اخبار   
 

 طرح جامع صنعت ساختمان تهیه شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم با اشاره به لزوم تحقق آرمان شهر شیعی تصریح کرد: باید نسخه و طرح جامعی برای صنعت ساختمان تهیه شود...

محمدابراهیم فقیه زاده در پیش نشست همایش و نمایشگاه بهره وری در صنعت ساختمان که در جهاد دانشگاهی قم برگزار شد گفت: برگزاری همایش بهره وری در صنعت ساختمان شروع خوبی برای تحقق موضوع آرمان شهر شیعی است که بعد از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم در سال گذشته مطرح و پیش کنگره آن نیز با حضور صاحبنظران برگزار شد. وی با اشاره به وضعیت ساخت و سازها در کشور و استان ادامه داد: نیازمند تهیه نسخه جامعی برای صنعت ساختمان هستیم که بیش از هر چیز در آن اخلاق مهندسی و فرهنگ تعهد مورد توجه قرار گیرد.
فقیه زاده بیان داشت: باید تمامی بخشهای مرتبط با این صنعت با فرهنگ تعهد به جان و مال مردم پیوند بخورد تا شاهد بهره وری و ماندگاری بیشتر در ساخت و سازها باشیم. رئیس جهاد دانشگاهی قم تاکید کرد: در استان قم باید نگاه آرمان شهر شیعی ایجاد و اجرایی شود تا بتوان از این شهر برای سایر شهرهای کشور الگوسازی کنیم.
فقیه زاده با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و علما بر لزوم تعهد در تمامی مراحل ساخت و سازها ادامه داد: باید نگاه دینی و معنوی در روند معماری و ساخت و سازهای کنونی مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: براساس فتوای برخی از مراجع گرانقدر، ایشان به روشنی تصریح کرده‌اند که اگر به کار بردن مصالح نامناسب و یا سهل انگاری در مسایل نظارتی ساخت و سازها موجب خسارت جانی و مالی به مردم شود ضمان دارد و فرد ضامن باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی بیان داشت: جهاد اقتصادی علاوه بر اینکه معطوف به افزایش تولید و درآمدزایی برای کشور است معطوف به کاهش هزینه‌ها نیز هست و با داشتن بهره وری می‌توان با کمترین منبع مالی به تحقق جهاد اقتصادی کمک کرد. فقیه‌زاده بر لزوم کار سیستمی برای تقویت فرهنگ تعامل در بخش‌های مختلف کشور از جمله صنعت ساختمان تاکید کرد.
  منبع : شاسا
  16:17   شنبه 12 شهریور 1390  
 نظرات