اخبار   
 

 روحانی: برای من مهم است زاینده‌رود را پرآب ببینم

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه یکی از طرح‌هایی که من شخصاً هر هفته و یا هفته‌ای ۲ بار دنبال می‌کنم یک بحث محیط زیست است، گفت: برای من مهم است که زاینده‌رود را پر آب ببینیم...

روحانی: برای من مهم است زاینده‌رود را پرآب ببینم

یکی از مشکلات کشور مساله آب است

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه یکی از طرح‌هایی که من شخصاً هر هفته و یا هفته‌ای ۲ بار دنبال می‌کنم یک بحث محیط زیست است، گفت: برای من مهم است که زاینده‌رود را پر آب ببینیم.

به گزارش ایمنا حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بخشی از گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی خود از شبکه یک سیما، در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه مهم‌ترین موضوعاتی که شخص رئیس جمهور آن را به عنوان طرح‌های اولویت‌دار پیگیری می‌کند، چیست، بیان داشت: یکی از طرح‌هایی که من شخصاً هر هفته و یا هفته‌ای ۲ بار دنبال می‌کنم یک بحث محیط زیست است که بسیار مهم است.

وی محیط زیست را موضوعی بسیار مهم خواند که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم با تحول در سوخت همه این معضل حل می‌شود مثلا ریزگردها به این راحتی حل نمی شود و یا دریاچه‌هایی که خشک شده است را نمی‌توانیم برگردانیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ برای من مهم است که زاینده‌رود را پر آب ببینیم و دریاچه ارومیه بسیار اهمیت دارد، نه تنها برای استان آذربایجان غربی، بلکه برای کل کشور، زیرا اگر خشک شود، یک توفان می‌تواند ۷ الی ۸ استان ما را در بر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه ویژه دریاچه ارومیه به دولت گزارش می‌دهد و معاون اول هم مرتب پیگیر وضعیت این دریاچه است. روحانی از تحول بزرگ در گازوئیل خبر داد و اظهار کرد: گازوئیل گوگردزدایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی طرح‌های گذشته مسائل زیست‌محیطی مورد توجه قرار نگرفته است و در جاهایی سد زده‌ایم اما محاسبه نکرده‌ایم که چه معضلی برای کشاورزی ما ایجاد کرده است، گفت: یکی از مشکلات ما مسئله آب است.

رئیس جمهور افزود: برای آب آشامیدنی مردم در همین تهران دچار مشکل بودیم که دو سه طرح عملیاتی شد و طرح‌های مهمی نیز پیش‌رو داریم که مؤثرترین آن مسئله آب کشاورزی است تا بهره‌وری آن را بالا ببریم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده قاعده‌مند از آب‌های زیرزمینی بیان کرد: باقاعده بازی کردن فقط متعلق به دنیای سیاست نیست و به روایت دیگر نمی‌توان با سنت‌های الهی مبارزه کرد.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  08:08   سه شنبه 22 مهر 1393  
 نظرات