اخبار   
 

 چرا تونل برای طرح انتقال آب به دشت رفسنجان ایرادی ندارد؟

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: شنیده ها حاکی از این است که دست هایی پشت پرده در اجرایی شدن طرح انتقال آب از سمیرم به دشت رفسنجان در بین مسئولان دو منطقه وجود دارد...

دست‌های پشت پرده در اجرایی شدن طرح انتقال آب از سمیرم به رفسجان

چرا تونل برای طرح انتقال آب به دشت رفسنجان ایرادی ندارد؟

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: شنیده ها حاکی از این است که دست هایی پشت پرده در اجرایی شدن طرح انتقال آب از سمیرم به دشت رفسنجان در بین مسئولان دو منطقه وجود دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان، اظهار داشت: در آخرین جلسه برای مذاکره با استیضاح وزیر نیرو حدود ۲۰ روز پیش برگزار شد، مقام عالی وزارت خانه اعلام کرده این طرح بحثی قدیمی بوده و تا چند روز آینده نیز مجوز داده شده خود به خود باطل می شود.

این روزها سیاست وزارت نیرو یک بام و دو هوا شده چرا که از یک طرف گفته می شود تونل برای طرح بهشت آباد خوب نیست اما از طرف دیگر تونل برای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان تایید می شود.

وی در پاسخ به این سوال که در سفر رحیم میدانی معاون وزیر نیرو، این مقام مسئول بر اجرای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان تاکید کرد، اظهار داشت: متاسفانه حرف های وزارت نیرو طی چند ماه گذشته دوگانه بوده و بیشتر نمایندگان مجلس هیچ اعتقادی به مدیران آب کشور از وزیر گرفته تا پایین تر ندارند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با بیان اینکه متاسفانه وزارت نیرو این روزها به تعهدات خود نیز پایبند نیست، تصربح کرد: این روزها سیاست وزارت نیرو یک بام و دو هوا شده چرا که از یک طرف گفته می شود تونل برای طرح بهشت آباد خوب نیست اما از طرف دیگر تونل برای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان تایید می شود.

متاسفانه اجرای طرح های انتقال آب در قالب تونل برای اصفهانی ها سم مهلک اما برای دیگر استان ها شربت است.

وی تاکید کرد: این گونه رفتارها نشان می دهد اجرای طرح های انتقال آب در قالب تونل برای اصفهانی ها سم مهلک اما برای دیگر استان ها شربت است.

حاجی دلیگانی در خصوص اینکه چرا منابع آب استان به خارج از این منطقه هدایت می شود، گفت: وزارت نیرو در این باره باید پاسخگو باشد با این حال نمایندگان اصفهان پیگیر این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه شنیده ها حاکی از این است که توافقاتی در شهرستان سمیرم برای اجرای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان صورت گرفته است، بیان داشت: گفته شده مسئولان شهرستان سمیرم قولی را از مسئولان کرمان برای ایجاد واحد صنعتی در این منطقه گرفتند که در قبال آن اجازه انتقال آب به دشت رفسنجان داده شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس تاکید کرد: گمان نمی کنم طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان اجرایی شود البته وزیر نیرو پیش از این به راحتی از اجرای این طرح گذشته بود.

گفته شده مسئولان شهرستان سمیرم قولی را از مسئولان کرمان برای ایجاد واحد صنعتی در این منطقه گرفتند که در قبال آن اجازه انتقال آب به دشت رفسنجان داده شود.

وی با اشاره به گفته های وزیر نیرو مبنی بر اینکه جلوی اجرای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان به زودی گرفته می شود، گفت: سوال این جاست که اگر قرار است این طرح لغو شود چرا وزارت نیرو مجوز اجرای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان را طی دو ماه گذشته دوباره صادر کرد.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  07:07   سه شنبه 29 مهر 1393  
 نظرات