اخبار   
 

 ادامه سیر نزولی مرورگر مایکروسافت و محبوبیت مرورگر گوگل در جهان

سلطه طولانی مدت مرورگر مایکروسافت بر بازار مرورگرهای جهان روز به روز در حال سست تر شدن بوده و در مقابل مرورگر شرکت گوگل با افزایش قابل توجه، 20 درصد از این بازار را در تسلط خود درآورده است...

به گزارش خبرگزاری مهر، دو گزارش مجزا که در اول جولای 2011 منتشر شده اند خبر از کاهش محبوبیت روز به روز مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و افزایش طرفداران مرورگر کروم شرکت گوگل می دهند.
اولین گزارش به وب سایت شرکت تحلیلگر StatCounter اختصاص دارد که اعلام می کند سهم مرورگر کروم طی دو سال گذشته از 2.8 درصد به 20.7 درصد افزایش یافته است. در همین دوره زمانی اینترنت اکسپلورر با سقوط سهام در بازار مرورگرها مواجه شده و سهم آن در این بازار از 59 درصد به 44 درصد کاهش یافته است. فایرفاکس نیز از دیگر بازندگان این بازار به شمار می رود زیرا سهم این مرورگر در بازار از 30 به 28 درصد رسیده است.
گزارش دوم نشان می دهد سهم مرورگر مایکروسافت تا پایان ماه ژوئن 54 درصد بوده در حالی که سال گذشته در همین تاریخ مایکروسافت 60 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است. بر اساس نموداری که در این گزارش ارائه شده، پس از اینترنت اکسپلورر مرورگر فایرفاکس با در اختیار داشتن 21 درصد از سهام و کروم با 13 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
همچنین در گزارش اول اعلام شده میزان سهم مرورگر کروم از بازار مرورگرها در حدود 16 درصد افزایش داشته اما هنوز نتوانسته خود را به سطح اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس برساند. در حالی که این مرورگر در بازار بریتانیا با فایرفاکس در یک سطح بوده و هر دو پایین تر از مرورگر مایکروسافت قرار دارند.
بر اساس گزارش ان بی سی، در دسامبر گذشته، فایرفاکس طی حرکتی شگفت انگیز توانست برای اولین بار مقام برتر مرورگر مایکروسافت را در اروپا از آن خود کند، با این همه به نظر می آید با روندی که در حال سپری شدن است، مرورگر مایکروسافت طی ماه های آینده از همه محدوده های سلطه اش خارج شده و جای خود را به دو رقیب اصلی به ویژه گوگل کروم بسپارد.
  منبع : خبرگزاری مهر
  13:29   یکشنبه 12 تیر 1390  
 نظرات