اخبار   
 

 بزرگ‌ترین خورشیدگرفتگی سراسری آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته

بزرگ‌ترین خورشیدگرفتگی سراسری آمریکا در یک قرن گذشته آن‌قدر جذابیت داشت که باعث شد صدهاهزار یا شاید میلیون‌ها تن از خانه و کاشانه‌ی خود به سوی مقصدی بهتر برای تماشا و رصد کردنِ این پدیده‌ی کیهانی ره‌سپار شوند ...

بزرگ‌ترین خورشیدگرفتگی سراسری آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته

بزرگ‌ترین خورشیدگرفتگی سراسری آمریکا در یک قرن گذشته آن‌قدر جذابیت داشت که باعث شد صدهاهزار یا شاید میلیون‌ها تن از خانه و کاشانه‌ی خود به سوی مقصدی بهتر برای تماشا و رصد کردنِ این پدیده‌ی کیهانی ره‌سپار شوند.

مردم آمریکا دیروز شاهد بزرگ ترین خورشید گرفتگی (کسوف) سراسری در یک قرن گذشته در این کشور بودند. کسوف دیروز که ساعاتی پیش به پایان رسید در ۱۴ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا قابل مشاهده بود.

این کسوف از سواحل غربی و شمال غربی ایالات متحده آمریکا آغاز شده و با عبور از ایالت های مختلف به مدت نزدیک به ۲ ساعت در ایالات های مختلف آمریکا با شدت و ضعف متفاوت قابل رویت بود.

بهترین مکان برای مشاهده این پدیده طبیعی در یک شهر کوچک در ایالت کنتاکی آمریکا تشخیص داده شده بود و به همین خاطر در روزهای گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از سراسر آمریکا به شهر " هاپکینزویل" در کنتاکی هجوم برده بودند تا شاهد کسوف کامل قرص خورشید در این شهر کوچک ۳۰ هزار نفری باشند.

رسانه های آمریکا نام شهر " هاپکینزویل" را به " اکلیپسویل" (کسوف آباد) تغییر داده بودند. منطقه مطلوب دیگر برای تماشای این کسوف، برخی مناطق در ایالت اورگان در شمال غرب آمریکا بود.

تصاویر زیر از میان دهها و صدها عکسی است که در ساعات گذشته در رسانه های مختلف از تماشای کسوف در نقاط مختلف آمریکا منتشر شده است.

برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌
برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌

فرستاده‌‌شده توسط م افتخاری
  منبع : وبگاه عصرایران
  13:44   سه شنبه 31 مرداد 1396  
 نظرات