اخبار   
 

 جایگزین مسکن‌مهر در پردیس

ساخت باغ‌ویلا و آپارتمان‌های‌لوکس را در دستور کار داریم حذف 9000 واحد از پروژه 80 هزار واحدی مسکن‌مهر پردیس...

با دستور اخیر معاون وزیر راه‌وشهرسازی به مدیران شهرهای‌جدید بابت تامین شرایط سکونت دهک‌های با درآمد بالا در این مناطق، مراحل اولیه اجرای دو طرح تازه ساختمانی در شهر جدید پردیس آغاز شد.

محسن نریمان دو ماه پیش در بازدید از پروژه‌های مسکن‌مهر شهر جدید پردیس، وضع ناهنجار زیست‌محیطی کلان‌شهر تهران را نوعی فرصت برای نقاط سکونتی اطراف پایتخت برشمرد و با اعلام اینکه شهرهای جدید حاشیه تهران ظرفیت جذب متقاضیان مهاجرت از این شهر آلوده را دارند، از مدیران خود خواست، در ازای توقف ساخت‌وساز مسکن‌مهر، برنامه‌های جایگزین با رویکرد استقرار همه نوع طبقات درآمدی در شهرهای‌جدید تعریف کنند.

این تاکید معاون وزیر هم‌اکنون در پردیس مورد پیگیری قرار گرفته، به‌طوری‌که مدیرعامل شهر جدید پردیس از طراحی دو پروژه باغ‌ویلا و آپارتمان‌های‌لوکس خبر می‌دهد. مهدی هدایت در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: رویکرد وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت عمران شهرهای‌جدید در دوره جدید، جلوگیری از گسترش فقیرنشینی در این شهرها و پرهیز از تعریف پروژه‌های جدید مسکن‌مهر است که صرفا دهک‌های کم‌درآمد را مخاطب قرار می‌دهد. به همین منظور هم‌اکنون طرح ساخت مسکن‌مشارکتی با مدل احداث ساختمان‌های لوکس با قیمت ‌بازار در پردیس به مرحله عقد قرارداد با بخش‌خصوصی رسیده و مطالعه‌ای هم برای احداث باغ‌ویلا بعداز جانمایی حدود 150 هکتار زمین‌ در دستور کار است.

هدایت با اشاره به اینکه ساخت سری جدید مسکن‌مهر در پردیس متوقف شده، اما ساخت مسکن متوقف نشده است، گفت: نظر معاون وزیر در امور شهرهای ‌جدید احیای سرزندگی و نشاط ‌اجتماعی در ساکنان این شهرها از طریق احترام به سلایق همه دهک‌‌های درآمدی است نه اینکه همه برنامه‌ها صرفا برای یک گروه خاص جامعه و حداکثر 2 تا 3 دهک باشد.

منابع‌ کفاف نداد، مسکن‌مهر کوچک شد

مدیرعامل شهرجدید پردیس درباره پروژه 80 هزار واحدی مسکن‌مهر که پارسال به‌عنوان آخرین‌سری مسکن‌مهر در این منطقه کلنگ خورد، گفت: ظرفیت این پروژه به دلیل عدم‌کفایت خط‌ اعتباری و محدودیت منابع بانک ‌مسکن از 80 هزار واحد به 71 هزار واحد تقلیل یافت؛ به‌طوری‌که هزار واحد از کارگاه 35 هزار واحدی کوزو و 8 هزار واحد نیز از کارگاه دره‌بهشت حذف شد. هدایت با تاکید براینکه تعداد پیش‌خریداران مسکن‌مهر پردیس از ظرفیت جدید تجاوز نمی‌کند، افزود: به‌رغم کاهش 9 هزار واحدی در این پروژه، تعهد دولت به ثبت‌نام‌کننده‌ها پابرجا است.

وی میزان پیشرفت‌ فیزیکی کل پروژه را بالای 40 درصد عنوان کرد و گفت: در دره‌بهشت کار جلوتر از کوزو است و پروژه 10 هزار واحدی انبوه‌سازان از همه عقب‌تر است.

تحویل از شهریور93

مدیرعامل پردیس با اشاره به تاکید نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌ جدید برای تامین خدمات‌ روبنایی گفت: با دستور معاون وزیر با پیمانکاران مسکن‌مهر در حال عقد قرارداد احداث و تامین خدمات ‌روبنایی از محل تهاتر زمین هستیم.

هدایت تاکید کرد: واحدهای مسکونی ‌مهر بعد از تکمیل همه نوع خدمات زیربنایی و روبنایی از ابتدای شهریور 93 ظرف مدت یک‌سال به‌صورت محله‌ای و تدریجی تحویل پیش‌خریداران خواهد شد.

تذکر به مسوولان آب و برق

وی همچنین با اعلام اینکه شرکت عمران پردیس ایجاد خدمات زیربنایی شامل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، خطوط انتقال آب، مخازن آب و فاضلاب را بدون دخالت وزارت نیرو برعهده گرفته است، گفت: این خدمات با مجوز هیات‌دولت از طریق آورده‌نقدی مردم و امکانات پردیس ایجاد می‌شود، اما تامین آب و برق برعهده وزارت نیرو است که فعلا عقب هستند، البته در جلسه شورای تامین مسکن استان تذکر دادیم و قبول هم کردند.

شرط تعدیل قیمت مسکن‌مهر

مدیرعامل پردیس در ادامه گفت‌وگو با «دنیای ‌اقتصاد» افزود: پیمانکاران مسکن‌ مهر باید کل پروژه 71 هزار واحدی را حداکثر تا شهریور94 تحویل بدهند. ضمن اینکه این مهلت زمانی هرگز به معنی مجاز شمردن تاخیرهایی که در طول این ماه‌ها داشته‌اند نیست و جرایم مالی آنها محفوظ است. وی افزود: مصوبه جدید افزایش قیمت مسکن‌مهر تا سقف حداکثر 100 هزار تومان مشمول پیمانکارانی خواهد شد که متعهد شوند تا شهریور 93 واحدها را تحویل می‌دهند. هدایت تاکید کرد: با توجه به سطح مناسب میزان واریزی‌های پیش‌خریداران، مابه‌التفاوت قیمت‌های جدید به‌صورت اقساطی و زمان‌بندی‌شده دریافت خواهد شد.



  منبع : دنیای اقتصاد
  11:46   دوشنبه 30 دی 1392  
 نظرات    
 
علی حسن اقایی کشکولی 01:31 یکشنبه 6 بهمن 1392
0
 علی حسن اقایی کشکولی
عجیبه سیاست اول مسکن مهر که مسکن ارزان قیمت بود این شد وای به شعار ساخت ویلای لوکس البته معلوم نیست شاید برعکس باشه و بشه ارزان تمام شده