اخبار   
 

 آتش‌سوزی در برج «گرنفل» لندن

شهردار لندن درباره‌ی روند خاموش کردنِ آتش‌سوزی برج مسکونی «گرنفل» گفت: به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم و آتش‌نشانان به بخشهای بالاتر ساختمان رسیده‌اند. همچنین، کارشناسانِ حاضر در محل حادثه گفته‌اند که وضعیت این ساختمان برای جست‌وجوی درون آن ایمن است ...

آتش‌سوزی در برج «گرنفل» لندن
■ آتش‌نشانان به قسمت‌های بالاتر برج رسیده‌اند
■ تا کنون مرگ ۶ تن تأیید شده است


شهردار لندن درباره‌ی روند خاموش کردنِ آتش‌سوزی برج مسکونی «گرنفل» گفت: به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم و آتش‌نشانان به بخشهای بالاتر ساختمان رسیده‌اند. همچنین، کارشناسانِ حاضر در محل حادثه گفته‌اند که وضعیت این ساختمان برای جست‌وجوی درون آن ایمن است.

به گزارش ایسنا، پلیس لندن تاکنون مرگ شش تن را تایید کرده و همچنین احتمال افزایش تلفات وجود دارد. آتش‌نشان‌ها در حال جست‌وجوی طبقات برج هستند.

همچنین اورژانس لندن اعلام کرده‌ که تاکنون دست‌کم ۶۴ زخمی و مجروحِ این حادثه آتش‌سوزی مهیب به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند.

آتش‌نشانی لندن در پیامی توئیتری اعلام کرده‌ است که نیروهای آتش‌نشان همچنان در تلاش برای مهار شعله‌های آتش در برج مسکونی گرنفل هستند و جستجوهای دقیق در حال انجام است.

با وجود گذشت چند ساعت از آتش سوزی در برج گرنفل هنوز بخش‌هایی از این ساختمان در حال سوختن است و نیروهای آتش‌نشان با کمک بالابرهای آتش‌نشانیِ بدون سرنشین در حال آب‌پاشی و تلاش برای اطفای کامل حریق هستند. با تداوم آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل و برای مقابله با خطر استنشاق دود در میان کودکان ماسک توزیع شده‌ است.


صادق خان، شهردار لندن تاکید کرد: همچنان تمرکز بر عملیات امداد و جست‌وجو است. همچنین برای ساکنان این برج مسکونی و ساختمان‌های اطراف سرپناه‌هایی در نظر گرفته شده‌ است.

شهردار لندن خاطر نشان کرد که پس از وقوع این آتش‌سوزی مرگبار پرسش‌هایی بوجود آمده و باید پاسخ داده شود.

صادق خان، شهردار لندن گفته‌ است: در مورد آتش‌سوزی در این برج مسکونی که امروز اتفاق افتاد و چندین کشته برجا گذاشته باید به پرسش‌هایی پاسخ داده شود.

برخی از ساکنان این ساختمان اظهار کرده‌اند که در زمان وقوع آتش سوزی به آنان توصیه شده از آپارتمان‌های خود خارج نشوند درحالیکه پیش از این در مورد خطر وقوع آتش سوزی مهیب در آن هشدار داده شده بود.

شهردار لندن افزود: در سراسر شهر لندن تعداد بسیاری برج مسکونی وجود دارد و آن چه نمی‌توان تصور کرد موقعیتی است که ایمنی مردم به دلیل توصیه‌های نابجایی که دریافت کرده‌اند یا عدم رعایت استانداردهای ایمنی در معرض خطر قرار بگیرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، صادق خان پیش‌تر این آتش‌سوزی را "حادثه بزرگ" اعلام کرده و از تجهیز امکانات شهری برای مقابله با آن خبر داده بود.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکیست که به دنبال وقوع این آتش سوزی پلیس شهر لندن از عموم مردم درخواست کرده که از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند.

گفته شده این آتش سوزی که ساعت ۱ بامداد شروع شده از طبقه چهارم این برج مسکونی به بخش‌های دیگر گسترش پیدا کرده‌ است.

همچنین در گزارش‌ها آمده‌ که علت آتش سوزی در این برج مسکونی مسلمان‌نشین و ۲۴ طبقه که پیش‌تر در خبرها ۲۷ طبقه اعلام شده بود، اتصال برق بوده‌ است.

بنابر گزارش خبرنگار راشاتودی، این ساختمان پیش از این نیز سابقه نقض استانداردهای ایمنی را داشته و ساکنان آن در مورد عدم رعایت نکات ایمنی ساختمان شکایت داشته‌اند.

مشاهدات اولیه حاکی از آن است که منفجر شدن یک دستگاه فریزر و جنس نمای ساختمان که سال گذشته و پس از بازسازی آن تغییر کرده در بروز این آتش سوزی نقش داشته‌ است. هر چند آتش‌نشانی لندن تاکید کرده‌ است نمی‌توان در حال حاضر در مورد علت این حادثه اظهار نظر کرد و بررسی‌ها برای روشن شدن جزئیات این آتش سوزی ادامه خواهد داشت.

بیم آن می‌رود که افرادی هنوز در داخل این ساختمان مشتعل باشند.

رئیس آتش‌نشانی لندن آتش سوزی برج مسکونی گرنفل را "بسیار جدی و پیچیده" توصیف کرده که بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان و ۴۰ ماشین آتش‌نشانی را درگیر کرده است.

ماموران آتش‌نشانی با بیش از ۴۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق از پایگاه‌های مختلف شهر برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شده‌اند.

بعضی از شاهدان عینی در ساعات اولیه حادثه از شنیدن فریاد کمک‌خواهی از داخل ساختمان خبر داده و گفته‌اند که افرادی را در برابر پنجره‌ها دیده‌اند. یک شاهد عینی از کشته شدن کسانی در طبقات فوقانی ساختمان سخن گفته است.

اکثر طبقات ساختمان دستخوش آتش‌سوزی شده است.

به گزارش ایسنا، در ماه جولای ۲۰۱۶ این ساختمان با هزینه‌ای ۱۰ میلیون پوندی بازسازی شد. زمان ساخت این برج مسکونی به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد. گفته شده‌ که در بازسازی اخیر این ساختمان، پنجره‌ها و پوشش نمای آن تغییر کرده‌ است. همچنین تعدادی واحد مسکونی به چهار طبقه اول این ساختمان افزوده شده‌ است.

فرستاده‌‌شده توسط م افتخاری
  منبع : خبرگزاری ایسنا
  14:00   چهارشنبه 24 خرداد 1396  
 نظرات