اخبار   
 

 تصاویر اولین دوچرخه هوشمند دنیا برای کاربرد شهری

یک شرکت دوچرخه سازی در هلند با هدف بازتعریف طی کردن مسیرهای روزانه با دوچرخه نخستین دوچرخه هوشمند دنیا را تولید کرده است...

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت دوچرخه سازی ونموف از هلند یک خط محصولات خود را که شبیه دورچرخه های سنتی است به تازگی تولید کرده است، اما تفاوت این دوچرخه ها با دوچرخه های سنتی این است که از حسگرهای هوشمند، رایانه، ردیابی جی پی اس، سیستم دستیاری الکتریک که از قابلیت افزایش توان پدالها تا 80 درصد برخوردار است و قرار است به هوشمندترین دوچرخه تبدیل شود.

بدنه این دوچرخه از آلومینیوم انودیزه ساخته شده و مجهز به یک باطری 209 وات بر ساعت است که روی چرخ جلویی قرار دارد. این دوچرخه همچنین از مزیت داشتن یک داشبورد با یک باطری سنج و شاخص قدرت که از دور هم کارایی دارد، برخوردار است.

یک موتور با توان 250 وات روی چرخ جلویی قرار دارد و برد آن بین 30 تا 60 کیلومتر است که این رقم به شرایط دوچرخه سواری بستگی دارد.

براساس اعلام شرکت ونموف شارژ کامل باطری دوچرخه از حالت کاملا خالی سه ساعت زمان می برد و پس از تخلیه شارژ دوچرخه می تواند به عنوان یک دوچرخه سنتی غیر الکتریکی کار کند.

این شرکت هلندی دوچرخه سازی اعلام کرده است که هدف آن از طراحی و ساخت اولین دوچرخه هوشمند دنیا پاسخ به نیاز رفت و آمد مسیرهای مشخص در شهر بوده است. رایانه این دوچرخه می تواند از طریق یک حسگر چگونگی دوچرخه سواری کاربر خود را مونیتور کرده و براساس آن قدرت الکتریکی را تنظیم کند.

یکی از ویژگیهای نوآورانه این دوچرخه که بی تردید مورد استقبال کاربران قرار می گیرد سیستم ردیابی جی پی اس داخلی این دوچرخه است که به کاربر این امکان را می دهد در صورت به سرقت رفتن دوچرخه آن را ردگیری کنند.

اولین بار این دوچرخه در مرحله پیش تولید به فروش گذاشته شد اما به علت این که تمام 200 دوچرخه در مرحله اول پیش فروش شد، این شرکت مرحله بعدی تولید را بهار سال آینده در پیش می گیرد.

اولین دوچرخه هوشمند دنیا با قیمت 2598 دلار به فروش می رسد.

  منبع : خبرگزاری مهر
  12:09   دوشنبه 28 مرداد 1392  
 نظرات    
 
سیامک شاهنده 17:14 پنجشنبه 31 مرداد 1392
2
 سیامک شاهنده
این دوچرخه ی هوشمند باقیمت حدود 000ر500ر8تومانی بعیده که درایران خریداری داشته باشه! البته دراینکه اونها بدون درنظر گرفتن نیازهای بشر معمولاً دست به این کارها نمی زنند،شکی نیست ولی بازار مصرف ایران برای اونها یه بازار بزرگ وباپتانسیل هستش واحتمال اینکه فردا روزی نمونه ی این دوچرخه ی هوشمندرو دراین مملکت ببینیم پر بیراه نیست.