اخبار   
 

 معیار الگوی خانه ایرانی چیست؟

معاون وزیر مسکن و شهرسازی از تهیه نقشه های الگوی خانه ایرانی برای شهرهای کشور خبر داده است و ظاهرا قرار است چنانچه فردی مایل...

معاون وزیر مسکن و شهرسازی از تهیه نقشه های الگوی خانه ایرانی برای شهرهای کشور خبر داده است و ظاهرا قرار است چنانچه فردی مایل به ساخت واحد مسکونی خود براساس معماری ایرانی، اسلامی باشد بتواند با مراجعه به سازمانهای مسکن و شهرسازی در استانها به صورت رایگان از این نقشه ها که برای واحدهای مسکونی با متراژ زیر 100 مترمربع طراحی شده اند استفاده کند.
غراوی با بیان اینکه مشاور به کار گرفته شده کار را به نحو مطلوبی انجام داد و حتی پیش نویس لایحه را نیز تقدیم کرد، اظهار کرده: از آنجایی که پیش نویس ارائه شده، انتظارات وزارت مسکن و شهرسازی را به صورت کامل براورده نمی کرد، گروه کاری دیگری تشکیل شد.
قرار است تا قبل از پایان امسال ‌مواد قانونی با تشریک مساعی همه دستگاه های تاثیر گذار در مسائل مدیریت شهری تدوین و پس از تکمیل در شورایعالی شهرسازی و معماری کشور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.
سوالی که مطرح می شود این است که روند دست یابی به آنچه " الگوی خانه ایرانی" خوانده شده و معیار طراحی در آن چیست و اینکه اصولا معماری ایرانی/اسلامی یک رویکرد است یا صرفا تبعیت از یک الگوی واحد؟
  منبع : آرونا
  10:15   شنبه 29 خرداد 1389  
 نظرات