اخبار   
 

 بازیافت تخصصی پسماند باتری در راستای تحقق مدیریت سبز

در راستای تحقق مدیریت سبز، در دانشگاه تربیت مدرس بازیافتِ تخصصی پسماند باتری انجام می‌گیرد. دکتر آرش رضایی، مسئول دبیرخانه‌ی شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه تربیت مدرس در این باره گفت: در راستای طرح مدیریت پسماند و جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای ویژه و پس از اجرای موفقیت‌آمیز جمع‌آوری و امحای درستِ لامپ‌های سوخته، طرح جمع‌آوری و بازیافت صحیح و تخصصی باتری در دستور کار دانشگاه قرار گرفت ...

بازیافت تخصصی پسماند باتری در راستای تحقق مدیریت سبز

در راستای تحقق مدیریت سبز، در دانشگاه تربیت مدرس بازیافتِ تخصصی پسماند باتری انجام می‌گیرد. دکتر آرش رضایی، مسئول دبیرخانه‌ی شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه تربیت مدرس در این باره گفت: در راستای طرح مدیریت پسماند و جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای ویژه و پس از اجرای موفقیت‌آمیز جمع‌آوری و امحای درستِ لامپ‌های سوخته، طرح جمع‌آوری و بازیافت صحیح و تخصصی باتری در دستور کار دانشگاه قرار گرفت. وی افزود: در این طرح، جهت جمع‌آوری و بازیافت جداگانه باتری در دانشگاه، مخزنی به شکل باتری قلمی از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه ساخته و در انبار دفتر فنی قرار گرفت که دانشگاهیان می وانند پسماندهای باتری خود را در این مخزن انداخته یا به دفتر فنی جهت بازیافت تحویل دهند.

دکتر رضایی تصریح کرد: مخزن ساخته شده جهت جمع‌آوری پسماند های باتری، از جنس فلز و مشابه باتری است و افراد را تشویق می‌کند تا باتری‌های استفاده شده خود را در این مخزن بیندازند و امیدواریم بتوانیم با موافقت مسئولان دانشگاه و تامین بودجه، این طرح را در سایر قسمت‌های دانشگاه گسترش دهیم و سایر پسماندهای ویژه را نیز به طور صحیح جمع‌آوری و بازیافت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی تصریح کرد: رمز موفقیت کشورهای پیشرفته در حوزه پسماند، ارتباط دانشگاه، صنعت و شهرداری است و در این راستا ما از توانمندی پارک علم و فناوری در این طرح کمک گرفتیم تا از امکانات و پتانسیل‌های آنان در جهت رفع نیازهای دانشگاه استفاده شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:18   سه شنبه 5 آذر 1398  
 نظرات