اخبار   
 

 مسئولین ناله های ریه شهر اصفهان را بشنوند

خشک شدن چاه های آب ناژوان و همچنین گرمای هوا موجب خزان زودرس و خشکیدن تعداد کثیری از درختان باغات و درختان کهنسال انهار ناژوان شده به طوریکه ۱۲۰۰ هکتار از بهترین اراضی کشاورزی و باغات در معرض خطر جدی قرار گرفته است...

بحران بی آبی در ناژوان از مرز هشدار فراتر رفته است/ مسئولین ناله های ریه شهر اصفهان را بشنوند

خشک شدن چاه های آب ناژوان و همچنین گرمای هوا موجب خزان زودرس و خشکیدن تعداد کثیری از درختان باغات و درختان کهنسال انهار ناژوان شده به طوریکه ۱۲۰۰ هکتار از بهترین اراضی کشاورزی و باغات در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا ساکتی با بیان این مطلب که هم اکنون بحران بی آبی در ناژوان از مرز هشدار فراتر رفته است گفت: نبود منابع آبی و گرمای هوا موجب خزان زودرس و خشکیدن تعداد کثیری از درختان باغات و درختان کهنسال انهار ناژوان شده است.

فاجعه ای در حال وقوع است که برای جبران آن بیش از دهها سال وقت و میلیاردها تومان هزینه باید صرف شود.

وی عنوان کرد:فاجعه ای در حال وقوع است که برای جبران آن بیش از دهها سال وقت و میلیاردها تومان هزینه باید صرف شود،هرچند احیای مجدد این عرصه ۱۲۰۰ هکتاری به این شکل به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

وی اذعان داشت: نابودی ریه تنفسی شهر با افزایش دما و آلودگی هوای شهر و در پی آن افزایش بیماران سرطانی و بروز مشکلات فراوان تنفسی تأثیر خود را بر زندگی همه مردم شهر اصفهان خواهد گذاشت.

اکنون وقت آن شده است که مسئولین و متولیان ارشد ناله های ریه شهر اصفهان را بشنوند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خاطر نشان کرد:اکنون وقت آن شده است که مسئولین و متولیان ارشد ناله های ریه شهر اصفهان را بشنوندچرا که اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد تمامی عرصه جنگلی و باغات ناژوان با درختان کهنسال ۲۰ تا ۵۰ ساله خشک خواهد شد.

آبیاری با تانکر دیگر جوابگوی نیاز درختان باغات و انهار به آب نیست.

ساکتی عنوان کرد: جاری شدن آب در بستر رودخانه تنها راه برون رفت از بحران و جلوگیری از این فاجعه زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه آبیاری با تانکر دیگر جوابگوی نیاز درختان باغات و انهار به آب نیست،افزود: تنها راه تأمین منابع آبی باغات و اشجار و چاه های خشک شده و در معرض خشکی صرفاً جاری شدن آب در بستر رودخانه حتی به صورت موقت و یک ماهه است.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  13:52   دوشنبه 30 تیر 1393  
 نظرات