اخبار   
 

 مردم اصفهان با بردباری خشکی زاینده رود را تحمل می کنند

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: باید اذعان کرد که اصفهان درگیر مشکل مضاعفی است که باید با مدیریت صحیح مرتفع شود. خوشبختانه سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان به همراه وزیر نیرو و گزارشاتی که از این سفر به مقامات کشوری ارائه شد بسیار مفید و سازنده است و می تواند در تصمیم گیری ها برای مسئله زاینده رود کارساز باشد...

مردم اصفهان با بردباری خشکی زاینده رود را تحمل می کنند

گزارش استاندار اصفهان را در ارتباط با حوضه آبریز زاینده رود به پایتخت منتقل خواهم کرد

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: باید اذعان کرد که اصفهان درگیر مشکل مضاعفی است که باید با مدیریت صحیح مرتفع شود. خوشبختانه سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان به همراه وزیر نیرو و گزارشاتی که از این سفر به مقامات کشوری ارائه شد بسیار مفید و سازنده است و می تواند در تصمیم گیری ها برای مسئله زاینده رود کارساز باشد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در جلسه شورای اداری با حضور استاندار و مسئولین استان اصفهان شرکت کرد و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

وی به مسئله خشکسالی و گزارش استاندار در ارتباط با مسئله زاینده رود اشاره کرد و گفت: متاسفانه خشکسالی کل کشور را درگیر کرده است و حتی استان های شمالی که بارندگی مناسبی هم دارند در شرایط مطلوبی قرار ندارند، اما باید اذعان کرد که اصفهان درگیر مشکل مضاعفی است که باید با مدیریت صحیح مرتفع شود. خوشبختانه سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان به همراه وزیر نیرو و گزارشاتی که از این سفر به مقامات کشوری ارائه شد بسیار مفید و سازنده است و می تواند در تصمیم گیری ها برای مسئله زاینده رود کارساز باشد.

ناطق نوری ادامه داد: اسحاق جهانگیری به دلیل سال ها مدیریتی که در استان اصفهان داشته است کاملا با استان اصفهان آشنایی دارد و قطعا بدنه دولت به دنبال حل مشکل زاینده رود خواهد بود، روز گذشته نیز استاندار اصفهان گزارش مفصلی را در ارتباط با حوضه آبریز زاینده رود از ابتدا تا انتهای این رودخانه ارائه کرد که حتما این گزارش به پایتخت منتقل خواهد شد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ضمن اشاره به حضور مردم اصفهان در همه عرصه های انقلاب خاطر نشان کرد: هیچ کس نمی تواند رشادت مردم این استان را در هشت سال جنگ تحمیلی نادیده بگیرد و امنیتی که امروز در سراسر ایران وجود دارد مرهون خون همین شهدا و ایثارگرانی است که خالصانه از خاک کشور دفاع کردند. امروز نیز مردم استان اصفهان با ذکاوت و بردباری و حفاظت از امنیت ملی کشور بر خشکسالی و جفاهایی که در حقشان شده غلبه خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به بحران های منطقه و گروه های تندروی تروریستی اشاره و تصریح کرد: امنیت نعمت بزرگی است که خداوند به برکت وجود نظام اسلامی نصیب این کشور کرده است. مرزهای ایران در مقابل کوچکترین حرکت خرابکارانه با جدیت مبارزه خواهد کرد و در مقابل توطئه دشمنان قسم خورده انقلاب خواهد ایستاد. وی عنوان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و رهبر کبیر انقلاب فرمان صادر شدن انقلاب را صادر کرد استکبار به لرزه افتاد و از همان ابتدا تصمیم گرفت که با نا امن کردن منطقه کام مردم ایران را تلخ کند اما هرگز موفق نشد. زیرا ما در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر همه دنیا ایستادیم و از وجب به وجب خاک خود دفاع کردیم.

ناطق نوری همچنین به شکلگیری گروه های تروریستی در کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و گفت: قدرت های استکباری طالبان را شکل دادند تا موازی با انقلاب ایران قدم بردارد و جوانان مسلمان جهان را به سوی خود جلب کند اما از درون آن، طالبان القاعده و بن لادن شکل گرفت و تا به امروز که النصره و داعش گریبان خود غرب را گرفته و از گسترش تروریسم افراطی آن ها را به واهمه انداخته است و به این نتیجه رسیده اند که برای مقابله با این گرو ه های تروریستی راهی به جز همکاری با ایران ندارند زیرا غرب و آمریکا به درستی می داند که ایران قدرت منطقه است.

وی به کشته شدن خبرنگار آمریکایی و گسترش موج پیوستن به داعش از جانب اروپائیان اشاره کرد و افزود: کارشناسان غربی به این نتیجه رسیدند که شخصی که سر خبرنگار آمریکایی را برید و فیلم آن را منتشر کرد ریشه ای اروپایی دارد و این زنگ خطر جدی برای این کشورها محسوب خواهد شد زیرا آتشی که خود در منطقه به راه انداختند گریبان خودشان را گرفته است.

ناطق نوری همچنین گفت: بی انصافی است اگر درایت و ذکاوت رهبری را در کنترل بحران های منطقه نادیده بگیریم زیرا ایشان یک تنه در مسئله سوریه ایستادگی کردند و معتقد بودند که دفاع از سوریه و غزه به نوعی دفاع کردن از مرزهای ایران است زیرا صهیونیست ها از نیل تا فرات به دنبال حاکمیت جهانی هستند. روزگاری مردم مظلوم فلسطین سلاحشان تیر و کمان و سنگ بود اما امروز تانک و موشک دارند و در مقابل زورگویی اسرائیل ایستادگی می کنند.

وی ضمن بیان این نکته که باید همه ما پاسدار امنیت کشور باشیم گفت: حفظ امنیت تنها مبارزه در جبهه و جنگ نیست و ما در شرایط فعلی و با توجه به آرامشی که در کشور حاکم است باید به دولت کمک کنیم و برای حل مشکلات متعددی که در کشور وجود دارد با صبر و حوصله و امید به آینده تلاش کنیم و از ایجاد التهاب و هیجانات کاذب در کشور خودداری کنیم.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  08:39   شنبه 22 شهریور 1393  
 نظرات    
 
سیاوش صادقی 21:26 چهارشنبه 26 شهریور 1393
0
 سیاوش صادقی
با سلام علت خشکی رودخانه زاینده رود و معضل قطعی آب شهر سیاست های غلط مسیولین اصفهان هستند وجود کارخانه های مهمی چون ذوب آهن- فولاد- پلی اکریل - سیمان اصفهان و... دیگر آبی در زاینده رود برای استفاده شرب باقی نگذاشته است.