اخبار   
 

 باهنر : مجموع آرای رئیسی و قالیباف از آرای روحانی و جهانگیری بیش‌تر است

تسنیم نوشت: دبیرکل جبهه‌ی پیروان گفت: آرای روحانی و جهانگیری تقریباً تثبیت شده و رشدی نداشته، اما مجموع آرای کاندیداهای جبهه‌ی مردمی از رأی روحانی و جهانگیری بالاتر است ...

باهنر : مجموع آرای رئیسی و قالیباف از آرای روحانی و جهانگیری بیش‌تر است

تسنیم نوشت: دبیرکل جبهه‌ی پیروان گفت: آرای روحانی و جهانگیری تقریباً تثبیت شده و رشدی نداشته، اما مجموع آرای کاندیداهای جبهه‌ی مردمی از رأی روحانی و جهانگیری بالاتر است.

بخشی از گفت‌ و گو با محمدرضا باهنر را در ادامه بخوانید:

ـ جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین) از کاندیداتوری آقای رئیسی حمایت کردند، جبهه پیروان امام و رهبری به‌ عنوان یکی از تشکل‌های اثرگذار اصول‌گرا، از کدام کاندیدا حمایت می‌کند؟

جامعه اسلامی مهندسین که بنده دبیرکل آن هستم و همچنین جبهه پیروان خط امام و رهبری، از همان اوایل تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موضع‌مان را اعلام کردیم و گفتیم کاندیدای نهایی ما همان کاندیدای جبهه مردمی است.

اینکه بخواهیم از بین عزیزانی که مانده‌اند چه جناب حجت‌الاسلام رئیسی، دکتر محمدباقر قالیباف و چه حتی آقای میرسلیم که جزو اردوگاه اصولگرایی است، یک نفر را انتخاب کنیم، هنوز این کار انجام نشده و فکر می‌کنیم وضعیت باید جلو برود تا تصمیم بگیریم.

البته ما مشورت‌های‌مان را به نیروهای تصمیم‌گیر جبهه مردمی می‌دهیم، اما قبل از اینکه جبهه مردمی به جمع‌بندی برسد، علاقه نداریم یکی از این کاندیداها را انتخاب کنیم، چون معتقدیم وضعیت طوری است که آراء جبهه اصلاحات و اعتدال تقریباً تثبیت شده و رشدی نداشته، اما مجموع آراء کاندیداهای جبهه مردمی از رای روحانی و جهانگیری در حال پیشی گرفتن است.

ـ شما پیش از این گفته بودید اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، پیروزی برای روحانی سخت خواهد بود. پیش‌بینی می‌کنید انتخابات به دور دوم کشیده شود و آیا همچنان قبول دارید که در صورت برگزاری انتخابات در مرحله دوم شانس روحانی کم خواهد بود؟

ما یک توصیه کلی به صدا و سیما و جریانات حاکمیتی داریم که خودشان را برای مرحله دوم انتخابات آماده کنند، اگرچه ما امیدواریم در مرحله اول یکی از کاندیداهای نهایی جبهه مردمی به پیروزی برسد.

ـ تحلیل‌تان از مناظره‌های برگزار شده چیست و آقای روحانی ۹۶ چه تفاوتی با روحانی سال ۹۲ دارد؟

به‌هرحال آقای روحانی در سال ۹۲ می‌توانست حرف‌هایی بزند و وعده‌هایی بدهد اما حالا باید از عملکرد ۴ ساله خودش دفاع کند و هر وعده‌ای هم برای آینده بدهد باید یک تناظری با عملکرد ۴ سال گذشته داشته باشد. اگر بخواهد وعده‌های عجیب و غریب بدهد، جواب نمی‌گیرد! چون هر کار عجیب و غریبی می خواست انجام دهد در این ۴ سال انجام می‌داد.

در این انتخابات ایشان می‌تواند از کارنامه ۴ ساله دولت دفاع کند و چیزی فراتر از اینها نمی‌تواند بگوید. اشکال اساسی دولت روحانی هم این بود که اولاً برخی وزرایی بر سر کار آورد که انسانهای خوبی هم هستند اما خسته‌اند و سنشان یاری فعالیت شبانه‌روزی و ۱۳،۱۴ ساعت در روز را نمی‌دهد. ممکن است انسانهای استراتژیست خوبی باشند و در اتاق فکر به درد بخورند اما تحرک لازم ندارند.


  منبع : خبرگزاری خبرآنلاین
  16:05   یکشنبه 24 اردیبهشت 1396  
 نظرات