اخبار   
 

 ممنوعیت احداث نماهای شیشه‌ای در محدوده مرکزی تبریز

شهردار تبریز اعلام کرد: به دلیل توجه به حفظ و احیای معماری سنتی و اسلامی، اجرای هرگونه نمای شیشه‌ای در محدوده مرکزی این شهر به خصوص در حریم و حاشیه بازار تاریخی تبریز ممنوع است...

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نوین در مراسم افتتاح مجتمع تجاری و خدماتی صدرا، افزود: به دلیل قرار گرفتن تبریز بر روی گسل زلزله و خطرآفرین بودن نماهای شیشه‌ای در مواقع بروز بحران، شهرداری از این پس از اجرای این قبیل نماها در ساخت و سازهای شهری جلوگیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد:از این به بعد در محدوده بازار نیز به دلیل الزام رعایت معماری ایرانی - اسلامی در این منطقه، کلیه نماهای شیشه‌ای اجرا شده، مشمول اصلاح و تغییر خواهند شد.
نوین گفت: محدوده مرکزی شهر به ویژه حریم و اطراف بازار تبریز، به جهت تاریخی و گردشگرپذیر بودن باید با رعایت اصول و ضوابط ساخت وساز و معماری ایرانی - اسلامی نوسازی و بازسازی شود.
وی اضافه کرد: محدوده مرکزی شهر به دلیل تبدیل به قطب تجاری و اقتصادی و نیز یکی از مراکز مهم گردشگری، نیازمند رعایت اصول و ضوابط شهرسازی است و شهرداری به عنوان نهاد صادرکننده مجوزهای ساختمانی و ناظر بر اجرای طرح‌های ساخت وساز شهری، از این پس نظارت‌های جدی خود را بر روند اجرا و احداث ساختمان‌ها در این محدوده اعمال خواهد کرد.
شهردار تبریز همچنین بر لزوم حفظ و احیای هویت تاریخی فرهنگی تبریز تأکید کرد و خواستار همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و شهروندان در این خصوص شد.‌
مجتمع تجاری و خدماتی صدرا در زمینی به مساحت یکهزار و 700 مترمربع و زیربنای سه هزار و 400 مترمربع در دو طبقه و دارای 145 واحد تجاری و با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری تبریز اجرا شده که برای احداث آن 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
  منبع : بنانیوز
  12:03   چهارشنبه 13 مهر 1390  
 نظرات    
 
داود دلدار 20:22 چهارشنبه 13 مهر 1390
0
 داود دلدار
یاشاسین آذربایجان
صادق راضی 20:34 چهارشنبه 13 مهر 1390
3
 صادق راضی
ضمنا باید توجه کنیم که نمای شیشه ای با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همخوانی ندارد