اخبار   
 

 سمیناری برای مهندسان نقشه‌بردار در استان گیلان

سمینار «بررسی تغییرات پوسته‌ی زمین و سطح دریا در سیستم‌های مختصات نقشه‌برداری به منظور تعیین مبنای پروژه‌های عمرانی» چهارشنبه (یکم شهریور) در سالن همایش اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد ...

سمیناری برای مهندسان نقشه‌بردار در استان گیلان

سمینار «بررسی تغییرات پوسته‌ی زمین و سطح دریا در سیستم‌های مختصات نقشه‌برداری به منظور تعیین مبنای پروژه‌های عمرانی» چهارشنبه (یکم شهریور) در سالن همایش اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

در این سمینار، ابتدا مهندس ابراهیم کشاف، رئیس کمیسیون تخصصی نقشه برداری سازمان، ضمن خیر مقدم به سخنرانان و مهندسین از زحمات و حمایتهای هیات مدیره سازمان در برگزاری این سمینار قدردانی کرد. در ادامه پروفسور نهاوندچی، استاد دانشگاه صنعتی نروژ، با اشاره به اینکه سیستم های مختصات نقشه برداری، مبنای تمام فعالیتهای عمرانی کشور است؛ مدیریت پیچیدگی های مشاهداتی و ساختاری جهت ایجاد سیستم مختصات مناسب را هنر و تخصص مهندس نقشه بردار دانست. سپس دکتر فرخ توکلی، سرپرست معاونت فنی سازمان نقشه برداری کشور، ضمن تعریف فرورفتگی مکران، تجزیه و تحلیل تغییرات شکل پوسته زمین با استفاده از اندازه گیری های GNSS را تشریح کرد و به اهمیت مطالعات ژئودتیکی GPS در ایجاد محیط امن در مکان یابی شهرها و زیرساختها اشاره نمود.

در ادامه سمینار دکتر علی سلطانپور، مدیر آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه برداری کشور، ضمن مهم شمردن دریای خزر از نظر تجاری و منابع زنده و غیرزنده(نفت و گاز) آن برای کشور، مطالعات تراز آن و بررسی ناسازگاری های موجود با استفاده از مشاهدات ژئودتیک را مهم شمرد و نوید انتشار چارت هیدروگرافی انزلی توسط متخصصین ایرانی را داد که در ابعاد بین المللی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این سمینار برای دومین بار توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در حوزه سیستم مختصات نقشه برداری برگزار می گردد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : شورای مرکزی نظام مهندسی
  15:27   شنبه 4 شهریور 1396  
 نظرات