اخبار   
 

 قول مساعد وزیر نیرو برای رفع توقف طرح تونل گلاب

استاندار اصفهان گفت: موافقت معاون اول رییس جمهور با تشکیل ستاد ملی احیای حوزه آبریز زاینده رود به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مربوط به حوزه آبریز زاینده رود و حمایت های قانونی در این زمینه از مهم ترین دستاوردهای سفر اسحاق جهانگیری به اصفهان بود...

استاندار اصفهان عنوان کرد:

موافقت با تشکیل ستاد ملی احیای حوزه آبریز زاینده رود / قول مساعد وزیر نیرو برای رفع توقف طرح تونل گلاب

بررسی مسائل زیست محیطی زاینده رود در شورای عالی محیط زیست

استاندار اصفهان گفت: موافقت معاون اول رییس جمهور با تشکیل ستاد ملی احیای حوزه آبریز زاینده رود به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مربوط به حوزه آبریز زاینده رود و حمایت های قانونی در این زمینه از مهم ترین دستاوردهای سفر اسحاق جهانگیری به اصفهان بود.

به گزارش ایمنا، رسول زرگرپور امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه از ۴ ماه قبل، پیگیری برای سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان انجام شد، به تشریح دستاوردهای سفر دیروز اسحاق جهانگیری به اصفهان پرداخت. وی با اشاره به اینکه محور اصلی سفر معاون اول رییس جمهور، بحث آب بود، افزود: در این سفر، بازدید هوایی از قسمت اعظم رودخانه زاینده رود به خصوص شرق اصفهان صورت گرفت.

استاندار اصفهان گفت: ملاقات های مفید با آیت الله طباطبایی نژاد، آیت الله مظاهری و آیت الله ناصری فولادمبارکه و بازدید از شورای اداری، ورزشگاه نقش جهان، مترو و شهرک علمی تحقیقاتی از محورهای سفر دیروز بود که درمجموع در رشد و توسعه استان اصفهان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خط یک مترو به طول ۲۰ کیلومتر است، بیان داشت: درمورد ایستگاه دروازه دولت و ایستگاه بعدی آن، چالش هایی بین میراث فرهنگی با شهرداری وجود دارد که احداث آن از ۳ سال پیش تاکنون متوقف شده بود.

زرگرپور گفت: در سفر گذشته رییس سازمان میراث فرهنگی به اصفهان، توافق شد تا با حفاظت کامل از آثار میراثی موجود در این محدوده که متعلق به دوره های صفویه و قاجاریه است، این دو ایستگاه مترو احداث شود.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث کامل فاز یک متروی اصفهان

استاندار اصفهان تصریح کرد: در سفر روز گذشته معاون اول رییس جمهور مقرر شد ۱۰۵ دستگاه واگن جدید و ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث کامل فاز یک مترو اختصاص یابد.

وی یاد‌آور شد: تا چند ماه آینده بخشی از فاز یک مترو به بهره برداری رسیده و تا سال ۹۵ هم فاز یک متروی اصفهان به صورت کامل راه اندازی می شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به فاز دو مترو مربوط به میدان امام (ره) است که از ۵ سال پیش متوقف شده، گفت: مقرر شد که مشاور مورد تأیید یونسکو در سفری به اصفهان این موضوع را بررسی کند.

استاندار اصفهان یادآور شد: ورزشگاه نقش جهان ۸۰۰ هکتار زمین معارض دارد که حق و حقوق مردم در این زمینه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد فاز اول ورزشگاه نقش جهان احداث شده و فاز دوم هنوز اجرایی نشده، ابراز داشت: با موافقت های صورت گرفته مقرر شد که تکمیل و بهره برداری ورزشگاه نقش جهان به بخشی غیردولتی واگذار شود.

تا ۳ هفته آینده؛ واگذاری تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان

زرگرپور با اشاره به اینکه شهرداری و باشگاه فولادمبارکه متقاضی تکمیل و بهره برداری ورزشگاه نقش جهان هستند، گفت: در توافق صورت گرفته با وزیر ورزش و جوانان مقرر شد تا ۳ هفته آینده، یکی از این دو متقاضی انتخاب و تکمیل و بهره برداری این ورزشگاه به یکی از این دو متقاضی واگذار شود. استاندار اصفهان یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام فاز اول و حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز دوم ورزشگاه نقش جهان مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: در ۳ هفته آینده مسائل زیست محیطی زاینده رود به خصوص تالاب گاوخونی در شورای عالی محیط زیست بررسی می شود و راهکارهایی برای آن ارائه می شود.

زرگرپور بیان داشت: حضور معاون اول رییس جمهور در اصفهان گویای این مطلب بود که مطالبه مردم اصفهان در احیای رودخانه زاینده رود یکی از دغدغه های دولت است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: موافقت معاون اول رییس جمهور با تشکیل ستاد ملی احیای حوزه آبریز زاینده رود به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مربوط به حوزه آبریز زاینده رود و حمایت های قانونی در این زمینه از مهم ترین دستاوردهای سفر دیروز اسحاق جهانگیری به اصفهان بود.

وی ابراز داشت: در سفر دیروز و با قول وزیر نیرو مقرر شد ظرف ۳ ماه آینده، در مرحله اول، طرح سد بهشت آباد اجرایی شده و در مرحله بعد نیز سامانه انتقال آن پس از بررسی های کارشناسی عملیاتی شود.

زرگرپور افزود: همچنین در جریان سفر دیروز مقرر شد، اجرای تونل کوهرنگ نیز از دی ماه سال جاری عملیاتی شود.

آمادگی وزارت نیرو برای تحویل آب پاییزه به کشاورزان اصفهانی

استاندار اصفهان گفت: وزیر نیرو آمادگی این وزارتخانه برای تحویل آب پاییزه به کشاورزان اصفهانی را اعلام کرد.

وی بیان داشت: همچنین، وزیر نیرو همچنین قول مساعد داد که در آینده ای نزدیک، توقف موقت طرح تونل گلاب رفع شود.

زرگرپور یادآور شد: دولت در هفته گذشته ۶۰ میلیارد تومان به منظور جبران خسارات خشکسالی به کشاورزان اصفهانی مصوب کرد که ۳۰ میلیارد تومان آن به صورت مستقیم به کشاورزان پرداخت می شود و مابقی برای بحث های عمرانی و جبران خسارات هزینه می شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شاه کلید احیای حوزه آبریز زاینده رود، استقرار مدیریت واحد بر این حوزه آبریز است، بیان داشت: وزارت نیرو با بکارگیری عده ای مشاور پروازی بر روند برداشت های غیرمجاز از بالادست نظارت می کند که پیشنهاد ما نظارت بر این امر توسط یک گروه مستقر است.

به رسمیت شناخته شدن حق آبه، سهم آبه و اشتراکی های بعد از سد

وی یادآور شد: هفته گذشته در چهارمین کمیته هماهنگی حوزه آبریز زاینده رود در تهران، بحث حق آبه های مبتنی بر طومار شیخ بهایی، سهم آبه های مربوط به سد و اشتراکی های بعد از سد به رسمیت شناخته شد.

زرگرپور بیان داشت: با بخش نامه وزارت نیرو، هرگونه بارگذاری جدید در حوزه آبریز زاینده رود و برداشت های جدید از آن باید متوقف شود.

استاندار اصفهان افزود: همچنین در بخش نامه یک ماه قبل وزیر نیرو به معاون برق خود هرگونه اتصال، انشعاب برق در حوزه آبریز زاینده رود ممنوع شده و انشعابات چند ماه قبل هم باید قطع شود.

وی با اشاره به اینکه در طی ماه های گذشته نزدیک به ۹ هزار هکتار برداشت آب متوقف شده، گفت: با اجرای این بخش نامه شاهد برداشت های غیرمجاز نخواهیم بود.

نشتی محدود گازوئیل از یک ویلا؛ علت اصلی قطعی آب اصفهان

زرگرپور درخصوص قطعی آب روز جمعه در شهر اصفهان و ایجاد شایعات در این زمینه، گفت: علت اصلی قطعی آب، نشتی محدود گازوئیل از ویلایی در باغ بهادران بود که درنهایت جریان آب قطع شده و پس از پاکسازی آب در تصفیه خانه باباشیخعلی، مجدداً وصل شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بیکاری در استان اصفهان یک درصد از متوسط کشوری بالاتر است، تأکید کرد: تنها راه کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال، کاهش رکود و تورم، حمایت از سرمایه گذاری و افزایش رشد اقتصادی است.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  16:46   چهارشنبه 5 شهریور 1393  
 نظرات