اخبار   
 

 جارو برقی دود و مه در لهستان نصب می‌شود

قرار است برجی با قابلیتِ پاک‌سازیِ دود و مه در لهستان نصب شود. این برج می‌تواند ۷۰درصد ذرات با قطر کم‌تر از ۱۰ میکرومتر را جذب کند و از میان ببرد. به گزارش «نیواطلس»، «برج پاک‌سازی دود و مه » (Smog Free Tower) نخستین بار در شهرهای روتردام و آمستردام کار گذاشته شد. پس از آن در ۲۰۱۶ برای پاک‌سازی هوا برجی هم در شهر پکن نصب شد. اکنون هم قرار است در پارکی در لهستان ساحته و کار گذاشته شود ...

جارو برقی دود و مه در لهستان نصب می‌شود

قرار است برجی با قابلیتِ پاک‌سازیِ دود و مه در لهستان نصب شود. این برج می‌تواند ۷۰درصد ذرات با قطر کم‌تر از ۱۰ میکرومتر را جذب کند و از میان ببرد. به گزارش «نیواطلس»، «برج پاک‌سازی دود و مه » (Smog Free Tower) نخستین بار در شهرهای روتردام و آمستردام کار گذاشته شد. پس از آن در ۲۰۱۶ برای پاک‌سازی هوا برجی هم در شهر پکن نصب شد. اکنون هم قرار است در پارکی در لهستان ساحته و کار گذاشته شود.

این سازه نخستین جاروبرقی دود و مه لقب گرفته و استودیو روزگارد آن را به عنوان یک دستگاه تصفیه هوای عظیم برای فضاهای عمومی ساخته است.

این برج با ۷ متر ارتفاع و ۳.۵ متر عرض با انتشار یون های شارژ شده نوعی حباب هوای پاک می سازد.

این یون ها به ذرات ریز می چسبند و آنها را به سمت برج می برند. در مرحله بعد ذرات به وسیله سطح باردار(بار منفی) سازه می سوزند و از بین می روند.

محققان در دانشگاه فناوری ایندهوون میزان تاثیرگذاری این برج را آزمایش کردند. آنها متوجه شدند برج می تواند ۷۰ درصد از ذراتی با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر و ۵۰ درصد ذرات با قطر ۲.۵ میکرومتر و ریزتر را جذب کند. به گفته سازندگان مصرف الکتریسیته این برج بیش از یک کتری برقی نیست.

این برج در پکن طی ۴۱ روز حجمی معادل ۳۰ میلیون متر مکعب هوا را پاکسازی کرد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  18:19   سه شنبه 10 بهمن 1396  
 نظرات