اخبار   
 

 سند راهبرد ملی ایمنی راه‌ها تدوین می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین سند راهبرد ملی ایمنی راه‌های کشور تدوین خبر داد...

سند راهبرد ملی ایمنی راه‌ها تدوین می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین سند راهبرد ملی ایمنی راه‌های کشور تدوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داود کشاورزیان با بیان این خبر، اظهار داشت: در راستای رویکرد ارتقای فراگیر و «برنامه محور» به موضوع افزایش سطح ایمنی عبور و مرور در راه‌ها و با هدف به حداقل رساندن سهم جاده در سوانح رانندگی کشور و کاهش تصادفات، تلفات و ضایعات ناشی از آن در سفرهای برون شهری، تدوین برنامه عملیاتی سند راهبرد ملی ایمنی راه‌های کشور، طی قراردادی فیمابین این سازمان و مرکز تحقیقات راه و مسکن منعقد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا پیش‌نویس شرح خدمات پروژه با الهام از سند راهبرد ملی ایمنی راه‌های ایران و بهره‌گیری از آخرین توصیه‌های بین‌المللی با رویکرد پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی راه‌ها تهیه گردید و به منظور اخذ نظرهای سایر دستگاه‌ها‌ی عضو به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارایه و پس از اعمال موارد تکمیلی با اجماع اعضا بر شرح خدمات نهایی، قرارداد امضاءو برای اجرا ابلاغ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشخصات این پروژه ملی، افزود: این پروژه در چهار فصل شامل بررسی وضع موجود و ظرفیت مدیریت ایمنی راه‌ در ایران، تدوین برنامه عملیاتی، شناسایی اولویت‌ها و ارایه پیشنهادها و تدوین سند ملی برنامه‌ی عملیاتی ایمنی راه در ایران تنظیم شده و برای تهیه آن دوره زمانی یک ساله پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در فصل اول به مطالعه تطبیقی برنامه‌های عملیاتی ایمنی راه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و انجام مطالعه ظرفیت‌ مدیریت ایمنی راه مطابق الگوی بین‌المللی ذی‌ربط پرداخته می‌شود، افزود: در فصل دوم طی ۱۱ بخش تدوین برنامه عملیاتی شامل تهیه راهنمای فنی راه‌کارها، برنامه انتقال دانش و آموزش، سنجش کارایی و اثربخشی برنامه‌های ایمنی و آماده‌سازی برنامه عملیاتی (ملی) انجام می‌‌شود.

کشاورزیان با تاکید بر این که ۹۶ راهبرد مندرج در سند راهبرد ملی ایمنی راه‌های ایران به تناسب موضوع در زیر مجموعه هریک از سرفصل‌های تعریف شده، دسته‌بندی شده است، افزود: در فصل سوم این پروژه، تحلیل کمی شاخص‌های عملکرد ایمنی راه، تحلیل اثرسنجی و اولویت‌بندی راهبردها و تعیین اهداف ایمنی راه به همراه بررسی و شناسایی اولویت جزئیات مربوط به اقدامات درهر دسته از راهبردها و ارایه پیشنهادها لحاظ شده است.

وی افزود: در فصل چهارم این پروژه نسخه نهایی سند ملی برنامه عملیاتی ایمنی راه در ایران تنظیم و طی برگزاری همایشی به طور رسمی ارایه خواهد شد. معاون وزیر راه وشهرسازی تدوین و اجرای این برنامه ایمنی را در نوع خود به لحاظ علمی - اجرایی بودن آن در طی سال‌های گذشته بی سابقه و جزء طرحها و برنامه‌های مهم کمیسیون ایمنی راهها، وزارت راه وشهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ذکر کرد که یقینا با اجرای آن شاهد افزایش ایمنی در عبور و مرور و ارتقای سطح خدمات به شهروندان عزیز کشورمان در سفرهای برون شهری خواهیم بود.

برگرفته از: www.mehrnews.com

  منبع : ارسال شده توسط علی مجیدى
  08:26   دوشنبه 15 تیر 1394  
 نظرات