اخبار   
 

 بهای مسکن تا پایان سال ۱۰درصد دیگر کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه وشهرسازی از پیگیری افزایش تسهیلات مسکن مهر توسط آخوندی خبر داد و گفت‌...

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری افزایش تسهیلات مسکن مهر توسط آخوندی خبر داد و گفت‌: با توجه به عرضه بیش از تقاضای مسکن در بازار پیش‌بینی می‌کنیم قیمت‌ها تا پایان سال ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد.
ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دستورالعمل سوم افزایش مسکن مهر، افزود: در دو مرحله افزایش 55 هزار تومانی قیمت مسکن مهر توسط وزیر سابق راه و شهرسازی ابلاغ شد و یک‌ماه بعد از جابجایی در وزارت راه و شهرسازی سازمان برنامه‌ و بودجه بخشنامه پیمان‌های فاقد تعدیل را ابلاغ کرد.
وی تصریح کرد: بخشنامه سازمان برنامه و بودجه به‌طور قانونی مشخص کرد که در کشور یک سری تغییراتی اتفاق افتاده است و بر این اساس جلساتی را روی این بخشنامه برگزار کردیم.
معاون امور مسکن و ساختمان ادامه داد: در این جلسات تا آنجا که توانستیم یک دستورالعمل کاملا عادلانه و دو طرفه تهیه و در آذرماه سال‌جاری تصویب کرده بودیم.
صومعلو در بیان دلایل تاخیر ابلاغ دستورالعمل سوم افزایش قیمت مسکن مهر گفت: ما منتظر ابلاغ بخشنامه آزاد شدن نقل و انتقال مسکن مهر بودیم تا متقاضیانی که توانایی دارند آورده خود را تکمیل کنند و شمار دیگری از متقاضیان که تمایلی به فروش مسکن مهر خود دارند این کار را انجام دهند.
وی همچنین با تاکید بر این‌که به‌دنبال عملیاتی کردن افزایش وام مسکن مهر هستیم تا به برخی متقاضیان فشاری وارد نشود، اظهار کرد: افزایش وام مسکن مهر فعلا منتفی است، اما آقای آخوندی پیگیر این موضوع است تا بتوانیم سقف تسهیلات این طرح را افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آینده بازار مسکن تا پایان سال نیز گفت:‌ با توجه به این‌که در حال حاضر عرضه مسکن بیش از تقاضاست، تا پایان سال بازار مسکن کاملا در ثبات به سر خواهد برد و روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد، به‌طوریکه ماهانه 5 درصد و در مجموع تا پایان سال 10 درصد دیگر از قیمت مسکن کاسته خواهد شد.

منبع: http://www.tasnimnews.com/Home/Single/272014
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  09:20   چهارشنبه 16 بهمن 1392  
 نظرات    
 
نیما محسون 20:25 چهارشنبه 16 بهمن 1392
1
 نیما محسون
احتمال کاهش قیمت ساختمان به میزان 10 درصد تا پایان سال جاری بعیده و مطمئنا افزایش خواهد یافت.دلیل چرائی آن کاملا معلومه که بر طبق عادت زشت همه ساله دولت بدون مدیریت قیمت و حقوق همه چیز افزایش خواهد یافت و چرا باید قیمت ساختمان کاهش یابد.مگر دامپینگی از سوی مراکز قدرت بر علیه انبوه سازان صورت بگیرد.ممنون از مهندس فیلا
a a 00:43 پنجشنبه 17 بهمن 1392
2
 a a
بد نیست یه نگاه به این خبر بیاندازید

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور : قیمت مسکن بیش از این کاهش نمی‌یابد

مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه ثبات قیمت ارز و سکه و کاهش تحریم‌ها طی چند ماه اخیر زمینه ساز کاهش قیمت مسکن شده است، گفت: بیشترین سرمایه‌های مردم در حال حاضر به سمت بازار بورس رفته و ساماندهی شده است.وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور زمینه ساز ثبات در بازار مسکن شده است.
خسروی در ادامه اظهار داشت: بهترین زمان برای خرید مسکن ایجاد شده و متقاضیان دست روی دست نگذارند.
رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه متقاضیان منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند گفت: قیمت‌های بازار مسکن در حال حاضر به کف رسیده است.
وی در ادامه توضیح داد: موقع خرید مسکن فرا رسیده و بیش از این کاهش نمی‌یابد.

خسروی تصریح کرد: با توجه به فصل خرید مسکن در عید و افزایش اجاره‌ بها احتمال افزایش قیمت مسکن چند برابر می‌شود.
خسروی در ادامه توضیح داد: از خرداد امسال تاکنون قیمت مسکن کاهش 18 تا 22 درصدی داشته و بیش از این کاهش نمی‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی حباب‌های بازار مسکن به دلیل کاهش نرخ ارز و سکه از بین رفته است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

؟؟؟؟چقدر تناقض
در صورتی که تا الان بنده با صراحت میتونم بگم هیچ گونه کاهش قیمتی از اول سال 92 تاکنون در استان البرز نداشته و نداریم.
امیر یاشار فیلا 02:04 پنجشنبه 17 بهمن 1392
0
 امیر یاشار فیلا

از هر دوی شما بزرگواران بابت حُسن‌توجه، باریک‌بینی و اظهارنظرتان سپاس‌گزارم.