اخبار   
 

 «شیروان‌دره» در مشکین‌شهر به عنوان ژئوپارک معرفی شود

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین‌شهر خواستار معرفی «شیروان‌دره» در مشکین‌شهر به عنوان ژئوپارک شد. ایمانعلی ایمانی نیمروز دوشنبه با اعلام این خبر، تصریح کرد: این اقدام به صیانت ویژه از این منطقه و میراث فرهنگی، گونه‌های طبیعی و تاریخی و بافت زمین‌شناسی آن خواهد انجامید ...

«شیروان‌دره» در مشکین‌شهر به عنوان ژئوپارک معرفی شود

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین‌شهر خواستار معرفی «شیروان‌دره» در مشکین‌شهر به عنوان ژئوپارک شد. ایمانعلی ایمانی نیمروز دوشنبه با اعلام این خبر، تصریح کرد: این اقدام به صیانت ویژه از این منطقه و میراث فرهنگی، گونه‌های طبیعی و تاریخی و بافت زمین‌شناسی آن خواهد انجامید.

او تاکید کرد: شیروان دره جاذبه‌ای کم‌نظیر در شهرستان مشکین شهر است که به دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد می‌تواند به عنوان ژئوپارک معرفی شود.

او افزود: این منطقه مقصد بسیاری از گردشگران به ویژه ماجراجویان طبیعت است و جاذبه‌هایی از جمله تالاب آت‌گولی، جیران گولی و آبشارهای آن مقصد سفر طبیعت دوستان محسوب می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر ادامه داد: بسیاری از گردشگران برای مشاهده پدیده‌های زمین شناسی مانند هودو، دودکش جن و تندآب‌ها به ترکیه سفر می کنند، در حالی شیروان دره خود برخوردار از زیبایی‌های کم‌نظیر زمین شناسی است.

به گفته ایمانی به دلیل رویدادهای زمین شناسی و فرسایش خاک در طول قرن‌ها اشکال عجیبی در این منطقه شکل گرفته و همچنین گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی در آن سکونت دارند.

او تاکید کرد: این منطقه نیازمند توجه ویژه مسئولان است و علاوه بر معرفی گسترده نیازمند حمایت ویژه جهت حفاظت و صیانت است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  14:09   سه شنبه 16 مرداد 1397  
 نظرات