اخبار   
 

 گودبرداری هتل‌های پنجاه طبقه در حریم برج میلاد تهران بدون اطلاع شورای شهر

گودبرداری برای ساخت دو ساختمان متعلق به هتل در حریم برج میلاد تهران در حالی آغاز شده که اعضای شورای شهر تهران با این اقدام مخالفند و در جلسه امروز شورا، شهرداری را مکلف کردند که موقتا از ادامه عملیات عمرانی برای این پروژه جلوگیری کند...

ز (BanaNews.ir) در دستورکار پانصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره ساخت و ساز هتل در محوطه پیرامونی برج میلاد بدون اطلاع شورای شهر پیش بینی شده بود اما قالیباف در این جلسه حاضر نشد و تقوی معاون حقوقی وی درخواست کرد که بررسی این موضوع به جلسه روز یکشنبه موکول شود تا شهردار تهران شخصا در این‌باره توضیح دهد.
با این وجود خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران ترجیح داد که در جلسه علنی امروز موضوع را در حضور رسانه‌های جمعی باز کند.
دانشجو توضیح داد: چندی پیش خبردار شدیم که شهرداری در حال اجرای پروژه‌ای در جوار برج میلاد است و از آنجا که هرگونه ساخت و ساز در حریم این برج باید به دقت مضاعفی به لحاظ معماری و حفظ نمای بصری انجام شود، از دست اندرکاران این پروژه دعوت کردیم که در کمیسیون عمران گزارشی ارائه کنند.
دانشجو با بیان اینکه در جلسه کمیسیون، سوالاتی مطرح شد که هنوز به آنها پاسخی داده نشده است، افزود: سوالاتی نظیر اینکه چرا در شهرداری تهران تمایل به بکارگیری مشاور خارجی در پروژه‌های مهم و شاخص پایتخت وجود دارد؟ اگرچه شهرداری معمولا یک شرکت ایرانی را هم در کنار مشاور خارجی قرار می‌دهد اما واقعیت این است که طراحان و مشاوران پروژه‌های بزر گ را اغلب از میان شرکت‌های خارجی انتخاب می‌کنند. کما اینکه در جریان پروژه تهرانسرای قرآن هم تذکر دادیم که مگر ما معمار ایرانی نداریم که برای چنین پروژه‌هایی به سراغ افراد خارجی می‌روید؟
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به تشریح موضوعاتی که درجلسه کمیسیون عمران بر سر آن با شهرداری تفاهم شد پرداخت و گفت:‌ شهرداری قصد دارد در کنار برج میلاد دو ساختمان بلند مرتبه با ارتفاع بیش از 50 طبقه بسازد که این موضوع دید و نمای بصری برج را تخریب می‌کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری تهران تنها 30 درصد از سهام این پروژه را در اختیار داشت در حالی که شورای شهر تاکید داشت 51 درصد سهام باید در اختیار شهرداری بماند تا مدیریت این پروژه را نیز در اختیار داشته باشد چرا که در غیر این صورت سرمایه گذار پروژه را مدیریت می‌کرد
  منبع : ارسال شده توسط مائده علیشاهی
  09:24   چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392  
 نظرات    
 
مجید بزرگ 23:38 چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392
0
 مجید بزرگ
همکاران شهرداری کلی ذوق کردند وقتی کار خانم حدید را برنده این پروژه اعلام کردند.