اخبار   
 

 راه‌اندازی سامانه‌ی مدیریت اطلاعات مکانی در سازمان زمین‌شناسی

سرپرست پایگاه ملی داده‌های علوم زمین از راه‌اندازی سامانه‌ی مدیریت اطلاعات مکانی زمین‌شناسی در سازمان زمین‌شناسی خبر داد. به گزارش ایسنا، امید اردبیلی امروز در سی‌وهشتمین گردهم‌آیی علوم زمین، تولید اطلاعات پایه را از وظایف حاکمیتی سازمان زمین‌شناسی خواند و گفت: از آغاز پایه‌گذاری این سازمان، بیش از ۹۵ عنوان نقشه تهیه شده، که این داده‌ها به شیوه‌های گوناگون در اختیار پژوهشگران قرار می‌گرفت ...

راه‌اندازی سامانه‌ی مدیریت اطلاعات مکانی در سازمان زمین‌شناسی

سرپرست پایگاه ملی داده‌های علوم زمین از راه‌اندازی سامانه‌ی مدیریت اطلاعات مکانی زمین‌شناسی در سازمان زمین‌شناسی خبر داد. به گزارش ایسنا، امید اردبیلی امروز در سی‌وهشتمین گردهم‌آیی علوم زمین، تولید اطلاعات پایه را از وظایف حاکمیتی سازمان زمین‌شناسی خواند و گفت: از آغاز پایه‌گذاری این سازمان، بیش از ۹۵ عنوان نقشه تهیه شده، که این داده‌ها به شیوه‌های گوناگون در اختیار پژوهشگران قرار می‌گرفت.

وی ارائه مناسب این داده‌ها به مخاطبان را از جمله ماموریت‌های این پایگاه ذکر و اظهار کرد: برای این منظور سامانه داده‌های مکانی تحت وب را با ساختاری مطابق استانداردهای بین المللی ارائه دادیم که در آن ۲۴ هزار رکورد اطلاعاتی عرضه شد.

اردبیلی ادامه داد: به منظور ارائه بهتر این داده‌ها با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات مکانی WebGIS کردیم. به گفته وی، در این سامانه داده‌های مکانی عرضه شده است. این سامانه در این گردهمایی رونمایی شد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:24   سه شنبه 10 اردیبهشت 1398  
 نظرات