اخبار   
 

 انتشار جدیدترین عکس‌های فضایی از زمین

اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی مجموعه‌ای از تصاویر به‌دست‌آمده از ماهواره‌ی GOES-۱۶ را منتشر کرد. قرار است ماهواره‌ی GOES-۱۶ نقش مهمی را در سیستم اطلاع‌رسانی آب و هوای خطرناک بر عهده بگیرد و در زمینه‌ی برنامه‌ریزی برای تلاش‌های بشردوستانه در هنگام رخ‌داد بلایای طبیعی، متخصصان را یاری کند ...

انتشار جدیدترین عکس‌های فضایی از زمین

اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی مجموعه‌ای از تصاویر به‌دست‌آمده از ماهواره‌ی GOES-۱۶ را منتشر کرد. قرار است ماهواره‌ی GOES-۱۶ نقش مهمی را در سیستم اطلاع‌رسانی آب و هوای خطرناک بر عهده بگیرد و در زمینه‌ی برنامه‌ریزی برای تلاش‌های بشردوستانه در هنگام رخ‌داد بلایای طبیعی، متخصصان را یاری کند.

به گزارش ایرنا از گاردین، این ماهواره که در ابتدا GOES-R نام داشت در ماه نوامبر ۲۰۱۶ میلادی به فضا پرتاب شد و یکی از چهار ماهواره پیشرفته هواشناسی است که برای توسعه فعالیت‌های پیشگیرانه و امدادرسانی در بحران‌های طبیعی قرار است در مدار زمین قرار گیرند.

به محض این که ماهواره GOES-۱۶ عملیات خود را آغاز کند، اطلاعات موردنیاز ناوگانی از ماهواره‌های قبلی شامل کاوشگرهای GOES East و GOES West، ماهواره Jason-۳ و فضاپیمای DSCOVER ناسا را تامین خواهد کرد.

بر اساس اعلام ناسا، قابلیت‌های پیشرفته ای که ماهواره‌های جدید GOES شامل GOES-۱۶، GOES-S، GOES-T و GOES-U در زمینه پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در اختیار می‌گذارند، در مقایسه با ماهواره‌های قبلی مانند قابلیت‌هایی است که تلویزیون‌های HDTV کنونی در برابر تلویزیون‌های سیاه وسفید قدیمی ارائه می‌کنند.

ماهواره GOES-۱۶ علاوه بر ردگیری و پیش‌بینی وقوع رعد و برق، گردباد و طوفان‌، مسئولیت‌های دیگری را نیز بر عهده دارد که شامل نظارت بر آب و هوای مضر فضایی، نظارت بر کیفیت هوا و فوران‌های آتشفشانی و ردگیری پیشرفت آتش‌سوزی در جنگل‌ها است. همچنین قرار است این ماهواره در تامین اطلاعات لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در زمان وقوع بلایای طبیعی نیز مشارکت کند.


  منبع : خبرگزاری ایرنا
  19:00   چهارشنبه 6 بهمن 1395  
 نظرات