اخبار   
 

 بامداد سی‌اُم دی‌ماه آب زاینده‌رود باز می‌شود

عضو هیأت مدیره‌ی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: تأخیر دوروزه در باز شدنِ آب زاینده‌رود، به خاطر درخواست صنف کشاورزان به منظور سامان‌دهی بستر رودخانه بود. حسین محمدرضایی افزود: با این که مقرر بود بامداد امروز آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود برای نیمه‌ی دوم کشت پاییزه‌ی کشاورزان باز شود، به درخواست کشاورزان، بامداد سی‌اُم دی‌ماه آب به مدت ۲۲ روز باز می‌شود ...

بامداد سی‌اُم دی‌ماه آب زاینده‌رود باز می‌شود

عضو هیأت مدیره‌ی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: تأخیر دوروزه در باز شدنِ آب زاینده‌رود، به خاطر درخواست صنف کشاورزان به منظور سامان‌دهی بستر رودخانه بود. حسین محمدرضایی افزود: با این که مقرر بود بامداد امروز آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود برای نیمه‌ی دوم کشت پاییزه‌ی کشاورزان باز شود، به درخواست کشاورزان، بامداد سی‌اُم دی‌ماه آب به مدت ۲۲ روز باز می‌شود.

وی بیان داشت: کشاورزان به دلیل ساماندهی کف رودخانه و برای باز کردن تعدادی از آب بندهای باقی مانده درخواست دادند که دو روز دیرتر آب باز شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد: میزان بارش‌ها و بارندگی‌ها در اسفندماه مشخص می‌کند که آب برای مرحله دوم کشت غله در چه زمانی باز شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ میلیمتر بارش در سرچشمه زاینده رود داشتیم که باید ۶۰۰ میلیون مترمکعب آورد داشته باشیم اما به خاطر مسائل آبخیزداری در چهارمحال بختیاری، میزان آب ذخیره شده کمتر از این میزان است و این روند ذخیره آب با تاخیر مواجه شده است.

محمد رضایی اعلام کرد: باز شدن آب به مدت ۲۲ روز برای کشت پاییزه کشاورزان تنها حدود ۴۰ درصد زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان را زیر کشت می‌برد.

example-image
  منبع : خبرگزاری مهر
  18:54   سه شنبه 28 دی 1395  
 نظرات