اخبار   
 

 در حال رسیدن به یک دیدگاه منطقی برای حل مسئله زاینده رود با استان های همجوار هستیم

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:هنوز برای مثبت ارزیابی کردن سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان زود است و زمانی می توان آن را مثمر ثمر خواند که طرح های آبرسانی زاینده رود به مرحله اجرا و نهایی شدن رسیده باشد...

در حال رسیدن به یک دیدگاه منطقی برای حل مسئله زاینده رود با استان های همجوار هستیم

زمان آزمون و خطا برای بررسی طرح های جدید آبرسانی به اصفهان وجود ندارد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:هنوز برای مثبت ارزیابی کردن سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان زود است و زمانی می توان آن را مثمر ثمر خواند که طرح های آبرسانی زاینده رود به مرحله اجرا و نهایی شدن رسیده باشد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزرای نیرو، صنعت و معدن و کشاورزی روز دوشنبه( سوم شهریور ماه) برای یک سفر یک روزه به اصفهان سفر کردند. بر اساس گمانه زنی ها و حواشی که پیرامون بحران زاینده رود ایجاد شده یکی از اصلی ترین اهداف این سفر پیگیری خشکسالی اصفهان و چاره اندیشی برای جاری شدن مجدد رودخانه زاینده رود پیش بینی شده بود. حضور وزیر نیرو در کنار معاون اول رئیس جمهوری نیز این احتمال را قوت بخشید. در جریان این سفر و بعد از بازدید هوایی اسحاق جهانگیری و وزیر نیرو از حوضه آبریز زاینده رود در اظهار نظرهای صریح و روشن نمایندگان دولت قول های مساعدی برای حل هر چه سریعتر بحران زاینده رود و مسئله آب استان اصفهان مطرح کردند.

شروع دوباره تونل گلاب۲ و بهشت آباد که در چند ماه گذشته متوقف شده و جلوگیری از برداشت های بی رویه از زاینده رود در نقاط مختلف استان اصفهان از مهمترین درخواست های مسئولین استان از معاون اول رئیس جمهور بود.

بعد از حضور معاون اول رئیس جمهوری در اصفهان روز گذشته (جمعه هفتم شهریور ماه) نیز سخنگوی دولت در جمع مردم اصفهان بر ضرورت جاری شدن زاینده رود و تاکید رئیس جمهوری بر این امر گفت: هر بودجه ای که برای زنده شدن زاینده رود لازم باشد اختصاص خواهد یافت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان و قول های مطرح شده در ارتباط با حل بحران زاینده رود از سوی اسحاق جهانگیری و وزیر نیرو به ایمنا گفت: ما امیدواریم که آنچه در سفر معاون اول رئیس جمهوری مطرح شد برخاسته از اعتقاد درونی باشد و بی بنیان نباشد در این صورت می توان گفت که ما برای حل خشکسالی زاینده رود یک قدم به جلو حرکت کرده ایم.

وی افزود: باید اقدامات نمایندگان و تجمعی که در مقابل نهاد ریاست جمهوری داشتند را در نتیجه ای که امروز حاصل شده در نظر داشت. وقتی هیات دولت جدیت نمایندگان مردم استان اصفهان در پیگیری مطالباتشان را دید متوجه شد که بحران زاینده‌رود جدی تر از آن چیزی است که آنها تصور می کنند.

حاجی در ادامه گفت: مهمترین نکته‌ای که در روزهای اخیر بوجود آمده این است که مسئله زاینده رود از حالت تدافعی برخی استان ها خارج شده و ما در حال رسیدن به یک دیدگاه مشترک و منطقی در برداشت های اصولی از حوضه آبریز زاینده رود هستیم که به اعتقاد من همین ایجاد همدلی و نگاه مشترک می‌تواند به حل همیشگی بحران زاینده رود کمک کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس همچنین تصریح کرد: در شرایط فعلی میان پنج استان کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان زمینه های همکاری های مشترک فراهم شده و همه این پنج استان با در نظر گرفتن کار کارشناسی و منطقی می توانند برداشت های مورد نیاز خود را از زاینده رود داشته باشند. ما همه در داخل یک کشتی به نام ایران نشسته ایم و باید همه استان ها از آب برخوردار باشند و امکانات میان همه یکسان تقسیم شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به مواضع وزیر نیرو در خصوص آغاز مجدد پروژه های بهشت آباد و تونل گلاب۲ در چند ماه آینده گفت: انتظار ما از هیات دولت و شخص چیت چیان توجه ویژه به طرح های آبرسانی به اصفهان است و امیدواریم که به قول های خود در سفر به استان اصفهان هر چه سریعتر عمل کنند.

در شرایط کنونی خوشبختانه نمایندگان چهار محال و بختیاری که پیش از این همواره سرسختانه از مواضع خود حمایت می کردند در روزهای اخیر نگاه عادل تری از خود نشان داده اند که همین نکته می تواند حل این مسئله را سرعت بخشد. تاکید ما بر اجرای تونل گلاب۲ است و فرصت برای آزمون و خطا نداریم. حاجی افزود: ما برای پیگیری مصوبات نمایندگان دولت در سفر به اصفهان مذاکراتی را با استان های درگیر با مسئله زاینده رود پیش بینی کردیم تا همپای هم به جاری شدن مجدد زاینده رود کمک کنیم. من معتقدم که هنوز برای مثبت ارزیابی کردن سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان زود است و زمانی می توان آن را مثمر ثمر خواند که طرح های آبرسانی زاینده رود به مرحله اجرا و نهایی شدن رسیده باشد.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  12:45   شنبه 8 شهریور 1393  
 نظرات