اخبار   
 

 گوگل ‌موزیک راه‌اندازی شد

گوگل ‌موزیک راه‌اندازی شدشرکت گوگل رسماً راه‌اندازی سرویس تازه‌ی خود، با نام گوگل موزیک را اعلام کرد...

«گوگل ‌موزیک» راه‌اندازی شد



شرکت گوگل رسماً راه‌اندازی سرویس تازه‌ی خود، با نام «گوگل موزیک» را اعلام کرد؛ سرویس تازه‌ای که بر پایه‌ی ذخیره‌سازی موسیقی در بایگانی‌های مجازی و افزایش کاربری ابزار «اندروید» طراحی شده است. با این سرویس تازه‌ی گوگل، یک ابزار «ام‌پی۳» جدید در «اندروید» گنجانده می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد با بهره جستن از سفارش‌های دوستان و نرم‌افزاری که گنجینه و سلیقه‌ی موسیقی کاربران را بررسی می‌کند، یک بایگانی مجازی برای گردآوری موسیقی مورد علاقه‌ی خود بیافرینند. این بایگانی مجازی می‌تواند تا بیست‌هزار ترانه را به‌رایگان در خود جای دهد و از طریق هر رایانه‌ی شخصی و یا دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل «اندروید» در دسترس باشد.
دسترسی به این خدمت تازه‌ی گوگل، ازهم‌اکنون برای همه‌ی کاربران در آمریکا که رایانه‌های شخصی دارند، از طریق سرکشی به پایگاه «گوگل موزیک» امکان‌پذیر است و به احتمال فراوان، این سرویس تازه در روزهای آینده در اختیار همه‌ی کاربرانی قرار خواهد گرفت که تلفن‌های همراه یا رایانه‌های لوحیِ آن‌ها به سیستم‌عامل اندروید نسخه‌ی ۲/۲ و یا نسخه‌های بالاتر مجهز است. گوگل در مورد امکان به‌کارگیریِ این ابزار تازه از طریق «آیفون» یا «آیپد» خبری نداده است؛ ولی اعلام کرده که مشتریان می‌توانند از این سرویس تازه در کامپیوترهای مجهز به ویندوز، مکینتاش یا لینوکس نیز بهره‌مند شوند.
شرکت گوگل همزمان یک «فروشگاه مجازی موسیقی» نیز راه‌اندازی کرده، که به گفته‌ی دست‌اندرکاران این شرکت، همچون «آی‌تونز» بر پایه‌ی معرفی قطعات تازه‌ی موسیقی از سوی مشتریان، فعالیت خواهد کرد. توصیه یا معرفیِ موسیقی در این فروشگاه، به دو طریق صورت می‌گیرد: یکی سفارشِ به‌اصطلاح نخبگان گوگل است و دیگری ابزاری است که بایگانی شخصی هر کاربری را بررسی و بر پایه‌ی آن، ترانه یا آلبوم‌های متناسب با سلیقه‌ و پسندِ آن مشتری را به وی توصیه می‌کند. در آمریکا مشتریانِ شبکه‌ی تلفن‌های همراه «تی‌موبایل» نیز می‌توانند با پرداخت مبالغی مشخص در چهارچوب قبض تلفن خود، از فروشگاه مجازی «گوگل موزیک» موسیقی مورد نظر خود را روی تلفن همراهشان پیاده کنند.
ابزار «گوگل موزیک» با رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار نیز انطباق‌پذیر است و کاربران آن می‌توانند موسیقی مورد نظر را با دوستان خود در شبکه‌های «گوگل پلاس» یا توییتر به اشتراک بگذارند؛ اما به نظر می‌رسد که گوگل نخواسته است فیس‌بوک را در این زمینه شریک کند. خبر مهم دیگری که همزمان با راه‌اندازی «گوگل موزیک» در این زمینه اعلام شد، امکان برگزیدن شماری از ترانه‌ها و آلبوم‌های مورد نظر از بایگانی مجازی موسیقی هر فرد و انتقال آن به دستگاه‌های مجهز به اندروید برای شنیدن آن‌ها بدون ارتباط با اینترنت است. البته گوگل هنوز اعلام نکرده است که کاربران چه تعداد ترانه یا آلبوم موسیقی را می‌توانند به این شکل به دستگاه‌های مجهز به اندروید منتقل کنند.
راه‌اندازی «گوگل موزیک» از مدت‌ها پیش در دستور کار گوگل بوده است. در ماه میِ امسال شرکت گوگل نسخه‌ی آزمایشی این سرویس تازه را راه‌اندازی کرد که دربردارنده‌ی یک بایگانیِ مجازی موسیقی‌ست که به کاربران امکان می‌دهد تا بیست‌هزار ترانه را در فضایی که به آن‌ها اختصاص یافته، قرار دهند و به‌رایگان از آن‌ها بهره‌مند شوند. پس از گذشتِ شش ماه از راه‌اندازی، این سرویس هنوز هم رایگان است. ابزارهای تازه‌ی گوگل برای دسترسیِ کاربران به موسیقی، باید با سرویس‌های جاافتاده و قدیمی‌ترِ عرضه‌ی موسیقی به مشترکان، از جمله «آی‌تونز» شرکت اپل، «آی‌تون مچ» سرویس‌های همانندِ شرکت آمازون و سرانجام وب‌سایت‌های رایگانی همچون «اسپوتیفای» و «آردیو» رقابت کند.
«گوگل موزیک» که اکنون آغاز به کار آن رسماً اعلام شده است، به هر کاربر گوگل امکان می‌دهد که بایگانی موسیقی خود را بر آن قرار دهد و بایگانی موسیقی گوگل را نیز از طریق «فروشگاه اندروید» وارسی کند. گوگل اعلام کرده که در راه‌اندازی این سرویس جدید، با چند شرکت بزرگ تولید موسیقی همچون «سونی»، «یونیورسال» و «ای.ام.آی» همکاری می‌کند.






برگرفته و تلفیق‌شده از چندین منبع خبری

به‌ویژه پایگاه‌های www.pcwar.com و >http://kharazmi.org

گردآوری و تنظیم : امیریاشار فیلا
  منبع : ارسال توسط مهندس امیریاشار فیلا
  09:26   یکشنبه 29 آبان 1390  
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 12:56 یکشنبه 29 آبان 1390
0
 نازنین بهشتی
مرسی
برعکس بعضی از خبرهای آی تی که توی این سایت منتشر میشن، خبر شسته رفته و کامل و بموقعی بود