اخبار   
 

 سامان‌دهی و اصلاح داده‌های مکانی اراضی کشور

دوره‌های آموزشی سامانه‌ی مکان‌یابی GIS و مکانیزاسیون فرآیندهای مکان‌محور سازمانی صبح امروز به طور همزمان در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز به کار کرد. به گفته‌ی سرپرست دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان یادشده، این دوره با هدف یکپارچه‌سازی مدیریت اراضی و مستغلات برگزار می‌شود ...

سامان‌دهی و اصلاح داده‌های مکانی اراضی کشور

دوره‌های آموزشی سامانه‌ی مکان‌یابی GIS و مکانیزاسیون فرآیندهای مکان‌محور سازمانی صبح امروز به طور همزمان در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز به کار کرد. به گفته‌ی سرپرست دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان یادشده، این دوره با هدف یکپارچه‌سازی مدیریت اراضی و مستغلات برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی کاشی ساز سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان برگزاری این دوره‌ها را در راستای اجرای سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات و پیاده سازی فرایندهای سازمان در حوزه واگذاری دانست.

وی افزود طبق بررسی های به عمل آمده در بعضی از ادارات کل استانی اطلاعات اراضی بر روی نقشه ها به غلط وارد سیستم شده که با استفاده از این سامانه می توان جانمایی اراضی در نقشه ها را اصلاح نمود.

روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن از قول کاشی ساز در توضیح نحوه عملکرد این سامانه نوشت: اولا کنترل هایی روی سیستم های اطلاعات مکانی اراضی قرارداده ایم که محدوده جغرافیایی زمین ثبت شده باید در محدوده جغرافیایی همان استان قرار بگیرد، در غیر این صورت سیستم اجازه ثبت زمین را به کاربر نخواهد داد. ثانیا براساس روش های آموزش داده شده و ابزارهایی که در اختیار کارشناسان قرار گرفته، اطلاعاتی که تا کنون به اشتباه در سیستم ثبت شده اصلاح و مجددا بارگذاری خواهد شد.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن زمان بهره‌برداری از این سیستم جامع را روزهای پایانی سال جاری یا ابتدای سال آینده تعیین کرد و افزود: پس از اتمام این دوره آموزشی عملکرد این سیستم به مدت دو هفته به صورت آزمایشی در سراسر کشور رصد شده و نظرات اصلاحی کارشناسان استانی را جویا خواهیم شد، پس از آن به رفع مشکلات احتمالی سیستمی، ارتباطی یا حتی آموزشی کارشناسان انجام می‌شود و در نهایت با برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران‌کل استان‌ها، سامانه رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است دوره های آموزشی سامانه مکان یابی GIS به تفکیک استان ها از ۸ لغایت ۱۵ اسفند در سازمان ملی زمین و مسکن در حال برگزاری است.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  19:07   دوشنبه 9 اسفند 1395  
 نظرات