اخبار   
 

 اولین اقدام غیر‌قانونی شورای شهر کرج!

12شهریور اولین روز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم آن بود و طبق قانون شروع به کار با آیین افتتاح و سپس انتخاب رئیس شورا و رئیس کمیسیون های...

12شهریور اولین روز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم آن بود و طبق قانون شروع به کار با آیین افتتاح و سپس انتخاب رئیس شورا و رئیس کمیسیون های تخصصی شوراها است اما نکته ای که همه نگاه ها رو به سمت شوراها معطوف کرده به انتخاب شهردار یا به عبارتی کلیددار اداره شهرهاست و این امر طبیعتا در کلانشهرها با پیگیری رسانه ها و افکار عمومی بیشتر در مظان توجه هست که این امر با توجه به بحث هایی که پیرو انتخاب شهرداران تهران، مشهد و... اتفاق افتاده نشان دهنده این اهمیت است.

به گزارش قانون از استان البرز یکی از کلانشهرهای کشور و نزدیکترین آنها به پایتخت؛ کرج است که با توجه به استان شدن در چند سال گذشته دارای اهمیت بیشتری شده است و طبیعتا انتخاب شهردار آن نیز دارای اهمیت فوق العاده ای است. اما امروز در اولین جلسه رسمی اعضای شورای شهر کرج اتفاقی جالب و البته غیر قانونی افتاد!

طبق قانون اعضای شوراها یک ماه فرصت دارند تا نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند اما با توجه به فرصت ٣ ماهه از انتخابات شوراها تا آیین افتتاح رسمی معمولا انتخاب شهردار در اولین جلسه رسمی با توجه به رایزنی های قبلی انجام می شود تا شهرها سکانداران خود را هر چه سریعتر بشناسند مگر اینکه اعضای منتخب به یک انتخاب واحد نرسند و اختلافات بالا بگیرد که برای این امر هم قانون پیش بینی لازم را کرده است و کاندیدایی که نصف به علاوه یک رای را بیاورد سکاندار آن شهر برای ٤ سال میشود، زمانی که اعضای شوراها بر روی گزینه خاصی به نتیجه نرسند سریعا نسبت به انتخاب یک سرپرست موقت جهت معطل نماندن امور شهر اقدام میکنند تا سپس نسبت به انتخاب شهردار قطعی اقدام نمایند اما قانون در این زمینه نصح صریح دارد که انتخاب سرپرست شهرداری حتما میبایست از میان کارکنان رسمی شهرداری باشد که این امر در اولین مصوبه شورای کلانشهر کرج توسط اعضای جدید رعایت نشده است!

اعضای جدید که بیش از ١٦ نفر آنها تازه ورود به شورا هستند "آقازاده" شهردار فعلی را موقتا به عنوان سرپرست شهرداری کرج منصوب کردن و البته قید کردن که وی حتما شهردار قطعی نخواهد شد!

این در حالیست که "آقازاده" کارمند رسمی شهرداری نیست و مامور از نهاد دیگری به شهرداری مرکز استان تازه تاسیس البرز است و قاعدتا نمیتواند سرپرست شهرداری شود اما این اتفاق امروز در اولین جلسه شورای کرج افتاد تا انتخاب شهردار کلانشهر کرج به سمت کلاف سر در گم برود. حال باید منتظر بود که آیا شورا بعد از اطلاع از عمل غیر قانونی خود آنهم در اولین جلسه رسمی، مصوبه خود را لغو خواهند کرد و سریعا نسبت به انتخاب شهردار از میان گزینه های مطرح شده اقدام خواهند کرد یا این کلاف پیچیده تر خواهد شد
  منبع : ارسال شده توسط مائده علیشاهی
  09:23   چهارشنبه 13 شهریور 1392  
 نظرات    
 
سیامک شاهنده 12:38 سه شنبه 26 شهریور 1392
0
 سیامک شاهنده
به به!!!
هردم از این باغ بری می رسد / تازه تر از تازه تری می رسد.