اخبار   
 

 گوگل ۳۶میلیون مایل‌مربع عکس ماهواره‌ای از زمین ثبت کرد

گوگل اعلام کرده است که برای پروژه‌ی «گوگل‌ارث» ۳۶میلیون مایل‌مربع تصاویر ماهواره‌ایِ باکیفیت اچ‌دی ثبت کرده است. این تصاویر مناطقی را پوشش می‌دهند که ۹۸درصد جمعیت زمین در آن‌ها زندگی می‌کنند. به گزارش «انگجت»، گوگل با کمک تصویربرداری، نقشه‌های خود را دقیق‌تر و به‌روزتر می‌کند. اکنون این شرکتِ فن‌آوری، چشم‌اندازی ژرف‌تر به فرآیند تولید نقشه فراهم کرده است ...

گوگل ۳۶میلیون مایل‌مربع عکس ماهواره‌ای از زمین ثبت کرد

گوگل اعلام کرده است که برای پروژه‌ی «گوگل‌ارث» ۳۶میلیون مایل‌مربع تصاویر ماهواره‌ایِ باکیفیت اچ‌دی ثبت کرده است. این تصاویر مناطقی را پوشش می‌دهند که ۹۸درصد جمعیت زمین در آن‌ها زندگی می‌کنند. به گزارش «انگجت»، گوگل با کمک تصویربرداری، نقشه‌های خود را دقیق‌تر و به‌روزتر می‌کند. اکنون این شرکتِ فن‌آوری، چشم‌اندازی ژرف‌تر به فرآیند تولید نقشه فراهم کرده است.

گوگل اعلام کرده بیش از ۱۰ میلیون مایل تصاویر برای پروژه Street View ثبت کرده است. چنین مسافتی معادل ۴۰۰ بار گردش دور زمین است. همچنین این شرکت اعلام کرده سرویس«گوگل ارث» ۳۶ میلیون مایل مربع تصویر ماهواره ای با کیفیت HD در اختیار کاربران قرار داده است. این تصاویر مناطقی را پوشش می دهند که ۹۸ درصد جمعیت کره زمین در آنجا زندگی می کنند. این نخستین بار است که گوگل آماری درباره مقیاس سرویس Maps خود ارائه می کند. سرویس مذکور یکی از محبوب ترین محصولات گوگل است.

افزون بر آنچه گفته شد، گوگل درباره روش های ثبت عکس های بیشتر نیز اطلاعاتی منتشر کرده است. این شرکت از خودروهای Street View که مجهز به دوربین هستند برای ثبت تصاویر مختلف از اماکن استفاده می کند. اما در مناطقی که امکان حرکت خودرو وجود ندارد مانند مناطق حفاظت شده طبیعی یا مناطق دورافتاده بدون جاده قابل دسترسی، گوگل افرادی مجهز به کوله پشتی های Street View Trekker ارسال می کند. همچنین گوگل توضیح داده از روشی به نام «فوتوگرامتری» برای چسباندن چند عکس به یکدیگر استفاده می کند. در حقیقت این شرکت بزرگ از همین روش برای پروژه های واقعیت مجازی مانند تور مجازی از کاخ ورسای برای کاربران هدست های HTC Vive و اوکلوس ریفت استفاده می کند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  15:21   یکشنبه 24 آذر 1398  
 نظرات