اخبار   
 

 ذکر چند توضیح در خصوص یک روزنوشت

با توجه به روزنوشتی با عنوان سایت سازه 90 از رونق افتاده که توسط آقای مهندس رضا مهیاری ارسال شده بود و همچنین...

با سلام و عرض احترام خدمت همه اعضا گرامی سایت

با توجه به روزنوشتی با عنوان سایت سازه 90 از رونق افتاده که توسط آقای مهندس رضا مهیاری ارسال شده بود و همچنین نظراتی که سایر دوستان ارسال کرده بودند ضمن تشکر از همه عزیزان برای شرکت در این گفتگو، موارد ذکر شده در گروه نرم افزاری سازه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

سرفصل این موارد در ذیل آورده شده و در خصوص هر مورد توضیحاتی ارائه گردیده است:

عدم جذابیت سایت
چنانچه منظور از جذابیت سایت جذابیت مطالب ارسالی از لحاظ محتوائی باشد، با توجه به اینکه این مطالب مستقیماً توسط اعضاء سایت ارسال می گردند لذا انتظار می رود دوستان با انتخاب مطالب جذابتر به این سایت غنا ببخشند. ارسال مطالب به بخشهای مقالات، اخبار و روزنوشت ها بجز در مواردی که خارج از قوانین جاری کشور می باشد کاملا آزاد بوده و جذابیت بیشتر در مطالب ارسالی می تواند به جذابیت بیشتر سایت کمک نماید.

تغییر ظاهر سایت
سایت در زمان تولد با یک قالب کلی ایجاد شد. این قالب با توجه به امکانات و ایجاد فضایی درخور جامعه مهندسین طراحی گردید. برنامه جامع تری برای تغییر در ظاهر و کارکرد سایت وجود دارد که بر اساس اولویت های گروه نرم افزاری سازه در زمان مقتضی اجرا خواهد شد. زمانبندی مشخصی برای اجرای این برنامه نمی توانیم ارائه نمائیم اما امیدواریم در اولین فرصت ممکن اجرا گردد.

چارچوب مطالب ارسالی
با توجه به قوانین و مقررات مجبور به ویرایش و یا جلوگیری از انتشار برخی مطالب هستیم. با توجه به این که اکثر مطالب ارسال شده به بخش روزنوشت ها بدون بررسی توسط فرستنده به صورت چشم بسته فوروارد می شوند، این مطالب معمولا حاوی اطلاعات، تصاویر و یا جملاتی است که امکان درج در سایت را ندارند. ضمناً گاهی مطالب با فرمتی ارسال می گردند که از نظر فنی قابل ارائه در سایت نیستند.
چارچوب های قانونی و فنی پدیرفته شده برای ارسال مطالب را می توانید در لینک زیر را مشاهده نمایید.

چارچوب ها

تغییر مکانیسم تایید مطالب
در مورد تغییر مکانیسم تایید مطالب در حال بررسی روش هایی هستیم که به افزایش سرعت به روزرسانی سایت کمک نموده و زمان انتظار کاربران جهت تایید مطالبشان کوتاهتر می گردد. برنامه زمانبندی خاصی برای اعمال این روش ها وجود ندارد ولی پیاده سازی آنها بر اساس اولویت های کاری گروه نرم افزاری سازه صورت خواهد گرفت.

نامناسب بودن شیوه برگزاری انتخاب عضو برتر
با توجه به نظرات اعضا و بررسی های انجام گرفته در انتخابات بعدی شیوه انتخاب اعضا برتر تغییر کلی خواهد داشت که در این مورد در موقع مقتضی اطلاع رسانی خواهد گردید.

پرداختن بیشتر به موارد صنفی و فنی و ایجاد چالش در مباحث
این مطلب مستقیماً متوجه ارسال کنند گان مطالب می باشد. سایت iiiwe.com آمادگی کامل خود را برای بازتاب موارد صنفی و بحث های چالش برانگیز در چارچوب های اعلام شده اعلام می دارد. برای مشاهده چارچوب ها به لینک زیر مراجعه نمائید.

ایجاد تالار گفتگو، فضای آموزشی و کاریابی
در ویرایش بعدی سایت این مورد نیز بررسی خواهد شد که در موقع مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد. برنامه زمانبندی مشخصی در این مورد نمی توانیم ارائه نمائیم.

تهیه مطالب به جای انتقال
گروه نرم افزاری سازه با ایجاد فضایی آزاد امکان ارسال آزاد و به اشتراک گذاری مطالب را فراهم ساخته است. اگرچه بخش عمده اخبار ارسالی توسط گروه نرم افزاری سازه مدیریت و ارسال می گردد، در خصوص مقالات و روزنوشت ها برنامه خاصی برای تهیه مطالب اختصاصی نداریم. امیدواریم اعضاء این وب سایت با همت خود به غنای بیشتر این بخش ها کمک نمایند.

ایجاد مجدد گزینه "مخالف"
با توجه به اینکه امکان مخالفت با مطالب ارسالی توسط سایر اعضاء سایت با ارسال کامنت روی مطالب وجود دارد، گزینه مخالف حذف گردید. توجه همکاران را به این مطلب جلب می نمایم که هرگاه یکی از اعضاء در مورد یک مطلب گزینه مخالف را بدون هیچ توضیح اضافی انتخاب می نماید، این مخالفت می تواند طیف گسترده ای از معانی را در بربگیرد که با توجه به مبهم بودن معنی مورد نظر مخالفت کننده حتماً لازم است در این مورد توضیحی اضافه گردد تا سوء تفاهم بین اعضاء به حداقل برسد.
دقیقاً به همین دلیل است که سایت
facebook نیز گزینه dislike را حذف نموده است.

مشارکت همه شما خوبان در این بحث نشان دهنده دلبستگی شما به این وبسایت می باشد. ما و همکارانمان در گروه نرم افزاری سازه از تک تک شما عزیزان به صورت ویژه تشکر می نمائیم. علاوه براین توجه شما عزیزان را به این نکته جلب می نماییم که در فعالیت های اجتماعی طیف های گسترده ای از افراد مشارکت می نمایند که نحوه عملکرد آنها ممکن است مورد پسند و تائید همه ما نباشد. لذا بهتر است مسائل اجتماعی را به صورت سیاه و سفید نگاه نکنیم و با سعه صدر اجازه دهیم طیفی از رنگها بسیار روشن تا رنگها بسیار تیره در کنار یکدیگر این فضا را رنگین سازند.

  منبع : گروه نرم اقزاری سازه
  16:40   یکشنبه 16 مهر 1391  
 نظرات    
 
رابین صدیق پور 20:56 یکشنبه 16 مهر 1391
1
 رابین صدیق پور
با سلام و عرض ادب.
هر چند صحبت بسیار است که سعی می کنم در ادامه نظرات سایر دوستان مطرح کنم، ولی یک توصیه و خواهش کلی دارم:
مکانیسم تایید روزنوشت ها را سریعتر کنید و یقین داشته باشید که حداقل 50-60 درصد منتقدینی که در آن روزنوشت انتقاد می کردند، راضی خواهند شد.زیرا:
تایید سریعتر روزنوشت ها= انگیزه بیشتر اعضای سایت برای ارسال مطالب= پویایی و پرمحتواتر شدن سایت
رابین صدیق پور 21:42 یکشنبه 16 مهر 1391
2
 رابین صدیق پور
نکته دیگر که فراموش کردم ذکر کنم:
اگر محدودیت یک روزنوشت برای هر نفر در یک روز برداشته شود، سایت بسیار پر رونق تر خواهد شد.
در همه جای دنیا به دنبال افراد Hyperactive(بیش فعال) هستند تا از ظرفیت حداکثری آنها استفاده کنند و در سایت ما، روش کمونیستی هرنفر=یک روزنوشت پیاده می شود.
اگر آدمی کاملاً علاقه مند و وابسته به این سایت باشد و بخواهد مشارکت حداکثری داشته باشد، شایسته نیست پر و بال او بسته شود.
ش ب 23:47 یکشنبه 16 مهر 1391
4
 ش ب
سلام
ممنون از جناب مهندس جمشیدیان

لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید که ارتباط اعضاء با یکدیگر راحت تر شود چون آدرس ایمیلهای اشخاص را نمی توان کپی کرد و باید تک تک حروف آنرا تایپ کرد.(البته شاید دلیل امنیتی داشته باشد)
همچنین گزینه ارسال به دوست نیز اگر اضافه شود خیلی کارا خواهد بود.

تشکر
رضا مهیاری 00:29 دوشنبه 17 مهر 1391
3
 رضا مهیاری
ضمن تشکر از دوستان زحمتکش و مدیران سایت
من هم مثل آقای صدیق پور عزیز با محدودیت یک روزنوشت برای هرنفر در روز شدید مخالفم. اگه یه نفر ده تا مطلب ارسال کنه که از هزارتا مطلب دیگه که دیگران فرستادند برتر و جالب تر باشه باید اول اون ده تا مطلب توی سایت قرار داده بشه. دنبال کیفیت بهتر هستیم یا سهمیه بندی؟ (یاد بنزین افتادم قلبم درد گرفت)
در مورد گزینه ی مخالف هم بخدا راست میگید. یه بنده خدایی بود نمیدونم از من پول طلب داشت یا یه جایی زیرآبش رو زده بودم کینه ی منو به دل داشت یا تو صف نونوایی ازش جلو زده بودم خدا میدونه. آقا هرمطلبی از من قرارداده میشد مثل میگ 29 فرود میومد یه مخالف میزد و دور از دسترس پدافند مدیران سایت برمیگشت به آشیانه. نه توضیحی نه اخطاری نه علامتی هیچی. خدا خیرش بده. یه روز هم من بعنوان عضو برتر انتخاب شدم واویلا !!!!!!!! کاش نمیشدم. انقدر متلک نثارم کرد که من فهمیدم این همون خلبان میگ 29 بوده
سرتون رو درد نیارم اینهمه وعده دادید آخرش زمان بندی رو اعلام نکردید. به یه بنده خدایی گفتند آقا بیا این بدهیت رو بده گفت از اصفهان که برگشتم فوری میدم ازش پرسیدند کی میری اصفهان؟ گفت فعلا که تصمیمی ندارم. حالا شما همه ی قول هارو دادید ولی فکر کنم تصمیمی ندارید که برید اصفهان یا شاید چون همونجا هستید بعد از سفر شیراز سایت رو سرو سامون میدید.
به قول اقبال لاهوری
زخم از او سوزن از او نشتر از او
ما و جوی خون و امید رفو

سایت رو تغییر هم ندید بازم من یکی هستم
م افتخاری 10:11 دوشنبه 17 مهر 1391
1
 م افتخاری
با سلام و سپاس از مدیر و مسولین محترم سایت
درنظر داشتن تدوین رویکرد مناسبی برای تائید مطالب را به فال نیک میگیرم
ولی ارائه بازخورد مناسب و دلیل عدم تائید مطالب برای کاربران را ضروری میدانم
چراکه شاید همانگونه که ذکر شد به دلیل عدم دقت لازم در گزینش مطالب توسط ارسال کننده، مشکلاتی به وجود آید که با ذکر دلیل و ایجاد یک راه ارتباطی مناسب بین ارسال کننده و مسول گزینش سایت میتوان برخی شبهات که سبب تعبیر سانسور از گزینش صحیح میشود را از بین برد و در انتخاب‌های بعدی دلیل مورد نظر بیشتر مورد توجه قرارگیرد به این ترتیب کار مسول گزینش نیز سهل‌تر گردد.
ولی ترجیع بند آخر مطلب (برنامه زمانبندی خاصی برای اعمال این روش ها وجود ندارد ولی پیاده سازی آنها بر اساس اولویت های کاری گروه نرم افزاری سازه صورت خواهد گرفت.)که در بقیه موارد نیز تکرار شده است بسیار دلسرد کننده است
م افتخاری 10:25 دوشنبه 17 مهر 1391
2
 م افتخاری
وجود گزینه "مخالف" یکی از مواردی است که به دلیل عدم ارتباط مستقیم بین مسولین سایت و ارسال کننده میتواند سبب روشن شدن نظر سایرین و اقبال جمع گردد که خود سبب تشویق یا تصحیح خواهد شد.
از سوی دیگر
ظرفیت نقد پذیری را بالا خواهد برد
در پی مخالفت بحث‌هایی شکل میگیرد که نتایج خوبی از آن حاصل خواهد شد که میتوان مسولیت مدیریت آن به عهده ارسال کننده اصلی گذاشت
از طرفی باید اعتراف کرد که ایجاد بحث ذیل هر مطلب درگیری مسولین را به جهت بازخوانی و تائید درج کامنتها بالا خواهد برد.
م افتخاری 10:38 دوشنبه 17 مهر 1391
2
 م افتخاری
قیاس این سایت با سایتهای اجتماعی نظیر facebook را قیاسی مع‌الفارق میدانم به این جهت که مشکلات ناشی از آن سایت دریافت بعضاً شخصی ترین مطالب اشخاص است که با عدم توجه لازم و یا با نیتهای خاصی به اشتراک گذاشته میشوند .
ولی در اینجا افراد بیشتر با اظهاراتشان شناخته میشوند نه با ظاهرشان
"تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد"
دلیل این مدعا شاید انتخاب تصاویر مختلف برای پروفایل افراد و یا برگزینی اسامی اختصاری نیز باشد که فارق از ظاهر و حتی جنسیت به فکر و اندیشه و نوع نگرش به جهان پیرامون توجه بیشتری معطوف گردد.
علاوه بر این که تا حدودی از سنخیت صنفی و تحصیلی نیز برخوردارند
م افتخاری 10:57 دوشنبه 17 مهر 1391
2
 م افتخاری
ضمن تائید کامنت آقای مهندس مهیاری به ویژه در خصوص عدم ارائه برنامه زمانبندی باید عرض کنم که:
از محتوای کلی مطلب ارائه شده توسط مدیر محترم سایت بیشتر یک فضای خاکستری البته با تنالیته مختلف به جهت تنوع در رنگ خاکستری برایم ترسیم شد نه یک فضای رنگین کمانی که از درخشش رنگهایش به وجد آیم و سبب نشاط روحیم گردد
یاد جلسات پرسش و پاسخ مسولین افتادم (خوب آفتاب آمد دلیل آفتاب ...)
طنز: چکیده مطلب فوق و تعبیر آقای مهندس مهیاری به لهجه شیرین اصفهانی بخوانید
"همینس که هس میخن بخین نیمخین نخین"
توضیخ : البته ما که میخواهیم
م افتخاری 11:04 دوشنبه 17 مهر 1391
2
 م افتخاری
آقای مهندس مهیاری عزیز:
نه با یک گل بهار میشود و نه با یک تکه ابر خورشید از تابش می‌افتد
بار هم طنز : (ضرب‌المثل شاید اصفهانی هم باشد)
"خراب شود آن بامی که تاب یک لگد را نداشته باشد"
شاید گفته یکی از بزرگان باشد که "زنده باد مخالف من"
هرچند خودتان هم در انتقاد از موافقت همیشگی به برخی دوستان تذکر داده‌اید که این امر را شدیداً تائید میکنم لیکن مخالفت اگر به صرف یک کلیک ناقابل باشد که فدای سرتان ، دیگر انسان دچار توهم بی‌نقص بودن خود را پیدا نمیکند ولی به این نکته هم اعتقاد دارم که نقد و اتنقاد باید در شرایط رعایت احترام و قبول قواعد باشد
یحیی بهمنی 13:26 دوشنبه 17 مهر 1391
3
 یحیی  بهمنی
ضمن تشکر از زحمت درج این خبر، توضیحات این خبر برای بنده که جذاب و قانع‌کننده نبود (قبلاً هم چنین وعده‌های بدون موعدی داده شده بود...). اما در عین حال این کامنت را صرفاً جهت دریافت نظرات دوستان در ایمیلم، ارسال می‌نمایم.
ارادتمند همه‌ی دوستان هم‌سایتی
یحیی بهمنی 13:27 دوشنبه 17 مهر 1391
0
 یحیی  بهمنی
راستی جناب افتخاری عزیز؛ از همت بالا و دقت نظرتان واقعاً لذت می‌برم.
امیدوارم در تمامی اهدافتان هماره استوار و پیروز باشید.
رضا مهیاری 15:22 دوشنبه 17 مهر 1391
2
 رضا مهیاری
آقای افتخاری عزیز نمیدونم چقدر با روحیات من آشنا هستید همینقدر بدونید که نظرات مخالف رو با ولع و اشتیاق بهتری میخونم و پاسخ میدم. از اینکه به چالش کشیده بشم لذت میبرم ولی اینکه یکی از پشت سر بیاد یه ضربه بهم بزنه بره پشت یکی دیگه پنهان بشه و من هی دور خودم بچرخم که کی بود کی نبود و آخر سر هم خودشو معرفی نکنه اصلا برام جالب نیست. مایلم در مقام مخالفت مطلب نوشته بشه تا بتونم بهش فکر کنم. یا بپذیرم یا پاسخ بدم. حرفی نیست که گزینه مخالف دوباره اضافه بشه ولی دوست دارم سازوکاری هم ارائه بشه که بفهمیم کی مخالف یا موافق زده. توی فیسبوک هم شما وقتی چیزی رو لایک کنید طرف مقابل میتونه اسم کسی رو که لایک کرده ببینه. امیدوارم مدیران محترم سایت بصورت گزینشی اقدام به مقایسه این سایت با فیسبوک نکنند و همه آیتمهارو در نظر بگیرند
عباس یوسفزاده 15:39 دوشنبه 17 مهر 1391
0
 عباس یوسفزاده
سلام دوستان
تغییر در نحوه ارائه مطالب به شرط نوآوری وایجاد جذابیت عالیست
رضا مهیاری 18:19 دوشنبه 17 مهر 1391
4
 رضا مهیاری
متاسفانه بنده هم از توضیحات ارائه شده اصلا قانع نشدم. بیشتر بوی ناامیدی ازش در میاد
رضا مهیاری 18:22 دوشنبه 17 مهر 1391
0
 رضا مهیاری
آقای صدیق پور قربونت برم این بسته شدن پر و بال رو خوب اومدی
حیف که آقای جمشیدیان دستور دادند پر و بال منو ببندند وگرنه میگفتم "حالا دیگه ولم کنید"
م افتخاری 19:15 دوشنبه 17 مهر 1391
1
 م افتخاری
در تائید کامنت اخیر آقای مهندس مهیاری :
قیاس با فیسبوک نمیشود مگر با در نظز گرفتن جمیع جهات به عبارتی
"شترسواری دولادولا نمیشود"
م افتخاری 19:22 دوشنبه 17 مهر 1391
1
 م افتخاری
آقای مهندس بهمنی عزیز شرمنده میفرمائید
...
مائده علیشاهی 23:25 دوشنبه 17 مهر 1391
3
 مائده علیشاهی
با ذوق و شوق صفحه رو باز کردم اما ذوقم کور شد!!یاد وعده های ............... افتادم!
با جناب بهنامی نیا و افتخاری موافقم.
م. مستاجران 12:17 پنجشنبه 20 مهر 1391
0
 م. مستاجران
ممنون
مهدی سلطانی 17:03 آدینه 21 مهر 1391
2
 مهدی سلطانی
""موقع مقتضی اطلاع رسانی خواهد گردید. ""

همون طور که قبلأ گفتم با این اوصاف فکر نمی کنم سایت تغییرات چشم گیری داشته باشه!!

اما خواهشأ بخش بحث داغ را برگردونید! دلم براش تنگ شده!
رضا مهیاری 13:52 پنجشنبه 27 مهر 1391
0
 رضا مهیاری
این موقع مقتضی به اقتضای مورد نظر نرسید؟
خبر جدیدی نیست؟
یحیی بهمنی 16:20 پنجشنبه 27 مهر 1391
0
 یحیی  بهمنی
رضا جان، ساعت خانم هابیشام که یادتونه؟ :)
م افتخاری 20:38 آدینه 28 مهر 1391
0
 م افتخاری
خوش آن چاهی که از خود آب درآرد
که آب ریختن درش فایده ندارد
...
آقای مهندس مهیاری چه عجله ای دارید
حالا دور هم هستیم
محمد ذوالفقاری 01:03 یکشنبه 30 مهر 1391
0
 محمد ذوالفقاری
بنده هم با اکثر نظرات دوستان و پیشکسوتان عزیز موافقم و متاسفانه میبینم بعد از این همه بحث و موشکافی موضوع ، در واقع به هیچ نتیجه ای نرسیدیم
رضا مهیاری 23:58 شنبه 6 آبان 1391
0
 رضا مهیاری
دوستان عزیز انتخاب عضو برتر سایت شروع شده
بیاییم مشارکت بیشتر و موثرتری داشته باشیم
م افتخاری 07:45 یکشنبه 7 آبان 1391
0
 م افتخاری
جناب مهندس مهیاری گرامی:
نتیجه گیری بسیار مناسب و درخور تاملی نمودید
ولی نه از باب هنگام که ایام انتخاب است همیشه در انتخابات نیازمندی مشارکت زیاد
و همچنین قابل توجه مسولین محترم در حد آزادی و اختیار عمل