اخبار   
 

 بخشی از کره زمین در خاموشی فرو می رود

در هشدار به فاجعه گرم شدن زمین بخشی از کره زمین در خاموشی فرو می رود
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، هم زمان با از سرگرفتن تلاش فعالان محیط زیست برای مقابله با روند گرم شدن زمین، اماکن معروف جهان از ...

در هشدار به فاجعه گرم شدن زمین
بخشی از کره زمین در خاموشی فرو می رود
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، هم زمان با از سرگرفتن تلاش فعالان محیط زیست برای مقابله با روند گرم شدن زمین، اماکن معروف جهان از "خانه اپرا"ی سیدنی گرفته تا "شهر ممنوعه" چین امشب (یکشنبه شب) در خاموشی فرو می روند.
براساس این گزارش، چند ماه پس از مذاکرات نومید کننده آب و هوایی سازمان ملل متحد در کپنهاگ، صدها میلیون خانه در 125کشور جهان نیز به خاموشی بزرگ موسوم به "ساعت زمین" می پیوندند.
همراهی بناهایی مانند ساختمان "امپایر استیت" آمریکا و "اهرام ثلاثه" مصر با فراخوان گروه حفاظت از محیط زیست (WWF) برای خاموش کردن چراغ ها، امشب سراسر جهان را در موجی از تاریکی فرو می برد.
"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد این فراخوان را که امسال چهارمین سال آن است و انتظار می رود با بیشترین میزان همکاری مردم همه کشورها همراه باشد، "هم هشدار دهنده و هم حامل بارقه ای از امید" خواند.
بان گفت: "تغییرات آب و هوایی دغدغه خاطر همه ماست. راه حل در دست های ما و آماده اجرا از سوی هر یک از افراد و جوامع ، دولت ها و بنگاه های اقتصادی در سراسر جهان است."
با خاموش شدن چراغ های خانه اپرای سیدنی و "هاربور بریج" به همراه میلیون ها خانه در استرالیا در ساعت 8 و سی دقیقه به وقت محلی(9 و سی دقیقه گرینویچ)، ساعت زمین به طور غیر رسمی آغاز می شود.
همزمان با این اقدام، حدود 1200 بنای معروف در سراسر کشورهای جهان از آسیا گرفته تا خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آمریکا، چراغ های خود را خاموش می کنند و شهر ممنوعه پکن و استادیوم "آشیانه پرنده" به همراه ده ها شهر بزرگ چین - بزرگترین کشور منتشر کننده گازهای گلخانه ای- از جمله شرکت کنندگان در این کمپین هستند.
اسکله نئونی مشهور هنگ کنگ به همراه چرخ فلک سنگاپور و ساختمان های اداری جاکارتا و سئول زود تر از مراکز بزرگ شهری دهلی و بمبئی در خاموشی فرو می روند.
ساعت "بیگ بن" لندن و زمین فوتبال "اولد ترافورد" تیم منچستر یونایتد به همراه کلیسای نتردام پاریس و فواره "تروی فونیتن" رم نیز در راستای پیوستن به این کمپین، چراغ های هود را خاموش می کنند.
مذاکرات دو هفته ای دسامبر سال 2009 کشورهای جهان در کپنهاگ بدون توافقی در زمینه وضع تعهدات الزام اور در رابطه با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و یا تهیه طرح های جدی در این راستا پایان یافت.
  منبع : ایرنا
  17:28   شنبه 7 فروردین 1389  
 نظرات    
 
امید خسروی دانش 13:13 یکشنبه 8 فروردین 1389
9
 امید  خسروی دانش
از علاقه مندان به این موضوع دعوت میکنم از لینک های زیر دیدن نمایند.این موضوع مسئله ای جهانی است ولیکن متاسفانه ما در آن جایی نداریم.http://www.earthhour.org/ و http://www.youtube.com/watch?v=FclcMfzjwug&feature=player_embedded