اخبار   
 

 ساخت دستگاه آزمایش استحکام گندله در شهرک علمی ـ تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی ـ تحقیقاتی اصفهان از ساخت دستگاه آزمایش استحکام گندله‌سازی توسط شرکت دانش‌بنیان «پایا صنعت سما»، مستقر در آن شهرک خبر داد ...

ساخت دستگاه آزمایش استحکام گندله در شهرک علمی ـ تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی ـ تحقیقاتی اصفهان از ساخت دستگاه آزمایش استحکام گندله‌سازی توسط شرکت دانش‌بنیان «پایا صنعت سما»، مستقر در آن شهرک خبر داد.

دکتر مهدی کشمیری با اعلام این خبر گفت: دستگاه‌های تست استحکام گندله و تست‌های آزمایشگاه صنایع فولاد همیشه هزینه‌های بسیار بالایی دارند و از این‌رو بومی‌سازی این دستگاه‌ها صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پایا صنعت سما نیز در مورد این خبر گفت: این شرکت دانش‌بنیان از سال ۸۶ تاکنون در طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی صنایع فولاد فعالیت دارد.

حسین مظاهری ادامه داد: دستگاه‌های این شرکت تاییدیه‌های شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان دارد و کاملا بر مبنای استانداردهای آزمایشگاه گندله‌سازی و احیا طراحی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه پنجم و ششم توسعه و چشم انداز ۱۴۰۴ مبنی بر تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور، این شرکت تلاش‌های فراوانی برای بومی‌سازی آزمایشگاه گندله‌سازی و احیا مستقیم کرده است، اضافه کرد: یک آزمایشگاه متوسط گندله‌سازی برای راه‌اندازی نیاز به حداقل ۴ میلیون دلار دارد که این شرکت با برنامه‌ریزی و خرید بخشی از دانش فنی این هزینه را به ۳۰ درصد کاهش داده است. مظاهری با اشاره به این که تهیه دانش فنی آزمایشگاه گندله‌سازی هزینه بسیار سنگینی را برای شرکت پایا صنعت سما تحمیل کرده است، گفت: حمایت شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از لحاظ علمی و حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رسیدن به این دانش سهم قابل توجهی بوده است.

example-image example-image

  منبع : خبرگزاری سینا
  08:36   سه شنبه 5 مرداد 1395  
 نظرات