اخبار   
 

 قطر زمین‌های ایران را بدون مجوز مجلس، از هشت ماه پیش اجاره کرده است

در حالی که برخی مسئولان وزارت جهادکشاورزی از درخواست اجاره‌ی زمین‌های کشاورزی ایران از سوی دولت قطر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند، یک مقام مسئول در سفارت قطر اعلام کرد: در حدود هشت ماه پیش این زمین‌ها از ایران اجاره شده‌اند...




در حالی که برخی مسئولان وزارت جهادکشاورزی از درخواست اجاره‌ی زمین‌های کشاورزی ایران از سوی دولت قطر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند، یک مقام مسئول در سفارت قطر اعلام کرد: در حدود هشت ماه پیش این زمین‌ها از ایران اجاره شده‌اند.

 


 

به گزارش خبرنگار مهر، رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران اخیرا در نامه ای به مدیریت جهادکشاورزی شهرستانهای تابعه، از آمادگی تجارقطری برای سرمایه گذاری در ایران از طریق اجاره بلندمدت زمین های زراعی در بخش کشاورزی خبر داده و تاکید کرده است: متقاضیان باید تا 15 مردادماه سال جاری برای اعلام درخواست مشارکت خود با قطری ها فرصت دارند.

همچنین از متقاضیان خواسته است که مشخصات مربوط به زمین های کشاورزی (زمین، ساختمان،
تاسیسات زیربنایی، نحوه تولید، وضعیت آبی و..) را به مدیریت صدور پروانه های سازمان جهادکشاورزی استان تهران اعلام کنند. براین اساس، نسبت به اهمیت موضوع خبرنگار مهر پیگیریهایی انجام داد که در ادامه می خوانید.

براساس این گزارش، یک مقام مسئول در سفارت قطر درگفتگو با خبرنگارمهر، درخصوص اجاره زمین‌های کشاورزی ایران، اظهارداشت: این کار به سفارت ربطی ندارد و از طریق سایت
www.aqarcity.com انجام می شود.
وی
در عین حال تصریح کرد: شما چرا خبرها را آنقدر دیر می خوانید، چون زمینهای مورد نیاز درحدود 7 تا 8 ماه پیش از ایران اجاره شده است!

این مقام مسئول همچنین درخصوص محل جغرافیایی زمین‌های اجاره شده، ضمن ابراز بی اطلاعی گفت: از محل دقیق این زمین‌ها خبر ندارم ولی فقط می دانم که از تهران با هواپیما به آنجا می‌روند.

به گزارش مهر، اظهارات این مقام در سفارت قطر درحالی است که هم اکنون مسئولان وزارت جهادکشاورزی از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند و واگذاری بلندمدت زمین به کشورهای دیگر را مغایر قانون می دانند،  البته آنها تصمیم گیری
دراین رابطه را به بررسی چارچوب قوانین در وزارت اقتصاد محول می کنند.

 

برگرفته از : خبرگزاری مهر

www.mehrnews.com ، 31 تیر 1391

ویرایش : امیریاشار فیلا

 

 

 

 
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  09:22   دوشنبه 2 مرداد 1391  
 نظرات    
 
ثنا نعمتی 08:45 سه شنبه 3 مرداد 1391
0
 ثنا نعمتی
کاش ما هم هواپیما داشتیم یا زمین کشاورزی یا حداقل عربی بلد بودیم : -)
نیما محسون 22:10 سه شنبه 3 مرداد 1391
0
 نیما محسون
مطابق خبر امروز (سه شنبه 1391/05/03 ) روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه 2 و با عنوان رویداد نوشته "وزارت اقتصاد واگذاری زمین به قطری ها را تکذیب کرد" که ظاهرا این خبر با توجه به همکاریهای ایران با سایر کشورها از جمله کویت، ترکیه و پرتقال در خصوص سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع غذائی همکاری داشته اند.صحت و سقم خبر مدکور با ارباب جراید و رسانه بوده که ته و توی آنرا کشف و اعلام نمایند.