اخبار   
 

 به سادگی از ساخت «شهرک صنعتی» در محوطه «پاسارگاد» نمی‌گذریم

معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس گفت: محل ساخت شهرک...

معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس گفت: محل ساخت شهرک صنعتی که در نزدیکی محوطه جهانی پاسارگاد قرار دارد، جزو هیچ یک از سه گزینه پیشنهادی این اداره کل نیست و به سادگی از کنار این موضوع نمی‌گذریم.
خبرگزاری فارس: به سادگی از ساخت «شهرک صنعتی» در محوطه «پاسارگاد» نمی‌گذریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرضا نصیری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نامه‌ای به استانداری فارس خواهان حل این مسئله شده‌ایم که البته هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
وی تصریح کرد: ابتدا قرار بود این شهرک صنعتی در بخش حریم درجه سه و در یکی از سه موقعیت پیشنهادی این اداره کل ساخته شود، اما بدون هماهنگی این مکان تغییر کرده که میراث‌ فرهنگی فارس از این موضوع به سادگی نمی‌گذرد.
این مسئول ادامه داد: محوطه پاسارگاد یک حوزه بین‌المللی است که بی‌تردید تمام دستگاه‌های اجرایی کشور باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
نصیری تصریح کرد: اقدامات اخیر در ساخت شهرک صنعتی همسو با برنامه‌های اعلام شده سازمان میراث ‌فرهنگی نبوده و به همین خاطر برای حفظ حریم این محوطه جهانی از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم.
در ادامه این گفت‌وگو معاون گردشگری فارس نیز از برگزاری سمینار یک روزه گردشگری سلامت و روش‌های توسعه آن در ایران در شهر شیراز خبر داد.
مهران سوخکیان گفت: با توجه به لزوم افزایش دانش و توانایی شغلی و بهره‌گیری از روش‌های نوین و حرفه‌ای و آشنایی با مقاصد مستعد در زمینه گردشگری سلامت مدیران و فعلان دفاتر خدمات مسافرتی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، فعالان حوزه تجهیزات و لوازم پزشکی و بیمارستانی و مدیران خطوط هواپیمایی و اعضای کارگروه گردشگری این استان این سمینار آموزشی یک روزه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سمینار آموزشی با تدریس تخصصی علیرضا جباری، چهارشنبه هفتم دی ماه جاری در هتل پارس شیراز برگزار می‌شود ابراز داشت: این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که طراح الگوی گردشگری پزشکی ایران، مشاور شورای سیاستگذاری گردشگری سلامت و رئیس کارگروه صادرات خدمات سلامت است، در این سمینار مباحث تخصصی در زمینه گردشگری سلامت و آشناسازی شرکت کنندگان با روش‌های نوین و حرفه‌ای در این صنعت و نیز آشنایی با مقاصد مستعد در زمینه گردشگری سلامت به سخنرانی می‌پردازد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:43   دوشنبه 5 دی 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 13:23 دوشنبه 5 دی 1390
0
 نازنین بهشتی
"خواهان حل این مسئله شده‌ایم که البته هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم"

جمله تکراری صحبتهای همه مسئولهاییه که میخوان بگن: ما میخواستیم یه کاری بکنیما، اما نشد، اما نذاشتن، اما ....

ولی امیدوارم این بار با دفعه های قبل فرق داشته باشه
چون پاسارگاد شوخی بردار نیست
م افتخاری 14:25 سه شنبه 6 دی 1390
0
 م افتخاری
خانم مهندس بهشتی (خطاب به مسولین - اشتباه نشود)
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته (وسه هزارمیلیارد البته) به جایی نرسد فریاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد استتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
ضمناً در صورت امکان موارد ی که شوخی بردار هستند را مشخص فرمائید تا مسولین محترم فقط به سراغ آنها بروند و برخی افراد دلسوز را اینقدر خون جگر نکند
مثلاً:
میراث فرهنگی؟
آثار باستانی؟
فضای سبز
محیط زیست
مراتع زیبا
مناظر دل‌انگیز
چشم اندازهای چشم نواز
و ...
مهدی سهرابی 07:40 یکشنبه 11 دی 1390
0
 مهدی سهرابی
"به سادگی نمی‌گذرد" نه اینکه نمی‌گذرد...
به نظر میاد یه جنبش هماهنگ در جهت حذف میراث به راه افتاده.