اخبار   
 

 مشارکتِ بیش از ۷۰درصدیِ مردم تهران در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان تهران از مشارکتِ بیش از ۷۰درصدی و بی‌سابقه‌ی مردم تهران در انتخابات خبر داد. شهاب‌الدین چاووشی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۷۰درصد از واجدانِ شرایط انتخابات در استان تهران در انتخابات شرکت کردند که تا کنون بی‌سابقه است ...

مشارکتِ بیش از ۷۰درصدیِ مردم تهران در انتخابات
■ درصدِ مشارکت در مشهد،کرمانشاه، کرمان و چند شهر دیگر


رییس ستاد انتخابات استان تهران از مشارکتِ بیش از ۷۰درصدی و بی‌سابقه‌ی مردم تهران در انتخابات خبر داد. شهاب‌الدین چاووشی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۷۰درصد از واجدانِ شرایط انتخابات در استان تهران در انتخابات شرکت کردند که تا کنون بی‌سابقه است.

وی در خصوص مطالب مطرح شده مبنی بر توزیع تعرفه های بدون مهر در شعب اخذ رای اظهار کرد: تمام تعرفه هایی که در اختیار شعب اخذ رای قرار می گیرد بدون مهر هستند و زمانی که به اسم فرد صادر شد، ممهور به مهر شعبه می شوند.

چاوشی با بیان اینکه طرح این موضوع اشتباه در برداشت است تصریح کرد: البته اگر موردی بوده که این انجام این کار فراموش شده باشد خطای انسانی است و آن برگه تعرفه باطل می شود که در روند اخذ رای بروز این اشتباهات انسانی معمولی و دور از انتظار نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه براساس قانون ساعت ۲۴ پایان زمان رای گیری در شعب اخذ رای است افزود: از تمامی افرادی که بعد از اتمام زمان قانونی در شعب اخذ رای حاضر شده اند موفق نشدند دراین انتخابات شرکت کنند، برای آنکه به وظیفه ملی و مذهبی خویش عمل کردند، صمیمانه سپاسگزاری و عذرخواهی می کنیم.

وی تصریح کرد: برغم افزایش شعب اخذ رای و بدلیل استقبال پرشور مردم تا حدودی مسئولان شعب غافلگیر شدند، اما به لحاظ قانونی زمانی که مهلت قانونی انتخابات تمام شد توجیهی برای شرکت و اخذ رای از مردم وجود ندارد چراکه آرای آنها باطل و مخدوش خواهد بود.

چاوشی در پاسخ به این پرسش که آیا به اندازه کافی تعرفه چاپ و دراختیار شعب اخذ رای قرارگرفته است، گفت: در حوزه چاپ و تامین تعرفه هیچ مشکلی وجود نداشت، اما چون برطبق قانون مهلت شرکت در انتخابات به پایان رسیده بود برخی هموطنان موفق به رای دادن نشدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به حضور حماسی و باشکوه مردم در انتخابات این دوره خاطرنشان کرد: تمامی ملت ایران در این پیروزی بزرگ سهیم هستند.

همچنین مهرداد سهرابی رئیس کمیته فن‌آوری اطلاعات ستاد انتخابات استان فارس با یادآوری این‌که تعداد واجدان شرایط رای دادن در فارس، ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۶۱ نفر بوده است، گفت: با در نظر گرفتن تعداد واجدان شرایط تاکنون مشارکت مردم فارس در انتخابات نزدیک به ۷۰ درصد بوده است.

همچنین فرماندار مشهد پیش‌بینی کرد که میزان مشارکت مردم مشهد در انتخابات به ۷۰ درصد رسیده باشد.


رییس ستاد انتخابات استان کرمان هم از مشارکت بالای ۷۰ درصد همشهری هایش خبر داد: بررسی های لحظه ای نشان داده که مردم بالای ۷۰ درصد در شهر کرمان و در استان بالای ۶۳ درصد در پای صندوق های رای حضور دارند.

از سویی دیگر محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز تأکید کرد: تاکنون ۳۳۸ هزار نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند که معادل ۷۶.۵ درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان رای‌گیری این میزان به ۸۰ درصد برسد و به این ترتیب استان ایلام یکی از استان‌های برتر از نظر مشارکت خواهد بود.

حضور بیش از ۷۰ درصد از مردم اهل کرمانشاه در انتخابات نیز نکته‌ای بود که رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بر آن تأکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نیز خبر داد که «میزان مشارکت مردم آذربایجان‌شرقی در این دوره از انتخابات بیش از ۶۰ درصد است و پیش بینی می‌کنیم به بیش از ۷۰ درصد نیز افزایش یابد.»

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان از مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم هرمزگان خبر داد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بر این اساس میزان تاکنون مشارکت مردم استان در انتخابات ۷۴ درصد بوده است.
همچنین استاندار گیلان گفت: تاکنون شاهد مشارکت ۷۷ درصدی مردم گیلان در انتخابات بوده ایم.

براساس اعلام استاندار استان مرکزی تا این لحظه در استان ۷۸۰ هزار رای گرفته شده و میزان مشارکت ۷۴ درصد اعلام شده است.

استاندار گیلان گفت: تاکنون شاهد مشارکت ۷۷ درصدی مردم گیلان در انتخابات بوده‌ایم و این مشارکت همچنان ادامه دارد، طی گزارشی که از شهرستان‌ها رسیده مردم همچنان در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

  منبع : خبرگزاری خبرآنلاین
  00:49   شنبه 30 اردیبهشت 1396  
 نظرات