اخبار   
 

 مراقبت سه شیفت از حریم تهران

مدیر کل حریم شهر تهران از مراقبت سه شیفت از حریم شهر تهران خبر داد...

گروه مسکن: مدیر کل حریم شهر تهران از مراقبت سه شیفت از حریم شهر تهران خبر داد.
حسین خانلری مدیر کل حریم شهر تهران با بیان اینکه 23 نهاد و سازمان در حوزه حریم تهران مسوولیت دارند، اظهار کرد: در حال حاضر 23 ناحیه ازمناطق 22گانه شهر تهران دارای حریم هستند که 23 اکیپ عملیاتی به صورت سه شیفت کاری با حدود 200 نفر نیروی کارشناس در حریم شهر تهران فعالیت می‌کنند، تا تخلف و ساخت‌و‌ساز غیرمجازی در این محدوده انجام نشود. با این وجود این اقدام مدیریت شهری به تنهایی برای صیانت از حریم شهر تهران کارساز نیست و لازم است که 23 دستگاه متولی در این محدوده نیز وارد عمل شوند.
او با اشاره به بند (ج) ماده 147 قانون گفت: در این بخش اداره کل منابع طبیعی می‌تواند برخی از اراضی حریم شهر تهران برای درختکاری و توسعه فضای سبز را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد. در سه دهه اخیر این قانون بدون اجرا مانده بود اما با تفاهم‌نامه مشترکی که بین شهرداری تهران و اداره کل منابع طبیعی تهران منعقد شد مدتی است که این قانون در حریم شهر تهران اجرایی می‌شود. مثال بارز آن نیز طرح جنگلکاری درمحدوده شهر تهران است.
خانلری تصریح کرد: علاوه بر این اگر بتوانیم کمربند سبز شهر تهران را در محدوده حریم شهر به طور کامل اجرا کنیم به این معنا است که توانسته‌ایم این محدوده را حفظ کنیم. از جمله اقدامات دیگر در زمینه حفاظت از حریم پیش‌بینی مبادی ورودی و خروجی شهر تهران با حاشیه سبز است که هم اکنون با همکاری شهرداری منطقه 15 در فضایی به طول 40 کیلومتر از بلوار امام رضا(ع) تا محدوده پاکدشت طرح حاشیه سبز اجرایی شده است.
  منبع : دنیای اقتصاد
  12:37   دوشنبه 6 مرداد 1393  
 نظرات    
 
نیما محسون 20:25 سه شنبه 7 مرداد 1393
1
 نیما محسون
متجاوزین به حریم شهر تهران در وحله اول توسط همین سازمانهای به ظاهر متولی انجام میشود و در سایر موارد توسط افراد ذی نفوذ و صاحب ثروت های کلان، حال با اینها چکار باید کرد؟
زینب باران 17:03 یکشنبه 12 مرداد 1393
0
 زینب باران
سپاس مهندس محسون. 
احتمالا گروهی در همین نزدیکی مانند همیشه نظارت جامعی را -البته انسان دوستانه- برعهده خواهند گرفت:)
بدرود