اخبار   
 

 12 روستای ورزقان به طور کامل تخریب شده است

فرماندار شهرستان ورزقان از تخریب کامل 12 روستای این شهرستان بر اثر زلزله روز گذشته خبر داد...

محرم فروغی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: هر یك از این روستاها حدود 900 تا یكهزار نفر جمعیت داشتند كه كمتر از 40 درصد آنها جان باخته اند.

وی افزود: جمعیت این روستاها به دلیل برداشت محصول عدس در مزارع خود متراكم بودند كه این موضوع در كاهش تلفات جانی موثر بوده است.

فروغی اعلام كرد: یكهزار و 200 چادر شنبه شب در بین زلزله زدگان توزیع شده و امروز نیز 120 چادر دیگر توزیع می شود.

به گفته وی بخش اعظمی از شبكه آب شهرستان كه شب گذشته قطع شده بود، دوباره وصل شده است.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

  منبع : ایرنا
  11:18   یکشنبه 22 مرداد 1391  
 نظرات    
 
حسن ابراهیمی 00:41 دوشنبه 23 مرداد 1391
0
 حسن  ابراهیمی
تا نمیریم به همین سبک و شیوه ، و توی همین خونه های بی بنیاد و بی اساس زندگی می کنیم . باید جان خودمون رو زیر آوارهای چنین حادثه ای از دست بدیم تا شاید بفکر ساخت خونه ای مناسب بی افتیم .

برای جان باختگان این حادثه از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و آمرزش می نمائیم .
مهرداد آدینه 02:30 دوشنبه 23 مرداد 1391
0
 مهرداد آدینه
واقعا جای تاسف و شرم ساریست ....
غلامرضا رزمگیر 13:01 دوشنبه 23 مرداد 1391
0
 غلامرضا  رزمگیر
انرژی زلزله 6.2 نباید این همه تخریب به دنبال داشته باشد به عنوان یک مهندس آشنا با نیروی زلزله وروش های بسیار ساده مقابله با آن شرمنده هم وطنان عزادار هستم .امید است از این پس به همایش ها ونوشتن مقالات اکتفا نشود. مسولان شهامت پذیرش مسئولیت ها را داشته باشند.
کامبیز فلسفیان 18:28 سه شنبه 24 مرداد 1391
0
 کامبیز فلسفیان
با سلام، من بازدید محلی داشتم. عمق فاجعه بسیار و بسیار بزرگتر از اعلام شده هاست. کمکهای نقدی، جنسی، بهداشتی و معنوی زیادی لازم است. جناب ابراهیمی عزیز فعلا مسئله انسانی است. بعد فنی آن کاملا مشهود است. (بلکه سالیان طولانی است که مشخص است.) شاید اگر دقیق شویم حتی ساکنان منطقه هیچ گناهی از بعد فنی و اجرایی ندارند، بلکه مقصر اصلی...
حسن ابراهیمی 07:07 چهارشنبه 25 مرداد 1391
1
 حسن  ابراهیمی
سلام عرض میکنم خدمت استاد بزرگوارم جناب آقای مهندس فلسفیان

مهندس جان منظور بنده هم همینه که شما فرمودید و تنها ساکنین این منطقه آسیب دیده نیستند که در خانه های این چنینی زندگی می کنند ، نظیر این خونه ها رو در همه جای ایران می تونیم ببینیم .

و همچنین بنده نیز شخصا از همین قشر هستم ،‌ چرا که خونه ی ما هم از جنس خشت خام و چینه های گلی با دیوارهایی به قطر 60 الی 90 سانتی متر در حدود پنجاه سال پیش ساخته شده و ما ساکن قدیمی ترین خونه ی شهر هستیم.

مسلما اگر چنین زلزله ای در شهر ما رخ بده سرنوشت ما هم مثل سرنوشت هموطنان آسیب دیده ما خواهد بود ، ما هم دوست داریم خونه ای به سبک امروزی داشته باشیم و از یک حداقل امنیت سازه ای برخوردار باشیم ، اما متاسفانه شرایطی که بتونیم به چنین خواسته ای برسیم برای ما فراهم نیست.

متاسفانه هنوز که هنوزه فقط بخاطر هزینه های بالای ساخت و ساز و تنگدستی و فشار مستاجری مردم مجبورند در حاشیه شهرها خانه هایی بلوکی بدون اسکلت بسازند تا صاحب خانه شوند ، این افراد از روی نداری و خلاصی از مستاجری به داشتن خانه ای که فاقد هر نوع امنیتی هست راضی هستند و خدا را شکر می کنند ، وقتی آدم در چنین شرایطی زندگی می کنه به کیفیت اجرایی و مقاوم سازی بنا در برابر زلزله فکر نمیکنه .

در خبرها شنیدم که قراره به زلزله زدگان اندک مبلغی برای بازسازی کمک کنند ، اگر برای ساخت یک خونه معمولی با هزینه های ساخت و ساز امروزی محاسبه کنیم با این مبلغ فقط میشه یک خونه هفت متر و نیمی ساخت.

چطور میشه انتظار داشت که با چنین مبلغی خونه ای ساخت که دوباره با وقوع یک زمین لرزه دیگری تخریب نشه ، هموطنان زلزله زده و آسیب دیده ی ما در این شرایط بحرانی نیازمند توجهات خاصی هستند که باید براشون در نظر گرفت.

هر کسی اگر خودش رو جای اونها تصور کنه و در نظر بگیره که این اتفاق برای خودش رخ داده ، بطور حتم تاب و تحمل چنین صحنه ای رو حتی در خیالش هم نمی تونه داشته باشه .

آدم هایی که در یک لحظه دچار حادثه ای شدند که عزیزترین عضو خانواده خود را از دست دادند و سنگینی غم از دست دادن عزیزان از یک طرف و سنگینی از دست دادن سرپناه و خونه و زندگی از طرفی دیگر ، اونوقت در چنین شرایط روحی و بحرانی تنها کمکی که میشه بهشون کرد فقط همینه !!!

انشالله با همیاری و کمک های مردمی هر چه زودتر هموطنان آسیب دیده بتوانند دوباره در خانه های خود ساکن شوند ،‌ اما خاطره ی این حادثه تلخ هرگز فراموش شدنی نیست.................

با کمال تشکر از شما مهندس جان ، موفق باشید
امیر یاشار فیلا 05:18 سه شنبه 22 مرداد 1392
0
 امیر یاشار فیلا

یک سال از زمین‌لرزه‌ی ویرانگر اهر و ورزقان گذشت.

در نخستین سالگرد آن رویداد تلخ، یاد جان‌باختگان و قربانیانِ آن زمین‌لرزه‌ی فاجعه‌بار را گرامی می‌داریم؛
و از مسئولان و دست‌اندرکاران می‌پرسیم :

ـ آیا اکنون در آن مناطق فاجعه‌دیده، اوضاع و زندگی به روند معمول بازگشته است؟

ـ پس از گذشت یک سال، آیا همه‌ی وعده‌هایی که پس از رخ دادنِ زمین‌لرزه داده بودید، جامه‌ی عمل پوشیده‌اند؟