اخبار   
 

 شکسته‌شدن 2 هزار و 560 درخت در طوفان تهران

مسئولان شهرداری تهران امروز (سه‌شنبه) گزارش خسارت ناشی از طوفان هفته گذشته تهران را به شورا ارائه کردند...

شکسته‌شدن 2 هزار و 560 درخت در طوفان تهران

مسئولان شهرداری تهران امروز (سه‌شنبه) گزارش خسارت ناشی از طوفان هفته گذشته تهران را به شورا ارائه کردند. صلاحی، معاون شهردار تهران در گزارش خود به شورا اعلام کرد 2 هزار و 560 درخت در طوفان روز دوشنبه شکسته و یا از ریشه درآمده‌اند.

صلاحی با بیان روز دوشنبه مورخ 12 خردادماه در ساعت 5 بعد از ظهر باد با سرعت 6 متر بر ثانیه در تهران شروع به وزیدن کرد، گفت‌: پس از آن و به مرور سرعت باد به 25 متر و در نهایت به 33 متر بر ثانیه رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران از شکسته شدن 2560 اصله درخت در این طوفان خبر داد و اضافه کرد: 91 تابلو، 28 چراغ راهنمایی و رانندگی، ‌83 خودرو، 219 بنر و المان، 9 داربست، 10 دکل مخابراتی، 22 تیر چراغ برق، 13 پرتابل و یک مورد تلویزیون شهری نیز بر اثر طوفان هفته گذشته پایتخت آسیب دیده‌اند. به گفته صلاحی 28 مورد ریزش دیوار، 3 مورد خرابی سقف، 286 مورد پلی کربنات و 3 مورد حادثه برای ایستگاه‌های اتوبوس در سطح تهران ایجاد شده است.

معاون شهردار تهران در مورد افراد آسیب‌دیده در این طوفان هم گفت: یک نفر بر اثر سقوط درخت در ملک شخصی، یک نفر بر اثر سقوط قالب بتون ساختمان، یک نفر بر اثر سقوط آلاچیق فایبرگلاس میدان امام حسین، یک نفر بر اثر سقوط دورچین ساختمان در حال احداث و یک نفر نیز بر اثر سقوط از طبقه پنجم ساختمان فوت کردند.

او با اشاره به اینکه در مجموع 81 مورد جراحت بر اثر طوفان دوشنبه هفته گذشته رخ داده است، اضافه کرد: از این میان 4 مورد از این جراحت‌ها بر اثر تصادف ماشین رخ داده، 24 مورد نیز سر و دست و قفسه سینه‌شان آسیب دیده، 34 مورد نیز دچار بریدگی‌های مختلف شدند.

احمد صادقی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در طوفان ارائه کرد و گفت: راس ساعت 17 هیچ چیزی در عکس‌های مرکز پایش درباره طوفان نمایش داده نمی‌شود اما در ساعت 17:15 شاهد یک موضوع غیرعادی در شهر تهران بودیم که پس از آن با سازمان هواشناسی تماس گرفتیم و آنها اعلام کردند که جو ناپایدار و بارندگی خفیفی در این زمینه خواهیم داشت.

او این ادعای سازمان هواشناسی که درباره طوفان به سازمان مدیریت بحران هشدار داده بودند را رد کرد و گفت: باد در ساوه شکل گرفته است و در زمان ورود سرعتی معادل 118 کیلومتر بر ساعت و در زمان خروج 28 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

  منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی
  15:17   سه شنبه 20 خرداد 1393  
 نظرات