اخبار   
 

 کاهش 20 درصدی پرونده های زمین خواری در کشور

با راه اندازی بانک اطلاعات حقوقی، تمامی مسایل مربوط به پرونده ها در سامانه ای مشخص ثبت شده و قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات را برای مسئولین سازمان و مقامات قضایی فراهم می آورد...

کاهش 20 درصدی پرونده های زمین خواری در کشور

با راه اندازی بانک اطلاعات حقوقی، تمامی مسایل مربوط به پرونده ها در سامانه ای مشخص ثبت شده و قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات را برای مسئولین سازمان و مقامات قضایی فراهم می آورد.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از کاهش 20 درصدی پرونده های زمین خواری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مراتع و آبخیزداری، عیسی عباسی افزود: حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت، حساسیت دستگاه های قضایی و انتظامی، ارتقای فرهنگ عمومی، وجدان فردی و از همه مهمتر دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به حفظ حقوق بیت المال از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تشکیل پرونده های تخریب و تصرف منابع طبیعی در سال گذشته بوده است.

وی از راه اندازی بانک اطلاعات حقوقی در سال جاری خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی به منظور ساماندهی پرونده ها در سازمان جنگل ها، محاکم قضایی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال راه اندازی می شود و در اولویت برنامه های بخش حقوقی سازمان جنگل ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بانک اطلاعات حقوقی، تمامی مسایل مربوط به پرونده ها در سامانه ای مشخص ثبت شده و قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات را برای مسئولین سازمان و مقامات قضایی فراهم می آورد.

عباسی سرانجام وظیفه کارشناسان حقوقی در رسیدگی به پرونده های زمین خواری را کاری حساس و پر مسئولیت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به کمبود نیروی کارشناسی موثر در بخش حقوقی، رییس سازمان جنگل ها زمینه جذب نیروی کارشناسی مجرب و حاذق در این حوزه را فراهم کنند.

  منبع : خبرگزاری ایلنا
  12:33   شنبه 30 فروردین 1393  
 نظرات