اخبار   
 

 بازار مسکن از اقدام کور تروریستی تأثیر نمی‌گیرد

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: اقدام تروریستی روز چهارشنبه آن‌قدر ظرفیت و قابلیت ندارد که بتواند فرآیندهای اقتصاد کشور، از جمله بازار مسکن را تحت تأثیر قرار دهد. سلمان خادم‌المله افزود: واقعیت این است که در شرایط اضطرار، نقدینگی از بازارهای غیرنقدشونده مانند مسکن به سوی بازارهای نقدشونده سوق پیدا می‌کند؛ اما این حمله‌ی تروریستی کورکورانه در تهران بعید است که بتواند تأثیری در سطوح کلان اقتصاد ایران یا حتی بازار مسکن ایجاد کند ...

بازار مسکن از اقدام کور تروریستی تأثیر نمی‌گیرد

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: اقدام تروریستی روز چهارشنبه آن‌قدر ظرفیت و قابلیت ندارد که بتواند فرآیندهای اقتصاد کشور، از جمله بازار مسکن را تحت تأثیر قرار دهد. سلمان خادم‌المله افزود: واقعیت این است که در شرایط اضطرار، نقدینگی از بازارهای غیرنقدشونده مانند مسکن به سوی بازارهای نقدشونده سوق پیدا می‌کند؛ اما این حمله‌ی تروریستی کورکورانه در تهران بعید است که بتواند تأثیری در سطوح کلان اقتصاد ایران یا حتی بازار مسکن ایجاد کند.

وی افزود: واقعیت این است که ما در منطقه ملتهب خاورمیانه زندگی می‌کنیم و انتظار چنین اتفاقاتی دور از ذهن نیست. اما خدا را شکر که با عکس‌العمل به‌موقع نیروهای امنیتی و انتظامی در مجلس و حرم حضرت امام (ره) مشکل برطرف شد و احتمال بازگشت تروریست‌ها بسیار کم است؛ زیرا به دنبال چنین اتفاقاتی معمولا اقدامات امنیتی تقویت می‌شود و بازدارندگی بالا می‌رود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که اثر اقدامات خرابکارانه معمولا کوتاه مدت و مقطعی است، تصریح کرد: به طور مثال دیروز شاخص بورس حدود ۵۰۰ واحد افت را نشان داد اما قطعا در روزهای آینده به شرایط عادی خود برمی‌گرد؛ زیرا این اتفاقات کوچک‌تر از آن است که بتواند تاثیری در فرآیند بازار داشته باشد. ممکن است برای مدتی کوتاه عکس‌العمل‌های هیجانی ایجاد کند اما باعث تحولات بنیادین اقتصادی نمی‌شود.


خادم‌المله اثر اقدامات تروریستی بر بازار مسکن را نیز خنثی عنوان کرد و گفت: عواملی که در بازار مسکن تاثیرگذار است متغیرهای بنیادین خیلی جدی است. اما این قبیل اتفاقات گرچه ناراحت کننده و دردآور است، تاثیر جدی در فرآیند عرضه و تقاضا نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که مردم به زندگی عادی خود می‌پردازند تصریح کرد: معمولا بعد از اقدامات خرابکارانه سیستم‌های امنیتی و انتظامی از نظر کمی و کیفی تقویت می‌شود. مردم نیز با هم اتحاد دارند. کسانی که این کارها را می‌کنند مردم ایران را نشناخته‌اند چون اتحاد مردم ایران در قبال تهدید امنیت ملی، بالاتر می‌رود و دشمنان قطعا در آینده شکست خواهند خورد.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: این اقدام تروریستی با همه تلخی‌هایی که داشت با جنگ در یک کفه ترازو قرار نمی‌گیرد. این یک حرکت کور بدون پشتوانه بود که تنها تاثیر آن تقویت سیستم امنیتی کشور در مقابله با آن خواهد بود. هم‌چنین دیده می‌شود اتحادی بین سلایق مختلف فکری در جامعه ایجاد شده است. به طور مثال شعارها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود نشان می‌دهد مردم سلیقه‌های جناحی را کنار گذاشته و متحدتر شده‌اند.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  19:54   شنبه 20 خرداد 1396  
 نظرات