اخبار   
 

 روحانی در اهواز : با آتش زدنِ سفارت‌ها مشکل ریزگرد حل نمی‌شود

دکتر حسن روحانی که به اهواز سفر کرده است، در جمع هوادارنش در این شهر گفت: این روزها ریزگردِ اتهام و دروغ وجود دارد؛ ریزگرد سیاه‌نمایی، ریزگرد تضعیف ایران. ما فاصله‌ی میان اقوام را نخواهیم پذیرفت. روحانی افزود: با آتش زدن سفارت مشکل ریزگرد حل نخواهد شد ...

روحانی در اهواز :
با آتش زدنِ سفارت‌ها مشکل ریزگرد حل نمی‌شود
■ امروز شاهد ریزگردهای ریا و سیاه‌نمایی هستیم
■ شعار مردم اهواز : ما که هوا نداریم، هنوز هواتو داریم


دکتر حسن روحانی که به اهواز سفر کرده است، در جمع هوادارنش در این شهر گفت: این روزها ریزگردِ اتهام و دروغ وجود دارد؛ ریزگرد سیاه‌نمایی، ریزگرد تضعیف ایران. ما فاصله‌ی میان اقوام را نخواهیم پذیرفت. روحانی افزود: با آتش زدن سفارت مشکل ریزگرد حل نخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی که به اهواز سفر کرده است در جمع هوادارنش در این شهر با بیان اینکه سلام بر کارون، سلام بر همه لرها و بختیاری ها؛ سلام بر همه عرب ها و تک تک خوزستانی های عزیز، گفت: اینجا سرزمین دلاوری های شهید دکتر چمران است؛ اینجا محل فداکاری های مقام معظم رهبری است.

اهم اظهارات حسن روحانی را در زیر می‌خوانید؛

من به شما مردم خوزستان قول می دهم، یکی از اولویت ها در دولت دوزادهم محیط زیست خوزستان باشد.

اینجا محل فداکاری مقام معظم رهبری و همه دلیران و امیران و سرداران است. ما با یکدیگر قدم‌های خوبی برداشتیم ما طرح ۵۵۰ هزار هکتار که سال‌ها اجرا نشده بود، ۳۱۲ هزار هکتار را تا پایان امسال اجرا می‌کنیم ولی برای برداشتن همه اقدامات باید قدم‌هایی را برداریم.

ما درخصوص آب خوزستان قدم‌هایی را برداشتیم و باید گام‌های بیشتری برداریم. اولین مصوبه سال ۹۶ تامین آب خوزستان بوده است. ما در دولت دوازدهم این طرح‌ها را به ثمر می‌رسانیم.

برای طرح کنترل ریزگرد در منطقه آیا با کشورهای همسایه باید رابطه بهتر داشته باشیم یا به دنبال تقابل با منطقه و جهان باشیم؟ با همکاری کشورهای منطقه می‌توان جلوی ریزگردها را بگیریم. با آتش زدن سفارت ریزگرد حل نمی‌شود. مردم خوزستان باید رابطه نزدیک‌تر با کشورهای هم‌جوار داشته باشند. باید ویزا میان ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت رفت و آمد کنند.

این روزها ریزگرد اتهام و دروغ وجود دارد؛ ریزگرد سیاهنمایی، ریزگرد تضعیف ایران. ما فاصله بین اقوام رانخواهیم پذیرفت.

چکاره اید که مردم را تقسیم میکنید به انقلابی و غیرانقلابی؛ انقلاب متعلق به همه جوانان است.

ایران متعلق به همه ایران است. رهبری متعلق به همه جوانان ایران است. چرا مردم ایران را قطعه قطعه می‌کنید و درصد درست می‌کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. چرا در روستاها دروغ می‌گویید و توهین می‌کنید؟ چرا به معلمان و دانشجویان ایران توهین می‌کنید. مردم ایران عاشق اسلام هستند. این دروغ‌های شما تاثیرگذار نیست. چرا می‌گویید اگر روحانی انتخاب شود یارانه شما قطع می‌شود. ما می‌گوییم باید نظام تامین اجتماعی برای ایران فراهم شود. شما که علیه ایران توهین می‌کنید آیا این دولت یک اقدام مثبت نداشته است؟ آیا در گندم خودکفا نشدیم؟‌ آیا در نظام بهداشت و درمان بهتر نشدیم؟

اینکه شما می گویید با اینکه هوا ندارید ... (با شعار مردم جمله وی ناتمام ماند؛ ما که هوا نداریم، هنوز هواتو داریم) روحانی دلش به هواداری شما خوش است.

برای آب شرب تمام شهرها و روستاها و فاضلاب استان ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مقرر کرده‌ایم، در دولت دوازدهم همه طرح‌ها را به ثمر خواهیم نشاند.

می‌دانیم گرفتار ریزگرد هستید، همه مردم ایران دل‌شان به هوای خوزستان عزیز است، باید با ریزگردها مقابله کنیم، باید طرح ملی و فراملی را برای ریزگرد اجرا کنیم.

قول می‌دهم یکی از اولین اولویت‌های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد. ️همیشه هوای ما را داشته‌اید و باز هم دارید، ما هم با تمام توان در خدمت شما خواهیم بود، آن روز که ریزگرد و رطوبت هوا و برق و زندگی مردم اهواز را در خطر قرار داد، هم من اشک ریختم و هم جهانگیری، هم شما که بیدار ماندید، ما هم بیدار ماندیم.

اولین طرح دولت در دولت دوازدهم بر این است که با فعال کردن کارگاه‌های حرفه‌ای مهارت‌های لازم را به جوانان خوزستان بیاموزیم و آن‌ها را مشغول به کار کنیم. ️هر طرح بزرگ صنعتی بخواهد اجرا شود، اولین تقدم این است که به مسائل محیط زیستی این استان توجه کند و دوم اینکه از مردم بومی این استان استفاده کند. ️می‌‌دانم مشکل شما تنها ریزگرد نیست. فلرها هم هستند، باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده، به مصرف مردم خوزستان برسد

می‌دانم پساب‌های کارون چقدر مردم را آزار می‌دهد، از طریق تسویه فاضلاب‌ها این مشکل را رفع خواهیم کرد. ️این روزها گرد ریزگرد را بیشتر حس می‌کنم؛ ریزگرد اتهام، ریزگرد دروغ، ریزگرد سیاه‌نمایی، ریزگرد تضعیف ایران.

شما چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ اگر می‌خواهیم ۴ سال و پیشرفت بهتری داشته باشیم، اگر می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید همه روز جمعه به پای صندوق آرا برویم.

خوزستان سرزمین مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز هست، خوزستان سرزمین مجاهدت‌های سیدمحمدخاتمی نیز هست.

مردم غیور خوزستان! مردم غیور ایران! من در این‌جا می‌خواهم از برادرم دکتر جهانگیری تشکر کنم. او به انتخابات و صحنه انتخابات قدم گذاشت تا اطلاعات لازم را به ملت ایران بدهد. او به صحنه انتخابات آمد تا واقعیت‌ها را در مناظرات بگوید.

من دکتر جهانگیری را خوب می‌شناختم، خدمات او را در دولت یازدهم به خوبی دیدم. اما خوب بود در انتخابات آمد تا همه مردم لیاقت‌های این سرباز دلیر ایران را ببینند. دکتر جهانگیری به شایستگی به افزایش آگاهی مردم کمک کرد و عملکرد دولت یازدهم را برای مردم تشریح کرد. امروز ایشان با بزرگواری به نفع من اعلام انصراف کرده است. شخصیت با کفایت، خانواده شهید، ایثارگر، مجاهد، فعال، شخصیتی که برای خوزستان تلاش‌ها کرد!

وحدت همه ما برای روز جمعه! مردم اگر حقوق شهروندی و آزادی می‌خواهید، روز جمعه! اگر پیشرفت خوزستان را می‌خواهید، روز جمعه! همان‌طور که من اعلام کردم، ۱ به اضافه ۱۱! همه دوستان‌تان را پای صندوق آرا بیاورید.

همه در کنار هم خواهیم بود با حماسه روز جمعه! سلام بر آزادی! سلام بر اصلاحات! سلام بر اعتدال! سلام بر امید! دوباره ایران! دوباره اسلام! دوباره امید.


ـ ویدئوهایی از استقبال حماسی و پرشور مردم اهواز از دکتر روحانی را این‌جا و این‌جا ببینید.

همچنین، بنگرید به :

حماسه‌ی حمایت از روحانی به اهواز رسید + فیلم و عکس
امروز شاهد ریزگردهای ریا و سیاه‌نمایی هستیم / با آتش زدن سفارت‌ها مشکل ریزگرد حل نمی‌شود
روحانی در اهواز: چرا به مردم دروغ می‌گویید؟!

  منبع : خبرگزاری خبرآنلاین
  20:47   سه شنبه 26 اردیبهشت 1396  
 نظرات