اخبار   
 

 ساخت مترو در اصفهان، جز مزاحمت حاصلی نداشته است

معاون مالی‌ـ اداری شهرداری اصفهان ساخت مترو در اصفهان، جز مزاحمت حاصلی نداشته است هر روزی که ساخت مترو به‌علت تأمین نشدن اعتباراتِ مصوب با تأخیر مواجه شود...

خبر ، 18 آبان 1390

معاون مالی‌ـ اداری شهرداری اصفهان:

ساخت مترو در اصفهان، جز مزاحمت حاصلی نداشته است

 

«هر روزی که ساخت مترو به‌علت تأمین نشدن اعتباراتِ مصوب با تأخیر مواجه شود، هزینه‌ی تازه‌ای به آن تحمیل می‌شود.»

 


 

معاون اداری‌ـ مالی شهرداری اصفهان تلاش‌های این ارگان را برای راه‌اندازی مترو، بدون اختصاص اعتبار از سوی دولت ناممکن خواند و گفت: با گذشت هشت ماه از امسال، دولت هنوز بدهکاری‌اش را به شهرداری‌ها پرداخت نکرده است و نیز از دو میلیارد دلاری که قرار بود از صندوق ارزی برای راه‌اندازی متروی کشور پرداخت شود، هنوز خبری نیست.

به گزارش اداره‌ی ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مرتضی حسام‌نژاد افزود: لازم است دولت فارغ از سیاست‌های رایج، به سرعت با تخصیص اعتبارات لازم برای راه‌اندازی بخشی از این پروژه‌ی بزرگ و تاثیرگذار، اقدام کند.

وی با بیان این که شهرداری اصفهان به دلیل هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش هزینه‌ها و پرداخت نشدن اعتبار مصوب هیأت‌وزیران برای کمک به هزینه‌های تحمیل‌شده‌ی هدفمندی یارانه‌ها، خود با مشکلات پرشماری روبه‌روست، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که ذکر شد، شهرداری در قالب پرداخت‌های نقدی، آزادسازی املاک در طرح، جابه‌جایی تأسیسات به تعهدات خود عمل کرده است، ولی این کافی نیست و نیاز به منابع مالی دولتی دارد. این موضوع انکارناپذیر است که
هر روزی که ساخت مترو با تأخیر مواجه شود، هزینه‌ی تازه‌ای به آن تحمیل می‌شود.

وی با تأکید بر این که شهرداری اصفهان با پیگیری‌های مستمر خود تلاش دارد از خسارات ناشی از توقف پروژه‌ی مترو بکاهد، افزود: اما شهرداری خود به‌علت افرایش قیمت اجرای پروژه‌های شهری و افزایش نیافتن بهای عوارض و پرداخت نشدن هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، با مشکل مواجه است؛ و در این وضعیت، به نظر می رسد اگر دولت به تعهداتش عمل نکند، شهرها دچار مشکل خواهند شد و این به صرفه و صلاح مردم نیست.

معاون مالی‌ـ اداری شهرداری اصفهان همچنین گفت: یکی از مشکلات متروی اصفهان این است که اختیار کامل آن با شهرداری نیست و دستگاه‌های دیگر در شیوه‌ی اجرا و پرداخت اعتبارات آن دخالت دارند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؛ و یکی از علل اصلی بی‌برنامه بودن پروژه‌ی مترو و عقب ماندن آن از زمان‌بندی، همین چندگانگی در مدیریت پروژه‌ی قطار شهری است.

وی با بیان این که مردم اصفهان به‌حق توقع داشتند در این سال‌ها راه‌اندازی مترو را به چشم ببینند و از مزایای آن بهره‌مند شوند، گفت: ولی ساخت مترو جز مزاحمت و اخلال در زندگی شهروندان حاصلی نداشته است. بنابراین، امید است دولتمردان نگاهی عام‌المنفعه به این موضوع داشته باشند تا به ناامیدی مردم دامن زده نشود.

 

 

برگرفته از خبر ارسال‌شده از سوی

اداره‌ی ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان

ویرایش : امیریاشار فیلا

 
  منبع : ارسال توسط مهندس امیریاشار فیلا
  12:07   چهارشنبه 18 آبان 1390  
 نظرات    
 
بهناز فردوسی 15:02 آدینه 20 آبان 1390
2
 بهناز فردوسی
جناب معاون شهردار
توی تموم این سال ها وقتی پروژه مترو کل محور تاریخی چهارباغ رو به هم ریخته بود، باعث کف بر شدن درختای خیابان کاوه و میدان شهدا شده بود، وقتی اصرار بیجای مسئولای قطارشهری به نبردن مسیر مترو به زیر خیابان شمس آبادی ذهن همه رو مشغول و مشوش کرده بود، وقتی عملیات احداث مترو پایه های مدرسه چهارباغ رو می لرزوند، وقتی دستگاه حفار کلی از مسیر پیش بینی شده منحرف شد و سی و سه پل در معرض تخریب قرار گرفت، وقتی ترافیک و درختا و چشم انداز چهارباغ بالا به اون شکل ناجور به هم ریخت، شما یا همکاراتون یادتون نبود که "ساخت مترو در اصفهان، جز مزاحمت حاصلی نداشته" !!؟؟
یا شایدم می خواین بگین همه این "مزاحمت ها" به خاطر نرسیدن اعتبارات ملی بوده و تقصیر دولته!!!؟
جناب معاون، توی شهری که حداقل 200 هزار شهروند فارغ اتحصیل رشته های فنی داره، کاش حداقل به دانش و شعور مخاطب هاتون احترام بیشتری می گذاشتین و اون ها رو نادان فرض نمی کردین.