچنین «توصیه‌های کلیدی به شهردار آینده» ارائه کرد. پیروز حناچی در گفت‌و‌گو با «دنیای‌اقتصاد»، درباره «اصلاحات پایه‌ای که انتظار می‌رفت در این دوره مدیریت شهری انجام شود»، یک پاسخ مشترک می‌دهد و آن «اختیارات محدود شهرداری تهران در پایتخت و دوپارگی دستگاه مسوول امور شهرداری‌ها در دولت» است. او در این گفت‌و‌گو تلاش می‌کند نقدها و گلایه‌هایش از دولت را به گونه‌ای بیان کند که به این دوره اصابت نکند اما درباره اتفاقی که این روزها از آن باعنوان «ماه عسل دولت و شهرداری تهران در این دوره» یاد می‌شود و به «جلوگیری از حضور شهردار در جلسات هیات دولت» مربوط است، می‌گوید «خلافی مرتکب نشدم که بخواهم برای آن پیگیری کنم».
حناچی از ۲۰، به خودش نمره‌ای بین ۱۵ تا ۱۶ می‌دهد و در عین حال معتقد است «شهرداری بدشانس» در این دوره باعث شد «سخت‌ترین دوره مدیریت شهری» در تهران رقم بخورد. با کلیک بر روی تصویر زیر، مشروح این گفت‌وگو را در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه بخوانید.


با کلیک بر روی تصویر، بازنشر متن کامل گفت‌وگوی پیروز حناچی، شهردار تهران، با روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد» برای شما گشوده خواهد شد.

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  08:37   چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400  
 نظرات